Elektromobily a vse kolem nich
Re: Elektromobily a vse kolem nich
..."Chápu, že elektromotor oproti V8 je jen několik plechů, kus železa, ložiska a několik metrů drátu a výkonově je na stejné úrovni. To je dosti deprimující. ..."
Asi nějak nechápeš, že spalovací motor je unikátní v tom, že umí z primárního paliva vyrobit mechanickou energii v několika milisekundách a navíc je výkon v regulovatelný v obrovském rozsahu a v desetinách sekundy. Navíc používá primární velmi bezpečné palivo se zcela unikátní hustotou energie, ke kterému nemáme v podstatě alternativu.
Celý energetický řetězec od primárního paliva přes elektrárnu, řadu rozvodných stanic, nevzhledné VN vedení, několikanásobnou transformaci nahoru a dolů, chemický cyklus nabíjení a vybíjení, .....to mně připadá deprimující mnohem víc.
Tím chci řicí, že kdyby vývoj probíhal obráceně, všichni dnes jezdili na baterky od dobíječky k dobíječce, a někdo by přišel se spalovacím motorem, byla by to bomba. A možná titíž lidé co opěvují elektromobil by opěvovali spalovací motor, protože hnacím motorem jejich emocí je obdiv k novému, ať je to co je to.
Asi nějak nechápeš, že spalovací motor je unikátní v tom, že umí z primárního paliva vyrobit mechanickou energii v několika milisekundách a navíc je výkon v regulovatelný v obrovském rozsahu a v desetinách sekundy. Navíc používá primární velmi bezpečné palivo se zcela unikátní hustotou energie, ke kterému nemáme v podstatě alternativu.
Celý energetický řetězec od primárního paliva přes elektrárnu, řadu rozvodných stanic, nevzhledné VN vedení, několikanásobnou transformaci nahoru a dolů, chemický cyklus nabíjení a vybíjení, .....to mně připadá deprimující mnohem víc.
Tím chci řicí, že kdyby vývoj probíhal obráceně, všichni dnes jezdili na baterky od dobíječky k dobíječce, a někdo by přišel se spalovacím motorem, byla by to bomba. A možná titíž lidé co opěvují elektromobil by opěvovali spalovací motor, protože hnacím motorem jejich emocí je obdiv k novému, ať je to co je to.
- noveautičko
- Pan Řidič
- Příspěvky: 371
- Registrován: stř 15 dub 19:17
- Bydliště: ČR
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Já budu obdivovat,jak ty tvé spalovací motory budou všechny stát na okrajích měst a do měst a center budou vplouvat elektromobily a kochat se architekturou uliček měst..
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Skvělá zpráva pro mne. Je potřeba vyvinout a vyrobit dvojnásobný počet aut. Stavaři také nevyjdou naprázdno. Je třeba zabetonovat okolí všech měst a vybudovat přesedací - překládací parkoviště.
K tomu obdivu architektury - město ucpané a vyplněné elektromobily vypadá úplně stejně hnusně jako ucpané klasickými vozy.
K tomu obdivu architektury - město ucpané a vyplněné elektromobily vypadá úplně stejně hnusně jako ucpané klasickými vozy.
- noveautičko
- Pan Řidič
- Příspěvky: 371
- Registrován: stř 15 dub 19:17
- Bydliště: ČR
Re: Elektromobily a vse kolem nich
..ale to ticho a čistý vzduch.. čmoudi a benzíňáky budou jen na venkově v polích..
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Asi opravdu nechápu, ale spalovací motory v automobilu opravdu nejezdí na primární palivo. Nebo mi tu prosím napiš, který automobil zde jezdí na ropu. Regulovatelnost bych zde moc nezmiňoval. Elektromotor lze regulovat mnohem lépe a přesněji s využitím okamžitého výkonu oproti spalovacímu motoru.Honza42 píše:..."Chápu, že elektromotor oproti V8 je jen několik plechů, kus železa, ložiska a několik metrů drátu a výkonově je na stejné úrovni. To je dosti deprimující. ..."
Asi nějak nechápeš, že spalovací motor je unikátní v tom, že umí z primárního paliva vyrobit mechanickou energii v několika milisekundách a navíc je výkon v regulovatelný v obrovském rozsahu a v desetinách sekundy. Navíc používá primární velmi bezpečné palivo se zcela unikátní hustotou energie, ke kterému nemáme v podstatě alternativu.
Celý energetický řetězec od primárního paliva přes elektrárnu, řadu rozvodných stanic, nevzhledné VN vedení, několikanásobnou transformaci nahoru a dolů, chemický cyklus nabíjení a vybíjení, .....to mně připadá deprimující mnohem víc.
Tím chci řicí, že kdyby vývoj probíhal obráceně, všichni dnes jezdili na baterky od dobíječky k dobíječce, a někdo by přišel se spalovacím motorem, byla by to bomba. A možná titíž lidé co opěvují elektromobil by opěvovali spalovací motor, protože hnacím motorem jejich emocí je obdiv k novému, ať je to co je to.
V čem s tebou souhlasím tak, že ropa a plyn jsou zcela unikátní, ale nebude tu věčně a alternativa je třeba hledat včas. Nebo máš nějakou jinou alternativu místo elektriky?
Ano nafta je "relativně" bezpečná, ale u benzínu bych to moc netvrdil. Je to obecný omyl tak jako u spousty lidí přetrvává, že napětí ze zásuvky člověka jen "pokope", ale neublíží mu.
Meze výbušnosti je koncentrace mezi spodní mezí výbušnosti a horní mezí výbušnosti a udává při jakých koncentracích je daná látka výbušná. Obvyklé meze výbušnosti jsou např.:
4 % – 15 % – zemní plyn (resp. metan)
1,5 % – 80 % – acetylen
4 % – 75 % – vodík
0,6 % – 8 % – benzín
0,6 % - 6,5 % - motorová nafta
15 % – 30 % – amoniak (čpavek)
Benzín má bod vzplanutí pod -20°C.
Bod hoření -20°C
Teplota vznícení 340°C
Nafta má bod vzplanutí cca. 55°C
Bod hoření cca.60°C
Teplota vznícení 250°C
Tolik k té bezpečnosti. Jistě palivo uzavřené v nádrži je relativně bezpečné, ale stačí se podívat na youtube na pár bláznů co nalijí benzín na fatru a pak to jdou zapálit.
Zeptám se jinak pokud jsou spalovací motory tak perfektní oproti elektromotorům tak proč se v průmyslu místo elektromotorů nevyužívají?
Prosím odpověz mi na tuto otázku.
Budu se opakovat, ale jedinou brzdou dnešních elektromobilů jsou baterie. Mít elektromobil s dojezdem 1000km bude tu někdo ještě něco řešit? I když je těch 1000km pro většinu zcela zbytečný. Co jezdím na pumpu tak většina lidí bere benzín za 500 to jim vyjde na nějakých cca. 230km.
V čem jsou dnešní automobily lepší než elektromobily?
Jen a pouze v dojezdu. A bohužel v dnešní době přemrštěná cena elektromobilů.
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Slusny flame tak idem sa aj ja ohriat suhlasim ze *kym s tym nemusis hybat* elmotor je lepsie riesenie nez spamotor. Ked si odmyslime obmedzenia vyplyvajuce z paliva (nepohyblivost) jedine v com je spamotor samotny lepsi je asi emotivnost, co je velmi subjektivne a povedzme si pravdu, dnes s vynimkou velmi maleho percenta ludi absolutne nepodstatne a este nepodstatnejsie to bude s prichodm auto-aut.
ALE
elektrofanusici ktori hovoria ze elektroauta su uz kompletna vec a jedine na com treba zapracovat je "len" baterie su uplne mimo. Najlepsie to vysvetlim na priklade: robim nejaky projekt ktory pozostava z cinnosti A-E. Cinnosti A-D trvaju kazda mesiac, cinnost E 5 rokov. Mam hotove cinnosti A,B,C,D. Na kolko % mam ten projekt hotovy? Zastanci elektroaut by povedali ze na 80%, ja hovorim ze na 4/64=6,25%!
Kto nepochopil pointu tak este skusim explicitne - vyskumanie pouzitelnych baterii je co sa tyka narocnosti na vyskum absolutne neporovnatelne s napriklad vyskumanim prevodovky, airbagov, klimy a inych sucasti auta. Ludia na tom makaju uz tak 150 rokov a zatial je dobre riesenie v nedohladne. Aj ked je vyskum exponencialny a nie linearny, odbit problem elektromobilov tym ze treba uz "len baterky" je uplne mimo.
Dnes v podstate nijako rozumne neviem skladovat energiu a ludia tu pisu ze staci uz LEN vyriesit tento problem aby sme jazdili na elektrinu. Well guess what, staci nam vymysliet uz LEN warpovy pohon aby sme mohli cestovat do inych galaxii!
ALE
elektrofanusici ktori hovoria ze elektroauta su uz kompletna vec a jedine na com treba zapracovat je "len" baterie su uplne mimo. Najlepsie to vysvetlim na priklade: robim nejaky projekt ktory pozostava z cinnosti A-E. Cinnosti A-D trvaju kazda mesiac, cinnost E 5 rokov. Mam hotove cinnosti A,B,C,D. Na kolko % mam ten projekt hotovy? Zastanci elektroaut by povedali ze na 80%, ja hovorim ze na 4/64=6,25%!
Kto nepochopil pointu tak este skusim explicitne - vyskumanie pouzitelnych baterii je co sa tyka narocnosti na vyskum absolutne neporovnatelne s napriklad vyskumanim prevodovky, airbagov, klimy a inych sucasti auta. Ludia na tom makaju uz tak 150 rokov a zatial je dobre riesenie v nedohladne. Aj ked je vyskum exponencialny a nie linearny, odbit problem elektromobilov tym ze treba uz "len baterky" je uplne mimo.
Dnes v podstate nijako rozumne neviem skladovat energiu a ludia tu pisu ze staci uz LEN vyriesit tento problem aby sme jazdili na elektrinu. Well guess what, staci nam vymysliet uz LEN warpovy pohon aby sme mohli cestovat do inych galaxii!
- noveautičko
- Pan Řidič
- Příspěvky: 371
- Registrován: stř 15 dub 19:17
- Bydliště: ČR
Re: Elektromobily a vse kolem nich
před mnoha lety,když veřejnost spatřila první motorové vozy,také tomu nevěřila..malý dojezd,čerpačky nikde..
Re: Elektromobily a vse kolem nich
To Dyrup: Ano, opravdu prakticky nic nechápeš. Nebo jinak řečeno, skoro bys měl pravdu, akorát ta elektrárna ti v tom tak nějak falíruje.
- noveautičko
- Pan Řidič
- Příspěvky: 371
- Registrován: stř 15 dub 19:17
- Bydliště: ČR
Re: Elektromobily a vse kolem nich
dyrup: zase jsi nedostal odpověď..s některýma je to prostě marný,marný,marný..
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Co je motor vim, evidentne jsi nepochopil ironii....dyrup píše:Tam nejde o nějaké M. Zjisti si co znamená definice slova motor.Londoner píše:No jo, zopomel jsem tam dat velke M.....takze tedy: nema to Motor.
Nic, dal si uzivejte svych dokonalych elektromobilu ja si zatim uziju ty zastaraly a smradlavy V8.
Učí se to na základní škole.
Jinak nechápu proč jsi psal, že ti elektromobily nijak nevadí, ale mám pocit, že je to trošku jinak.
Chápu, že elektromotor oproti V8 je jen několik plechů, kus železa, ložiska a několik metrů drátu a výkonově je na stejné úrovni. To je dosti deprimující.
Jediné co je dnes brzda a největší slabina elektromobilů jsou baterie. Pokud se toto vyřeší tak ta V8 může jít opravdu do muzea.
Ano elektromobil mi v zasade nevadi, at si kazdej jezdi cim chce - vadi mi jejich uprednostnovani a "nerikani" jejich nevyhod/omezeni.
Jiste az se "vyresi" baterie, tak V8 uz nejspis bude v muzeu.....tipuji, ze ne drive nez za 50 let - takze jsem v klidu
V8 5.0L - Lovely pussycat......sold
Poradnej ofroud LR D4!
Poradnej ofroud LR D4!