Elektromobily a vse kolem nich
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Ja mel kratce egolf (kolem komina dobry, jinak katastrofa), v praci se na ev povozim az az (koncerny, jedna Tesla) vcetne cest do zahranici a zodpovedne hlasim, ze bych to teda nechtel a reseni masove mobility v tom urcite nevidim.
- 970ka
- Mistr volantu
- Příspěvky: 897
- Registrován: pon 25 dub 12:52
- Bydliště: Plzeňský wenkov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Mě zase pruděj spalováky a to mám krásný kousky,dám to všechno pryč....
Carrera S ,Tesla 3 Highland Performance,Audi Q3 TSi, MB SL Cabrio,MB Sprinter, atd ...
Re: Elektromobily a vse kolem nich
GTS 992
KTM X-BOW GT
F-150 5,0 ROUSH
M2 MT
hoonring.cz
Coupe JCW KW3
KTM X-BOW GT
F-150 5,0 ROUSH
M2 MT
hoonring.cz
Coupe JCW KW3
- 970ka
- Mistr volantu
- Příspěvky: 897
- Registrován: pon 25 dub 12:52
- Bydliště: Plzeňský wenkov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Jste wolové.
Carrera S ,Tesla 3 Highland Performance,Audi Q3 TSi, MB SL Cabrio,MB Sprinter, atd ...
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Rozjel si tu hypotetickou (protoze zkusenosti nemas) diskuzi o tom, jak je svajpovani pomalejsi nez manual nebo automat. 2 uzivatele, co maj realnou zkusenost a mrak jinejch aut ti vysvetlej, ze je to nahodou pohodlny a rychly, takze nam tady svedes diskuzi na to, ze kdyz popojizdis bez pasu, tak svajpovat nemusis a jak dlouho trva zapojit auto do zasuvky...?petr_riha píše: ↑pon 25 bře 11:20honziss píše: ↑pát 22 bře 13:20 Ty jsi v tom nesmyslu jel?
Ano, rozjede se to i bez pásů, ale tam je podmínka svajpnout. Ano, je to rychlejší než s klackem, protože levá část displeje kde svajpuješ nahoru dolu vyhrazená pro ten úkon je obrovská a prakticky ti stačí natáhnout ukazováček z volantu, auto při tom nevyžaduje brzdu a funguje to i když je v pohybu. Takže třeba parkování kde musíš cukat po kouskách vpřed/vzad je ve finále mnohem jednodušší než třeba u automatu přehazovat D-R a do toho ještě vyšlapávat brzdu.
Nejel, proto se ptám.
S AT/MT se rozjedu bez pásu bez svajpování. Pokud potřebuju někam cuknout, ideál. Svajpování krok navíc.
Co myslíš "vyšlapáváním bezdy"? U couvání s AT jen na brzdě povolíš, nemusíš plyn, nic. Složitost v tom nevidím. Nebo nevím.
Pokud parkovat umíš, vejdeš se na pár kroků i do malého chlívku. Pokud neumíš, pak je řešením asi ta Tesla, abys tam půl hodiny nekvrdlal, souhlas.
A rozdíl oproti jiným autům? Přijedu, zastavím, odepnu, zhasnu motor (auto dá P), vylezu, dotknu se kliky (auto se zamkne), odejdu. Tečka.
Jak to děláš, když se ti ten telefon vybije/rozbije, třeba při vystupování spadne na zem?
- kabel na AC vytahuju tak jednou za tyden a rozhodne je to u nas na sidlisti spis vyhoda nez nevyhoda ty mista u stojanu
- kdyz by mobil selhal (coz se mi za prvnich 10tkm nestalo ani jednou, ale budiz), mam jako backup 2 karty nebo muzu zavolat 24/7 na hotline a auto mi zpristupni na dalku. Mimochodem, dalsi karta stoji na eshopu 860,- Kc a dokonce tam jde za 4ku koupit i klasickej ovladac. V aute pak jdou normalne uzivatelem jednotlivy mobilni klice/karty/ovladace pridavat a odebira, bez navstevy servisu (kdo nekdy ztratil nakej lepsi keyless klic a chtel v servisu novej?)
Abych to zakoncil: mam vic aut (manual, at, ev), vsechny maj keyless, ale snadnost procesu odmykani, startovani a opacne je u tesly jednoznacne nejlepsi, o parnik.
R4...258k
R3...261k
EV...264k
R3...261k
EV...264k
Re: Elektromobily a vse kolem nich
R4...258k
R3...261k
EV...264k
R3...261k
EV...264k
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Jak je to s degradací baterie u auta, které bude používáno s malým nájezdem kilometrů? Typicky letní víkendovka nebo auto "svátečního" řidiče. Nebo konkrétně můj případ, kdy střídám pro radost 3 auta, takže se můj už tak nijak velký roční nájezd cca 20 tis. km rozdělí na tři díly. Spalovák bude v takových případech mít po 20 letech malý nájezd a bude plně použitelný jako při jeho koupi. Baterka ale přece degraduje pořád i za těchto podmínek. Ale kolik vydrží let do znemožnění auto normálně použít jsem nikde nenašel.
„Přidej výkon a budeš rychlý na rovinkách. Ale uber hmotnost a budeš rychlý všude.“ Colin Chapman.
Re: Elektromobily a vse kolem nich
To záleží jakou baterku budeš mít a jak se k ní budeš chovat z pohledu nabíjení a udržování stavu nabití při nepoužívání.jerry píše: ↑stř 27 bře 09:26 Jak je to s degradací baterie u auta, které bude používáno s malým nájezdem kilometrů? Typicky letní víkendovka nebo auto "svátečního" řidiče. Nebo konkrétně můj případ, kdy střídám pro radost 3 auta, takže se můj už tak nijak velký roční nájezd cca 20 tis. km rozdělí na tři díly. Spalovák bude v takových případech mít po 20 letech malý nájezd a bude plně použitelný jako při jeho koupi. Baterka ale přece degraduje pořád i za těchto podmínek. Ale kolik vydrží let do znemožnění auto normálně použít jsem nikde nenašel.
Jsou lidi co maj na LFP baterce po 2 letech degradaci pod 1% a jsou lidi co jí zhuntujou rychle. Když si poslechneš video nahoře, tak jim vychází v průměru 70% kapacity po 18ti letech provozu. Musíš ale brát v potaz, že je to počítaný z EV prvotin co měly většinou nechlazený baterie, základní bms a tak dál.
Já bych jí po 20ti letech vyměnil za repasovanou když by mi na tom autě hodně záleželo.
R4...258k
R3...261k
EV...264k
R3...261k
EV...264k