Elektromobily a vse kolem nich

Elektromobily, hybridy, alternativní paliva a vše kolem emisí nebo spotřeby paliva.
Odpovědět
Honza42
Letec
Příspěvky: 1540
Registrován: pát 27 kvě 11:47

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od Honza42 »

..."Chápu, že elektromotor oproti V8 je jen několik plechů, kus železa, ložiska a několik metrů drátu a výkonově je na stejné úrovni. To je dosti deprimující. ..."

Asi nějak nechápeš, že spalovací motor je unikátní v tom, že umí z primárního paliva vyrobit mechanickou energii v několika milisekundách a navíc je výkon v regulovatelný v obrovském rozsahu a v desetinách sekundy. Navíc používá primární velmi bezpečné palivo se zcela unikátní hustotou energie, ke kterému nemáme v podstatě alternativu.

Celý energetický řetězec od primárního paliva přes elektrárnu, řadu rozvodných stanic, nevzhledné VN vedení, několikanásobnou transformaci nahoru a dolů, chemický cyklus nabíjení a vybíjení, .....to mně připadá deprimující mnohem víc.

Tím chci řicí, že kdyby vývoj probíhal obráceně, všichni dnes jezdili na baterky od dobíječky k dobíječce, a někdo by přišel se spalovacím motorem, byla by to bomba. A možná titíž lidé co opěvují elektromobil by opěvovali spalovací motor, protože hnacím motorem jejich emocí je obdiv k novému, ať je to co je to.
Uživatelský avatar
noveautičko
Pan Řidič
Příspěvky: 371
Registrován: stř 15 dub 19:17
Bydliště: ČR

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od noveautičko »

Já budu obdivovat,jak ty tvé spalovací motory budou všechny stát na okrajích měst a do měst a center budou vplouvat elektromobily a kochat se architekturou uliček měst.. ;)
Honza42
Letec
Příspěvky: 1540
Registrován: pát 27 kvě 11:47

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od Honza42 »

Skvělá zpráva pro mne. Je potřeba vyvinout a vyrobit dvojnásobný počet aut. Stavaři také nevyjdou naprázdno. Je třeba zabetonovat okolí všech měst a vybudovat přesedací - překládací parkoviště.
K tomu obdivu architektury - město ucpané a vyplněné elektromobily vypadá úplně stejně hnusně jako ucpané klasickými vozy.
Uživatelský avatar
noveautičko
Pan Řidič
Příspěvky: 371
Registrován: stř 15 dub 19:17
Bydliště: ČR

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od noveautičko »

..ale to ticho a čistý vzduch.. ;) čmoudi a benzíňáky budou jen na venkově v polích.. ;)
dyrup
Autoškolák
Příspěvky: 47
Registrován: pon 17 čer 19:53

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od dyrup »

Honza42 píše:..."Chápu, že elektromotor oproti V8 je jen několik plechů, kus železa, ložiska a několik metrů drátu a výkonově je na stejné úrovni. To je dosti deprimující. ..."

Asi nějak nechápeš, že spalovací motor je unikátní v tom, že umí z primárního paliva vyrobit mechanickou energii v několika milisekundách a navíc je výkon v regulovatelný v obrovském rozsahu a v desetinách sekundy. Navíc používá primární velmi bezpečné palivo se zcela unikátní hustotou energie, ke kterému nemáme v podstatě alternativu.

Celý energetický řetězec od primárního paliva přes elektrárnu, řadu rozvodných stanic, nevzhledné VN vedení, několikanásobnou transformaci nahoru a dolů, chemický cyklus nabíjení a vybíjení, .....to mně připadá deprimující mnohem víc.

Tím chci řicí, že kdyby vývoj probíhal obráceně, všichni dnes jezdili na baterky od dobíječky k dobíječce, a někdo by přišel se spalovacím motorem, byla by to bomba. A možná titíž lidé co opěvují elektromobil by opěvovali spalovací motor, protože hnacím motorem jejich emocí je obdiv k novému, ať je to co je to.
Asi opravdu nechápu, ale spalovací motory v automobilu opravdu nejezdí na primární palivo. Nebo mi tu prosím napiš, který automobil zde jezdí na ropu. Regulovatelnost bych zde moc nezmiňoval. Elektromotor lze regulovat mnohem lépe a přesněji s využitím okamžitého výkonu oproti spalovacímu motoru.

V čem s tebou souhlasím tak, že ropa a plyn jsou zcela unikátní, ale nebude tu věčně a alternativa je třeba hledat včas. Nebo máš nějakou jinou alternativu místo elektriky?

Ano nafta je "relativně" bezpečná, ale u benzínu bych to moc netvrdil. Je to obecný omyl tak jako u spousty lidí přetrvává, že napětí ze zásuvky člověka jen "pokope", ale neublíží mu.
Meze výbušnosti je koncentrace mezi spodní mezí výbušnosti a horní mezí výbušnosti a udává při jakých koncentracích je daná látka výbušná. Obvyklé meze výbušnosti jsou např.:
4 % – 15 % – zemní plyn (resp. metan)
1,5 % – 80 % – acetylen
4 % – 75 % – vodík
0,6 % – 8 % – benzín
0,6 % - 6,5 % - motorová nafta
15 % – 30 % – amoniak (čpavek)

Benzín má bod vzplanutí pod -20°C.
Bod hoření -20°C
Teplota vznícení 340°C

Nafta má bod vzplanutí cca. 55°C
Bod hoření cca.60°C
Teplota vznícení 250°C

Tolik k té bezpečnosti. Jistě palivo uzavřené v nádrži je relativně bezpečné, ale stačí se podívat na youtube na pár bláznů co nalijí benzín na fatru a pak to jdou zapálit.



Zeptám se jinak pokud jsou spalovací motory tak perfektní oproti elektromotorům tak proč se v průmyslu místo elektromotorů nevyužívají?
Prosím odpověz mi na tuto otázku.

Budu se opakovat, ale jedinou brzdou dnešních elektromobilů jsou baterie. Mít elektromobil s dojezdem 1000km bude tu někdo ještě něco řešit? I když je těch 1000km pro většinu zcela zbytečný. Co jezdím na pumpu tak většina lidí bere benzín za 500 to jim vyjde na nějakých cca. 230km.
V čem jsou dnešní automobily lepší než elektromobily?
Jen a pouze v dojezdu. A bohužel v dnešní době přemrštěná cena elektromobilů.
slon
Autoškolák
Příspěvky: 99
Registrován: sob 08 čer 21:01

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od slon »

Slusny flame tak idem sa aj ja ohriat :ymdevil: suhlasim ze *kym s tym nemusis hybat* elmotor je lepsie riesenie nez spamotor. Ked si odmyslime obmedzenia vyplyvajuce z paliva (nepohyblivost) jedine v com je spamotor samotny lepsi je asi emotivnost, co je velmi subjektivne a povedzme si pravdu, dnes s vynimkou velmi maleho percenta ludi absolutne nepodstatne a este nepodstatnejsie to bude s prichodm auto-aut.
ALE
elektrofanusici ktori hovoria ze elektroauta su uz kompletna vec a jedine na com treba zapracovat je "len" baterie su uplne mimo. Najlepsie to vysvetlim na priklade: robim nejaky projekt ktory pozostava z cinnosti A-E. Cinnosti A-D trvaju kazda mesiac, cinnost E 5 rokov. Mam hotove cinnosti A,B,C,D. Na kolko % mam ten projekt hotovy? Zastanci elektroaut by povedali ze na 80%, ja hovorim ze na 4/64=6,25%!
Kto nepochopil pointu tak este skusim explicitne - vyskumanie pouzitelnych baterii je co sa tyka narocnosti na vyskum absolutne neporovnatelne s napriklad vyskumanim prevodovky, airbagov, klimy a inych sucasti auta. Ludia na tom makaju uz tak 150 rokov a zatial je dobre riesenie v nedohladne. Aj ked je vyskum exponencialny a nie linearny, odbit problem elektromobilov tym ze treba uz "len baterky" je uplne mimo.
Dnes v podstate nijako rozumne neviem skladovat energiu a ludia tu pisu ze staci uz LEN vyriesit tento problem aby sme jazdili na elektrinu. Well guess what, staci nam vymysliet uz LEN warpovy pohon aby sme mohli cestovat do inych galaxii! ;)
Uživatelský avatar
noveautičko
Pan Řidič
Příspěvky: 371
Registrován: stř 15 dub 19:17
Bydliště: ČR

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od noveautičko »

před mnoha lety,když veřejnost spatřila první motorové vozy,také tomu nevěřila..malý dojezd,čerpačky nikde..
Honza42
Letec
Příspěvky: 1540
Registrován: pát 27 kvě 11:47

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od Honza42 »

To Dyrup: Ano, opravdu prakticky nic nechápeš. Nebo jinak řečeno, skoro bys měl pravdu, akorát ta elektrárna ti v tom tak nějak falíruje.
Uživatelský avatar
noveautičko
Pan Řidič
Příspěvky: 371
Registrován: stř 15 dub 19:17
Bydliště: ČR

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od noveautičko »

dyrup: zase jsi nedostal odpověď..s některýma je to prostě marný,marný,marný.. :)
Uživatelský avatar
Londoner
Řidič začátečník
Příspěvky: 142
Registrován: stř 24 čer 14:52

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od Londoner »

dyrup píše:
Londoner píše:No jo, zopomel jsem tam dat velke M.....takze tedy: nema to Motor.

Nic, dal si uzivejte svych dokonalych elektromobilu ja si zatim uziju ty zastaraly a smradlavy V8.
Tam nejde o nějaké M. Zjisti si co znamená definice slova motor. :-B
Učí se to na základní škole.

Jinak nechápu proč jsi psal, že ti elektromobily nijak nevadí, ale mám pocit, že je to trošku jinak.
Chápu, že elektromotor oproti V8 je jen několik plechů, kus železa, ložiska a několik metrů drátu a výkonově je na stejné úrovni. To je dosti deprimující.
Jediné co je dnes brzda a největší slabina elektromobilů jsou baterie. Pokud se toto vyřeší tak ta V8 může jít opravdu do muzea.
Co je motor vim, evidentne jsi nepochopil ironii....

Ano elektromobil mi v zasade nevadi, at si kazdej jezdi cim chce - vadi mi jejich uprednostnovani a "nerikani" jejich nevyhod/omezeni.

Jiste az se "vyresi" baterie, tak V8 uz nejspis bude v muzeu.....tipuji, ze ne drive nez za 50 let - takze jsem v klidu :)
V8 5.0L - Lovely pussycat......sold

Poradnej ofroud LR D4!
Odpovědět