Elektromobily a vse kolem nich
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Harry's Garage sleduju dlouho, supr video a naprosty souhlas s nazory i vyberem auta. A samozrejme i Bjørnuv kanal a jeho level testovani EV je neuveritelna studnice dat pro porovnani
R4...258k
R3...261k
EV...264k
R3...261k
EV...264k
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Prvni delsi cesta vcera, Praha-Livigno, s prumerem 16.8 pri tempu cca +10 nad limit, ale spoustou hustyho provozu, pokusem drzet vmax mezi mnichovem a gapa a cca 3h zacpama.
Cestou 3x supercharger, 10-20minut (+20-40kwh).
+ neskutecnej provoz, na hory jeli snad vsichni NL, DK, PL, ale superchargery obsazeny 30-70%
- tesla navigace ma v db vsechny mozny nabijecky, ale kdyz date planovat trasu, taha vas jen po superchargerech za kazdou cenu, coz nemusi byt nutne nejrychlejsi a nejvyhodnejsi s ohledem na provoz. V DE/AT/CH jich jsou mraky a tolik to neva, ale treba v Livignu nabijecky jsou jinych poskytovatelu a Tesla je ignoruje pri planovani
Cestou 3x supercharger, 10-20minut (+20-40kwh).
+ neskutecnej provoz, na hory jeli snad vsichni NL, DK, PL, ale superchargery obsazeny 30-70%
- tesla navigace ma v db vsechny mozny nabijecky, ale kdyz date planovat trasu, taha vas jen po superchargerech za kazdou cenu, coz nemusi byt nutne nejrychlejsi a nejvyhodnejsi s ohledem na provoz. V DE/AT/CH jich jsou mraky a tolik to neva, ale treba v Livignu nabijecky jsou jinych poskytovatelu a Tesla je ignoruje pri planovani
R4...258k
R3...261k
EV...264k
R3...261k
EV...264k
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Jinak jako nejvyhodnejsi model cestovani na delsi trasy mi zatim vychazi:
- jet sviznejc, aspon 30-40min pred nabijenim, sice za cenu trochu vyssi spotreby, ale mene vyplytvanych % na predehrev baterky
- nabijet idealne z nizkych soc, pak to opravdu sype 170-175kw na zacatku
- nabijet do 70-80% max, pak to moc zpomaluje
Timhle rezimem clovek dosype behem 15min stavu na dalsich 200-250 zimniho dalnicniho provozu s rezervou.
- jet sviznejc, aspon 30-40min pred nabijenim, sice za cenu trochu vyssi spotreby, ale mene vyplytvanych % na predehrev baterky
- nabijet idealne z nizkych soc, pak to opravdu sype 170-175kw na zacatku
- nabijet do 70-80% max, pak to moc zpomaluje
Timhle rezimem clovek dosype behem 15min stavu na dalsich 200-250 zimniho dalnicniho provozu s rezervou.
R4...258k
R3...261k
EV...264k
R3...261k
EV...264k
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Takže za 15 minut, s trochou štěstí, dobiji na hodinku dálniční jizdy. Nekup to. Co potom? Asi třetí obed a pate kafe během dalšího nabíjení.
2024: Audi A5 Sportback S line 45 TFSI, 195kW
2019: VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 176kW
2016: Audi A6 Avant 2.0 TDi, 140kW
2019: VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 176kW
2016: Audi A6 Avant 2.0 TDi, 140kW
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Prosim, postni nam sem fotku z bc, kde mas prumer 200-250kmh...diky!
R4...258k
R3...261k
EV...264k
R3...261k
EV...264k
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Hele a kolik stojí kW na normální veřejný nabíječce. Pac sem slyšel nějaký hrůzy a pak by při nabíjení mimo domov bylo ekonomictejsi jezdit v HEMi.
Btw včera sem v Syner City potkal Lucid. To chce velký srdicko
Btw včera sem v Syner City potkal Lucid. To chce velký srdicko
2.5T, 2x2.0TDI, 2,8DC incoming))
Re: Elektromobily a vse kolem nich
DC stoji zhruba nasledovne (s DPH):
Supercharger 9-11,- podle vytizenosti
PRE 11,- (UFC 13,-)
CEZ 13,- (UFC 18,-)
EON 16,-
Lidl 10,-
Kaufland 13,-
ChargeUp 16,-
Martrics AT 13,-
EnBw DE 16,-
ZSE SK 15,-
Slo by to levnejc, kdybych mel x karticek od ruznych poskytovatelu. Ale sel jsem cestou pohodli, mam jednu karticku na vsechno a tam je to drazsi. Primarne nabijim AC u nas v ulici, to je za 8,- nebo u Kaufu za 6,- Jednou za mesic prijde faktura. Superchargery jsou navazany na auto/tesla/ucet/kartu v nem ulozenou, tam to jenom zapojis a nedelas nic.
Ale jasne, kdyz poletis etronem po dalnici 200 kila za 40kwh a pak zaplatis kartou u ionity bez registrace 24,-, tak je to drahy.
Supercharger 9-11,- podle vytizenosti
PRE 11,- (UFC 13,-)
CEZ 13,- (UFC 18,-)
EON 16,-
Lidl 10,-
Kaufland 13,-
ChargeUp 16,-
Martrics AT 13,-
EnBw DE 16,-
ZSE SK 15,-
Slo by to levnejc, kdybych mel x karticek od ruznych poskytovatelu. Ale sel jsem cestou pohodli, mam jednu karticku na vsechno a tam je to drazsi. Primarne nabijim AC u nas v ulici, to je za 8,- nebo u Kaufu za 6,- Jednou za mesic prijde faktura. Superchargery jsou navazany na auto/tesla/ucet/kartu v nem ulozenou, tam to jenom zapojis a nedelas nic.
Ale jasne, kdyz poletis etronem po dalnici 200 kila za 40kwh a pak zaplatis kartou u ionity bez registrace 24,-, tak je to drahy.
R4...258k
R3...261k
EV...264k
R3...261k
EV...264k
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Nefotim si tachometr. Ale pokud se bavíme o dálnici, tak 1) ujet v Německu 200km za hodinu není nereálné a už jsem to mimo špičku zvládl. 2) ten tvůj dojezd je v lepším případě v závětri kamionu (jak to tesliste umí), v horším 130. Pokud pojedu 160-180kmh, poklesne tebou uvedeny dojezd na kolik? Ze by zhruba na úroveň hodiny jízdy?
2024: Audi A5 Sportback S line 45 TFSI, 195kW
2019: VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 176kW
2016: Audi A6 Avant 2.0 TDi, 140kW
2019: VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 176kW
2016: Audi A6 Avant 2.0 TDi, 140kW
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Jelo tolik lidí, páč fasching. V nákladech na palivo či elektriku to průměru vychází o něco dráž než nafťák a o něco levněji než benziňák. Ale ty rozdíly jsou ekonomicky marginální. Pro toho, kdo nenabíjí doma v garáži, to moc smysl nedává.
„Přidej výkon a budeš rychlý na rovinkách. Ale uber hmotnost a budeš rychlý všude.“ Colin Chapman.
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Plkas nesmysly. V lednu jsem byl lyzovat v chamonix + 2x v praci pod mnichovem, vsechno suprou, v rozumny casy i dny a prumer pres 200 na delsim useku neudelas ani kdyby ses rozkrajel. Nejvyssi prumer jsem mel na useku mezi Karlsruhe a Basileji, neco kolem 170 a to je styl jizdy kterym rozhodne nepovezes rodinu na lyze.petr_riha píše: ↑ned 11 úno 15:47Nefotim si tachometr. Ale pokud se bavíme o dálnici, tak 1) ujet v Německu 200km za hodinu není nereálné a už jsem to mimo špičku zvládl. 2) ten tvůj dojezd je v lepším případě v závětri kamionu (jak to tesliste umí), v horším 130. Pokud pojedu 160-180kmh, poklesne tebou uvedeny dojezd na kolik? Ze by zhruba na úroveň hodiny jízdy?
Spotrebu a rychlost jsem ti uvedl. 180 (tempomat, tj nejedes tak porad) po D1 z Brna do Prahy = cca 25-26kwh, tak pocitej.
2 jerry - je to tak, muj zimni prumer s teslou je 17.8 a to vychazi v nakladech na palivo zhruba jako nas naftovej focus 1.6tdci 66kw. Pocitam jen cenu verejneho nabijeni, ne ze si to tu a tam (servis, prace, hotely) docucnu zadara..
R4...258k
R3...261k
EV...264k
R3...261k
EV...264k