Elektromobily a vse kolem nich
Re: Elektromobily a vse kolem nich
EX30 je proti Y prcek, nesrovnatelne mensi jako rodinne auto, ale souhlasim, je to krasne auto a rozhodne hezci nez Y.
Chybejici packy: razeni - absolutne nepostradam, auto po seslapnuti brzdy podle kamer vyhodnoti kam pojedes, tak 8z10 to trefi, ukaze sipku, nic nedelas a jedes. Ve zbylychnpripadech kdy nevi, tak musis svajpnout, ale plocha pro svajp je velka, hned vedle volantu, nevyzaduje to nohu na brzde, ani auto uplne v klidu a funguje to krasne.
Blinkry - otazka zvyku, na vyjezdech z tesnejsich kruhacu obzvlast, ale s kazdym dalsim kilometrem vic a vic v pohode.
Chybejici packy: razeni - absolutne nepostradam, auto po seslapnuti brzdy podle kamer vyhodnoti kam pojedes, tak 8z10 to trefi, ukaze sipku, nic nedelas a jedes. Ve zbylychnpripadech kdy nevi, tak musis svajpnout, ale plocha pro svajp je velka, hned vedle volantu, nevyzaduje to nohu na brzde, ani auto uplne v klidu a funguje to krasne.
Blinkry - otazka zvyku, na vyjezdech z tesnejsich kruhacu obzvlast, ale s kazdym dalsim kilometrem vic a vic v pohode.
R4...258k
R3...261k
EV...264k
R3...261k
EV...264k
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Doporučení nabíjet do 100% u LFP jednou týdně by mělo být čistě z důvodu zlepšení schopnosti auta ukazovat správně aktuální stav nabití. Když často do 100% nenabíjíš, tak se postupně přesouvá více energie do bufferu pod 0%. Takže auto bude při X% ukazovat menší dojezd než "nakalibrované", ale teoreticky je ta energie stále k využití pod nulou.honziss píše: ↑úte 26 pro 10:16Popravde, dualmotor verze mi u 3/Y nedavaj moc smysl. Vykonu a trakce ma dost i rwd na normalni jezdeni, rwd je vzdy uspornejsi a lehci, priplatek docela mastnej a tech 200k navic z toho sportovnejsi auto nedela.
Vybirej spis podle baterky. Kapacita je podobna a nizsi spotreba rwd = velmi podobny realny dojezd. Ale zasadni rozdil je v chemii baterek. Lfp muzes bezne nabijet do 100%, jednou tydne bys dokonce mel. Baterku v dm naopak do 80% a 100% jen kdyz s tim hned pojedes.
Takze zalezi nejvic jak budes auto pouzivat a kde ho budes nejcastejc nabijet..
A stejně jako u jiných chemií to bude zrychlovat degradaci, ale u LFP by ten vliv měl být téměř nulový.
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 27925
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Měl by být nebo je?
To je vcelku podstatný rozdíl
To je vcelku podstatný rozdíl
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time
Re: Elektromobily a vse kolem nich
8 z 10 moc není. Občas to nevím ani já sám v tu chvíli, jak to může vědět auto? Počkám, co si auto myslí a utvrdím se v tom, že má pravdu?
Když se u blinkru auto splete, tak co? Vytváří to poměrně nebezpečné situace, ne?
2024: Audi A5 Sportback S line 45 TFSI, 195kW
2019: VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 176kW
2016: Audi A6 Avant 2.0 TDi, 140kW
2019: VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 176kW
2016: Audi A6 Avant 2.0 TDi, 140kW
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Nevím o výzkumu, který by zkoumal konkrétně provoz elektromobilu s LFP baterkou nabíjenou do 100% vs 80%, takže se vyhýbám rezolutním závěrům.
V laboratorních podmínkách LFP baterie degradují 2 - 3x pomaleji a zároveň jsou méně náchylné na úplné vybití a nabití, protože mají celkově mnohem nižší rozdíl v napětí mezi minimálním a maximálním stavem nabití.
Re: Elektromobily a vse kolem nich
1. 8z10 je hodne. Auto to nevi, auto to spocita ze vzdalenosti od okolnich prekazek, dle jeho polohy a dle vzorcu chovani v danem miste. Ty zbyle 2z10 situaci musis smer vybrat. Kdyz vlezu do touaregu, kterej kazdej den stoji zadnim naraznikem 10 cm od garaze, proc musim pokazdy volit ze pojedu dopredu? Nechapu, ze tohle nekoho nenapadlo driv...
2. nemyslel sis, ze auto dava blinkry samo, ze ne?
2. nemyslel sis, ze auto dava blinkry samo, ze ne?
R4...258k
R3...261k
EV...264k
R3...261k
EV...264k
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Taky by me to zajimalo a priznavam, ze jsem zatim nikde relevantni info nenasel. Ciste vliv na degradaci vlivem nabijeni do 100%...
R4...258k
R3...261k
EV...264k
R3...261k
EV...264k
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 27925
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Sajmik: laboratorní podmínky také udávají, že moje 3.0TSI by mělo jezdit za 11,4/7,5/8,9
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 27925
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektromobily a vse kolem nich
honziss: já bych totiž minimálně ráno chtěl odjíždět se 100%. Pak už mi to je více-méně fuk.
A nerad bych tak za 2 roky odrovnal baterky. V servisu by koukli do diagnostiky a technik by mi sdělil, že si záruku mohu strčit někam, že jsem to špatně nabíjel.
A nerad bych tak za 2 roky odrovnal baterky. V servisu by koukli do diagnostiky a technik by mi sdělil, že si záruku mohu strčit někam, že jsem to špatně nabíjel.
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Nevim jak to maj ostatni, u tesly si v apce rano nastavis v kolik jedes, auto se ti tesne pred odjezdem dotahne na 100%, baterka a interier predehreje. Ale pravda, funguje to takhle hezky jen kdyz mas doma kde nabijet.
R4...258k
R3...261k
EV...264k
R3...261k
EV...264k