Elektromobily a vse kolem nich

Elektromobily, hybridy, alternativní paliva a vše kolem emisí nebo spotřeby paliva.
Odpovědět
honziss
Letec
Příspěvky: 3570
Registrován: úte 08 bře 09:08

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od honziss »

Truck Daškam píše: pon 19 úno 05:18 Hoši mám takovej dotaz. Možná to je všeobecně známý, ale já to nevím :-D
Jak je u EV řešenej diferenciál? Předpokládám že tam není? Mě by zajímalo jak je řešená rozdílná délka dráhy při průjezdu zatáčkou?
99% zcela klasicky - elektromotor/jednostupnova prevodovka/diferencial/poloosy/kola. Pouze modely Plaid od Tesly mají na zadní nápravě motory dva a diff tam pochopitelně není.

https://insideevs.com/news/540692/tesla ... rear-unit/
R4...258k
R3...261k
EV...264k
Uživatelský avatar
Truck Daškam
Letec
Příspěvky: 2750
Registrován: pát 06 lis 22:10

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od Truck Daškam »

Aha, já měl za to, že jsou právě el. motory přímo na kolech
Chápeš to?
mlunovozík
Autoškolák
Příspěvky: 41
Registrován: ned 20 lis 16:59

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od mlunovozík »

Truck Daškam píše: čtv 22 úno 07:39 Aha, já měl za to, že jsou právě el. motory přímo na kolech
Když jsou motory přímo na kolech, tak má každý motor samostatný měnič a funkci diferenciálu obstará elektronika. Výhoda je, ze kromě běžného diferenciálů lze čistě softwarově realizovat uzávěru a nebo otočku kolem vlastní osy. (Levý kola točí dopředu a pravý dozadu)
Uživatelský avatar
M.Z.
Letec
Příspěvky: 5759
Registrován: úte 28 srp 13:23
Bydliště: FM

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od M.Z. »

Ano, takto funguje i pohon zahradní robotické sekačky
GTS 992
KTM X-BOW GT
F-150 5,0 ROUSH
M2 MT
hoonring.cz
Coupe JCW KW3
Uživatelský avatar
Truck Daškam
Letec
Příspěvky: 2750
Registrován: pát 06 lis 22:10

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od Truck Daškam »

To musí být slušná práce tohle naprogramovat.. Však to nemůže brát jen v úvahu natočení volantu, ale i rychlost, případný nepatrný prokluz a hlavně reagovat ihned a ne se zpožděním?
Ale ono si to asi dorovná nějakým dalším systémem kontroly trakce asi...
Chápeš to?
honziss
Letec
Příspěvky: 3570
Registrován: úte 08 bře 09:08

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od honziss »

Myslím, že programování je na tom to nejjednodušší. Spíš vyrobit dostatečně malý a lehký motor (s axiálním buzením), který bude mít dostatečný kroutící moment. Pak vyřešit aby se to vešlo do kola vedle konvenční kotoučové brzdy, chlazení a aby to celý nestálo raketu...
R4...258k
R3...261k
EV...264k
Uživatelský avatar
Brus
Letec
Příspěvky: 2529
Registrován: pon 04 dub 14:05

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od Brus »

a hlavne to programovani se doladi v prubehu, zelezo uz nezmenis
Pravda vyděsí
PepaSFI
Pan Řidič
Příspěvky: 483
Registrován: ned 29 dub 18:23

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od PepaSFI »

a proto se ty motory nedávají do kol, jak si někteří fantastové představovali že to bude skvělý když pak pod autem nebude vůbec nic. On totiž takový motor co by šel dát do kola a nepřidělal víc trůblů než zlepšení, jaksi není k mání a ty požadavky jsou dosti obtížné. Setrvačnost, neodpružená hmota.... A proto je mnohem jednodušší dát motory se stálým převodem normálně do středu auta a do kol je propojit kloubovýma hřídelema.
Uživatelský avatar
Truck Daškam
Letec
Příspěvky: 2750
Registrován: pát 06 lis 22:10

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od Truck Daškam »

Já myslím, že el. motory maj výkonu (kroutáku) na rozdávání
Chápeš to?
Uživatelský avatar
abgx1
Letec
Příspěvky: 1684
Registrován: stř 14 říj 17:09

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od abgx1 »

:D
Odpovědět