Elektromobily a vse kolem nich
Re: Elektromobily a vse kolem nich
ctrl_j: Jo takhle. Já myslel, že někdo zoopakoval to laboratorní měření dojezdu a nebyl schopnej dojet tak daleko jako by dle papírů měl.
Tohle mi přijde jako daleko menší problém. Palubní počítače přece kecají prakticky ve všem. Tachometry přeměřejí, VW mi ukazuje "ujetou vzdálenost od dotankování x spotřebu" která se podle dotankování dokáže lišit klidně o litr na nádraži.
Když už o tom mluvím, tak mi přijde zajímavý, že v STI i GTD se mi neustále posouvají hodiny dopředu. Za 3-4 měsíce to udělá klidně 10 minut a pak mi to začne lézt na nervy, tak to srovnám. Přitom obě ty auta si umí přehodit sami zimní x letní čas, ale ty minuty tam nějak haprujou
Tohle mi přijde jako daleko menší problém. Palubní počítače přece kecají prakticky ve všem. Tachometry přeměřejí, VW mi ukazuje "ujetou vzdálenost od dotankování x spotřebu" která se podle dotankování dokáže lišit klidně o litr na nádraži.
Když už o tom mluvím, tak mi přijde zajímavý, že v STI i GTD se mi neustále posouvají hodiny dopředu. Za 3-4 měsíce to udělá klidně 10 minut a pak mi to začne lézt na nervy, tak to srovnám. Přitom obě ty auta si umí přehodit sami zimní x letní čas, ale ty minuty tam nějak haprujou
2.5T, 2x2.0TDI, 2,8DC incoming))
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Dříve se v bazaru řešil stav auta. Teď se bude řešit stav baterky (2 stejná auta, ale s jedním dojedu dále než s druhým). Pokrok nezastavis…
Stepan: nějak jsi zaspal dobu. Dneska už se minuty dávno neměří a neřeší. Až budeš mít auto se správným pohonem, budeš mi na stelovani hodin X krásných zastávek každý den.
Ad tacho: tam už jen z logiky věci nemůže ukazovat přesně. I když to EU chce. Jasne, odchylka muže byt menší, ale přesně to ukazovat nebude nikdy.
Stepan: nějak jsi zaspal dobu. Dneska už se minuty dávno neměří a neřeší. Až budeš mít auto se správným pohonem, budeš mi na stelovani hodin X krásných zastávek každý den.
Ad tacho: tam už jen z logiky věci nemůže ukazovat přesně. I když to EU chce. Jasne, odchylka muže byt menší, ale přesně to ukazovat nebude nikdy.
2024: Audi A5 Sportback S line 45 TFSI, 195kW
2019: VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 176kW
2016: Audi A6 Avant 2.0 TDi, 140kW
2019: VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 176kW
2016: Audi A6 Avant 2.0 TDi, 140kW
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Jasně, že to tacho nemůže ukazovat přesně. Stejně jako ukazatel dojezdu, protože kdo ví, jakej kde bude kopec. A aby se to real-time přepočítávalo a ukazovalo (analogicky ke spalováku) nekonečno, když pojedu s kvaltem bez plynu z kopečka a 50 kilometrů, když to vytočíš k omezovači proti kopci, je blbost.
Porovnání s dýzlgejtem je imo na týhle úrovni trošku mimo.
Čímž neříkám, že se z toho, v případě zájmu na straně příslušných institucí, nedá udělat aféra jako prase.
Že by starý dobrý výpalný?
Na to samý konto jsem se nedávno zhádal s jedním lokálním politikem. Pepa to bude znát. V Jihlavě teď namrdali všude modrý zóny asi ve třech různých variantách. I kdybych měl zájem o compliance, mentálně bych ho nebyl schopen dosáhnout, protože ten systém nechápu.
Tak jsem jim povídal, že když teda ty přespolní v tom městě (krajským, lol) nechtěj, tak ať aspoň vezmou FÚ, celníky, sociálku s pracákem, hygienu (...) a nasypou to všechno do Aventinu. Stejně se na tý stavbě podílí místní "prověřenej" podnikatel, tak mu aspoň nasypou prachy na nájmech, on bude mít radost a nebudou lidi vysírat tím, že když chtějí jít na úřad, musí ještě platit...
Tak prej ne. Prej by to vylidnilo město a navíc u ONO je P+R, tak ať jedou sockou.
Porovnání s dýzlgejtem je imo na týhle úrovni trošku mimo.
Čímž neříkám, že se z toho, v případě zájmu na straně příslušných institucí, nedá udělat aféra jako prase.
Že by starý dobrý výpalný?
O tomhle mě poučil jeden můj vrstevník. Že přece když někam služebně jedu, tak není problém si na hodinku zastavit. Všechny kolonky na jeho straně odškrtnuty. Unter VŠ, placenej z eráru, na absolutně zbytečný funkci.
Na to samý konto jsem se nedávno zhádal s jedním lokálním politikem. Pepa to bude znát. V Jihlavě teď namrdali všude modrý zóny asi ve třech různých variantách. I kdybych měl zájem o compliance, mentálně bych ho nebyl schopen dosáhnout, protože ten systém nechápu.
Tak jsem jim povídal, že když teda ty přespolní v tom městě (krajským, lol) nechtěj, tak ať aspoň vezmou FÚ, celníky, sociálku s pracákem, hygienu (...) a nasypou to všechno do Aventinu. Stejně se na tý stavbě podílí místní "prověřenej" podnikatel, tak mu aspoň nasypou prachy na nájmech, on bude mít radost a nebudou lidi vysírat tím, že když chtějí jít na úřad, musí ještě platit...
Tak prej ne. Prej by to vylidnilo město a navíc u ONO je P+R, tak ať jedou sockou.
2.5T, 2x2.0TDI, 2,8DC incoming))
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Já se teda přiznám, ze s hodnotami, které mi ukazuje vw coby dojezd jsem vesměs spokojený. Ten výpočet mi přijde nastaveny imho dobre.
2024: Audi A5 Sportback S line 45 TFSI, 195kW
2019: VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 176kW
2016: Audi A6 Avant 2.0 TDi, 140kW
2019: VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 176kW
2016: Audi A6 Avant 2.0 TDi, 140kW
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Co se úřadu v zóně tyče, tam se nedá na chvíli zastavit bez placeni? V Praze v modrých na 15-20 min. pohoda. Někdy i déle, ale to je na hraně. Divil bych se, kdyby to tam u toho úřadu neslo. Nebo zaplatíš kolik, za půlhodinu pětku, dvě?
Když to bude grátis, stejně tam nezaparkujes, bude to pořad plné. Vlastně nevím, o co jde. Placené Parkovani ti dává aspoň možnost tam zaparkovat.
Když to bude grátis, stejně tam nezaparkujes, bude to pořad plné. Vlastně nevím, o co jde. Placené Parkovani ti dává aspoň možnost tam zaparkovat.
2024: Audi A5 Sportback S line 45 TFSI, 195kW
2019: VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 176kW
2016: Audi A6 Avant 2.0 TDi, 140kW
2019: VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 176kW
2016: Audi A6 Avant 2.0 TDi, 140kW
Re: Elektromobily a vse kolem nich
add palubák VW -> Nevím, jestli si rozumíme. Můj "problém" je, že kdybych tu vzdálenost (se kterou to snad nekecá) ujel se spotřebou, kterou mi uvádí infotainment, tak by se do tý nádržet nemohlo, do prvního cvaknutí, vejít tolik paliva, kolik se tam nakonec vejde. Mělo by se tam vejít míň, tzn. auto žere víc, než mi tvrdí.
Na podobný konto jsem měl dycky pocit, že na ONO jsem schopen (dle stojanu) natankovat až podezřele moc litrů. To může souviset i s okolní teplotou, nepřikládal jsem tomu zvláštní váhu, cenový rozdíl (zvlášť u vysokooktanu) jakoukoliv případnou drobnou šmelinu srovná...
add parkování -> Nevim. Za parkování odmítám platit systémově a tím spíš pokuty za něj. A slíbil jsem doma, že "tady" budu hodnej. Za to na P1 / P2 / P3 jsem pečenej vařenej. Je pravda, že si klucí ještě nekoupili to bonz auto, takže bedlivému oku strážníka by člověk zatím třeba uniknul.
Plné to není a nikdy nebylo, tlak na placené parkování šel ze strany rezidentů v přilehlých oblastech a samozřejmě i příjmové stránky rozpočtu / snahy o "progresivní myšlení"...
Na podobný konto jsem měl dycky pocit, že na ONO jsem schopen (dle stojanu) natankovat až podezřele moc litrů. To může souviset i s okolní teplotou, nepřikládal jsem tomu zvláštní váhu, cenový rozdíl (zvlášť u vysokooktanu) jakoukoliv případnou drobnou šmelinu srovná...
add parkování -> Nevim. Za parkování odmítám platit systémově a tím spíš pokuty za něj. A slíbil jsem doma, že "tady" budu hodnej. Za to na P1 / P2 / P3 jsem pečenej vařenej. Je pravda, že si klucí ještě nekoupili to bonz auto, takže bedlivému oku strážníka by člověk zatím třeba uniknul.
Plné to není a nikdy nebylo, tlak na placené parkování šel ze strany rezidentů v přilehlých oblastech a samozřejmě i příjmové stránky rozpočtu / snahy o "progresivní myšlení"...
2.5T, 2x2.0TDI, 2,8DC incoming))
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Pokud si toho vsiml takovy pocet zakazniku, dozadujicich se servisniho zasahu, ze musela TSLA sestavit tym odmitacu, tak byl ten rozdil asi signifikantni. Navic jestli to koupili na zaklade te srovnavaci reklamy, kde lhali ze to ujede stejne jako nejaky benzinak, tak je asi cekalo, zejmena v zime, lehke zklamani.Stepan píše: ↑ned 30 črc 09:55 ctrl_j: Jo takhle. Já myslel, že někdo zoopakoval to laboratorní měření dojezdu a nebyl schopnej dojet tak daleko jako by dle papírů měl.
Tohle mi přijde jako daleko menší problém. Palubní počítače přece kecají prakticky ve všem. Tachometry přeměřejí, VW mi ukazuje "ujetou vzdálenost od dotankování x spotřebu" která se podle dotankování dokáže lišit klidně o litr na nádraži.
„Simplify, then add lightness.“ /Colin Chapman/
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Stepan:
Tak on ten dojezd není jen průměr v infotwimentu za aktuální jízdu/natankovani/cokoliv, ne? Ten výpočet bude komplexnejsi.
Tak on ten dojezd není jen průměr v infotwimentu za aktuální jízdu/natankovani/cokoliv, ne? Ten výpočet bude komplexnejsi.
2024: Audi A5 Sportback S line 45 TFSI, 195kW
2019: VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 176kW
2016: Audi A6 Avant 2.0 TDi, 140kW
2019: VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 176kW
2016: Audi A6 Avant 2.0 TDi, 140kW
Re: Elektromobily a vse kolem nich
ctrl: Jak popisuješ. A to mi přijde "klamání" na úrovni spotřeby z TP, který nikdo neřeší.
Petr: Ale já se nebavím o nějakým ukázaným dojezdu dle zbytku paliva v nádrži a aktuálním jízdním stylu. Mám na mysli zcela konkrétní údaj v menu, který se jmenuje "od natankování". Tam se mi ukazuje průměrná rychlost / čas nastartovaného auta / spotřeba / ujetá vzdálenost. Od posledního tankování. Tzn. jde o "historickej" údaj, žádný "výpočet do budoucna" se nekoná.
Stejná menu tam mám i pro "dlouhodobá", která se sama maže po cca 8kkm a "od startu", která se sama maže kdykoliv auto není cca 2 hodiny nastartované. Tzn. ráno vyjedu, jdu na oběd, pokračuji v krasojízdě, stále se to bere jako "od startu".
A když se podívám do kolonky "od natankování" a spočítám si, kolik mělo ubejt paliva v nádrži a pak dotankuju, stejným způsobem (=do prvního cvaknutí) a na stejný pumpě (=privátní firemní čerpačka) za relativně srovnatelných atmosferických podmínek, tak se tam toho paliva vejde víc než bych čekal. Tzn. z nádrže zmizelo více paliva. Buď jsem tedy ujel více, než mi to menu ukazuje, nebo jsem měl vyšší spotřebu, než mi to auto tvrdí...
Petr: Ale já se nebavím o nějakým ukázaným dojezdu dle zbytku paliva v nádrži a aktuálním jízdním stylu. Mám na mysli zcela konkrétní údaj v menu, který se jmenuje "od natankování". Tam se mi ukazuje průměrná rychlost / čas nastartovaného auta / spotřeba / ujetá vzdálenost. Od posledního tankování. Tzn. jde o "historickej" údaj, žádný "výpočet do budoucna" se nekoná.
Stejná menu tam mám i pro "dlouhodobá", která se sama maže po cca 8kkm a "od startu", která se sama maže kdykoliv auto není cca 2 hodiny nastartované. Tzn. ráno vyjedu, jdu na oběd, pokračuji v krasojízdě, stále se to bere jako "od startu".
A když se podívám do kolonky "od natankování" a spočítám si, kolik mělo ubejt paliva v nádrži a pak dotankuju, stejným způsobem (=do prvního cvaknutí) a na stejný pumpě (=privátní firemní čerpačka) za relativně srovnatelných atmosferických podmínek, tak se tam toho paliva vejde víc než bych čekal. Tzn. z nádrže zmizelo více paliva. Buď jsem tedy ujel více, než mi to menu ukazuje, nebo jsem měl vyšší spotřebu, než mi to auto tvrdí...
2.5T, 2x2.0TDI, 2,8DC incoming))
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 27861
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektromobily a vse kolem nich
A mezitím loď plná elektromobilů stále hoří
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time