Elektromobily a vse kolem nich
Re: Elektromobily a vse kolem nich
A jakou má člověk dycky radost. Už se bojí, že se vyndá z peněz a přitom prd prd nic
Tuhle mi STI ukazovalo, že mám dojezd už jenom něco pod 200km
Jel jsem kolem příslušné pumpy, žádná fronta, no tak že natankuju.
Nacpal jsem tam 16 litrů a bylo po tankování.
Nádrž to má psanou 60l...
Po hodně srdnaté jízdě není problém po nacpání do plna, ne do cvaknutí, vidět i dojezd něco jako 320
Mimochodem, V100 už stojí míň než stálo v peaku N98 na ONO. I v tu dobu jsem si výletoval a na cenu nehleděl. Ale stejně bych tam tu Vervu nenalil, takových peněz...
Tuhle mi STI ukazovalo, že mám dojezd už jenom něco pod 200km
Jel jsem kolem příslušné pumpy, žádná fronta, no tak že natankuju.
Nacpal jsem tam 16 litrů a bylo po tankování.
Nádrž to má psanou 60l...
Po hodně srdnaté jízdě není problém po nacpání do plna, ne do cvaknutí, vidět i dojezd něco jako 320
Mimochodem, V100 už stojí míň než stálo v peaku N98 na ONO. I v tu dobu jsem si výletoval a na cenu nehleděl. Ale stejně bych tam tu Vervu nenalil, takových peněz...
2.5T, 2x2.0TDI, 2,8DC incoming))
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Pro někoho možná jo, mně to je třeba úplně jedno. Výjimečně potřebuju ujet víc než 400 km v kuse a když už jo, tak si stejně udělám krátkou přestávku na protažení/dobití. Budu pomalejší než se spalovákem na dlouhé trase? Jasně, ale ne o moc. Vadí mi to? Nevadí. Samozřejmě, pokud mám profil jízd takový, že se pro něj EV nehodí (a umím si představit spoustu scénářů, kde to dneska ještě pořád tak bude, například jízdy na východ od nás), tak si ho nekoupím, ale třeba pro mě konkrétně začíná být EV normálně použitelné auto, které je v něčem horší než spalovák (dlouhé cesty) a v něčem výrazně lepší než spalovák (asi všechno ostatní).pavproch píše: ↑pon 01 srp 12:38 U konkurence vyšel test Enyaqa RS Coupe iV 4x4 (baterka 82 kWhod) a píšou tam:
... bída.Z výše uvedených čísel je patrné, že za určitých okolností není obtížné dosáhnout dojezdu přes 400 km. Musím však dodat, že během společného týdne panovaly pro elektromobil příjemné podmínky.
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Jako běžně do nádrže dostaneš třeba 10l po prvním cvaknutí, ale už tím zaplňuješ bezpečnostní prostor nádrže který tam je kvůli teplotní roztažnosti atd. Nádrž má odbočku odvzdušnění, u novějších benzinu s filtrem s aktivním uhlím protože emise. Filtr se nesmí smočit, mohl by se vydrolit a zabordelit nádrž.
Třeba benzinový《》pod víčkem specifikuje tankování max do 3.cvaknutí.
《》1.5 dCi & 0.9 TCe
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Tak ono to není jen o tom maximálním dojezdu, i když i ten je častokrát potřeba. A fakt se potřebuješ na cestě dlouhé 400km (2,5hod. po dálnici) protáhnout a nebyl bys schopný ujet další hoďku a půl? Fakt tam je nezbytná pauza půl hodiny na nabití (a to dnes v době, kdy je elmobilů minimum a nemusíš čekat na uvolnění stojanu)?EL_XEL píše: ↑čtv 04 srp 08:50Pro někoho možná jo, mně to je třeba úplně jedno. Výjimečně potřebuju ujet víc než 400 km v kuse a když už jo, tak si stejně udělám krátkou přestávku na protažení/dobití. Budu pomalejší než se spalovákem na dlouhé trase? Jasně, ale ne o moc. Vadí mi to? Nevadí. Samozřejmě, pokud mám profil jízd takový, že se pro něj EV nehodí (a umím si představit spoustu scénářů, kde to dneska ještě pořád tak bude, například jízdy na východ od nás), tak si ho nekoupím, ale třeba pro mě konkrétně začíná být EV normálně použitelné auto, které je v něčem horší než spalovák (dlouhé cesty) a v něčem výrazně lepší než spalovák (asi všechno ostatní).pavproch píše: ↑pon 01 srp 12:38 U konkurence vyšel test Enyaqa RS Coupe iV 4x4 (baterka 82 kWhod) a píšou tam:
... bída.Z výše uvedených čísel je patrné, že za určitých okolností není obtížné dosáhnout dojezdu přes 400 km. Musím však dodat, že během společného týdne panovaly pro elektromobil příjemné podmínky.
Chytám nočním přesunem vcelku pravidelně trajekt v Nice, koupený dopředu. Vím, že když si nechám 2 hodiny fóra, kdyby mě přepadla únava, vždycky ho stihnu, včetně 1-2 tankování cestou (podle toho, jestli vyjíždím s plnou či nikoliv). Jakou rezervu bych potřeboval s elmobilem (bez počítání s tím, že u stojanu bude fronta, s přihlédnutím k frontě jdou všechny výpočty do háje a přidám ke každému nabíjení kolik? Hodinu? Dvě?).
Dále Jezdím pravidelně Praha - Žilina - Praha, přičemž v Žilině mám 3-4hodinový brief. Vím, že dojedu tam, dám si brief, dojedu zpět a cestou jednou natankuji. Večer možná zastavím ještě jednou na kafe na cestu. I tak mi to zabere od rána do večera. Opravdu by mě v tomto elmobil neomezoval? Pokud by šlo dobít u klienta, asi OK. Ta možnost tam není, takže jak bys to řešil? Nabít před Žilinou a trčet tam půl hodiny zbytečně (protáhneš se u klienta)? Nechat auto na nabíječce a jet dál taxikem? Jiná možnost?
Večer, když ti dojde šťáva před Prahou, tak opět: 5 minut tankování, protáhnout se a domlasknout posledních 20 minut jízdy, nebo zbytečně půl hodiny koukat do temných nočních polí?
Neber to jako antiel šťourání, fakt mě to zajímá Zatím jsem vždy dostal odpověď, že do Nice se autem nejezdí, ale létá...
2024: Audi A5 Sportback S line 45 TFSI, 195kW
2019: VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 176kW
2016: Audi A6 Avant 2.0 TDi, 140kW
2019: VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 176kW
2016: Audi A6 Avant 2.0 TDi, 140kW
Re: Elektromobily a vse kolem nich
No hele, tak to pro tebe není, proto píšu, že ne každýmu to na jeho profily nebude vyhovovat.
Nicméně konkrétně ke tvým situacím:
- Zrovna do toho Nice ti budou klidně stačit ty 2 hodiny navíc taky, když tě přepadne únava, tak si zdřímneš u toho nabíjení (tohle bude ale záviset na té nabíjecí infrastruktuře, tj. s časem se to bude zlepšovat). Zácpa tě zacpe stejně v benzínu jako v EV a cestovní průměr nad 100 km/h se slušným EV zvládneš.
- 400 km přestávku nepotřebuješ, to právě ujedeš Nicméně 2,5 hodiny je takový velmi optimistický údaj, to je 160 km/h PRŮMĚR, to dáš možná v Německu v noci a budeš z toho hotovej (a tímhle tempem budeš muset s EV alespoň jednou dobíjet, to je taky fakt).
- Žilina je právě ten východ. Ideálně dojedeš do Žiliny a píchneš na nabíječku, předpoklad je, že je nějaká poblíž. Jestli ne, je to blbý a není to vhodné, pokud žiješ v permanentním časovém presu.
Nicméně konkrétně ke tvým situacím:
- Zrovna do toho Nice ti budou klidně stačit ty 2 hodiny navíc taky, když tě přepadne únava, tak si zdřímneš u toho nabíjení (tohle bude ale záviset na té nabíjecí infrastruktuře, tj. s časem se to bude zlepšovat). Zácpa tě zacpe stejně v benzínu jako v EV a cestovní průměr nad 100 km/h se slušným EV zvládneš.
- 400 km přestávku nepotřebuješ, to právě ujedeš Nicméně 2,5 hodiny je takový velmi optimistický údaj, to je 160 km/h PRŮMĚR, to dáš možná v Německu v noci a budeš z toho hotovej (a tímhle tempem budeš muset s EV alespoň jednou dobíjet, to je taky fakt).
- Žilina je právě ten východ. Ideálně dojedeš do Žiliny a píchneš na nabíječku, předpoklad je, že je nějaká poblíž. Jestli ne, je to blbý a není to vhodné, pokud žiješ v permanentním časovém presu.
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Ve městě to bude podstatně lepší spotřeba než s benzínem, auto bude podstatně živější (a tím nemyslím nutně vystřelení z křižovatky, ale situaci, kdy chci rychle změnit pruh a nemusím čekat, až se automat uráčí podřadit). Bude to tišší. Topí to hned (byť dneska mi Golf topí taky téměř okamžitě i odhlédnu-li od faktu, že mám bufík), v létě si můžu auto snadno vyklimatizovat. Předjíždění na okreskách taky bude snažší. Roční náklady na údržbu budou menší.
Já mám rád spalováky, mám jeden atmosférický šestiválec a jeden oturbený čtyřválec, oba lehce přes 300 koní, a ocením pěkný zvuk. Jenom prostě už začínám brát EV jako lepší alternativu v mnoha oblastech.
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Díky za odpověď, která se tváří být myšlena seriźoně
A ano, fronta u stojanu mě zdrží i u benzínu. Ale 1 elauto u stojanu (opět počítám 30 minut) = např. 5 aut u benzínu. Když tam ty elauta budou 2, 3?
Jinak všimni si, že u nabíjení záměrně operuji s půlhodinou, která se mi zdá být podhodnocená a opomíjím byť jediné auto přede mnou u stojanu.
A teď je otázka, když pro mě elauto bude mít více plusů než mínusů a koupím si ho, 90% jízd bude v pohodě. Co pak s těmi mezními situacemi, jako ta Žilina (mezní je nadsazené, jezdím ji pravidelně). Druhé auto je na tu občasnou popojížďku?
Tam je otázka, jestli budu unavený zrovna u té nabíjecí stanice. Což nemusíš být pravidlem. Takže potřebuješ času více. A čučet někde půl hodiny při nabíjení, když je člověk fresh, je naprd, protože ta únava tě dožene kdykoliv později. Reálně tak ze 2hodinové rezervy vznikne... čtyřhodinová.EL_XEL píše: ↑čtv 04 srp 14:49 - Zrovna do toho Nice ti budou klidně stačit ty 2 hodiny navíc taky, když tě přepadne únava, tak si zdřímneš u toho nabíjení (tohle bude ale záviset na té nabíjecí infrastruktuře, tj. s časem se to bude zlepšovat). Zácpa tě zacpe stejně v benzínu jako v EV a cestovní průměr nad 100 km/h se slušným EV zvládneš.
A ano, fronta u stojanu mě zdrží i u benzínu. Ale 1 elauto u stojanu (opět počítám 30 minut) = např. 5 aut u benzínu. Když tam ty elauta budou 2, 3?
Jinak všimni si, že u nabíjení záměrně operuji s půlhodinou, která se mi zdá být podhodnocená a opomíjím byť jediné auto přede mnou u stojanu.
Mno, dobrá, 3 hodiny. Tam jde o to, že ta přestávka bude vynucená kvůli dojezdu auta, ne tím, že bych ji reálně potřeboval. Vždycky je reálná situace, že budeš uset trávit desítky minut u stojanu, protože dojezd.
Ano, ideálně ano. Proto jsem psal, že klient nabíječku nemá, ale já elauto potenciálně jo. Tak mě zajímalo, jak bys tuhle situaci řešil - jestli zbytečnou pauzou na nabíjení před/po jednání s klientem, napíchnutím někde poblíž a doražení toho kousku tágem (pěšky nejde, potřebuji s sebou nějaké věci), nebo jinak? Řešitelné je všechno, ale imho ohromný diskomfort.
A teď je otázka, když pro mě elauto bude mít více plusů než mínusů a koupím si ho, 90% jízd bude v pohodě. Co pak s těmi mezními situacemi, jako ta Žilina (mezní je nadsazené, jezdím ji pravidelně). Druhé auto je na tu občasnou popojížďku?
2024: Audi A5 Sportback S line 45 TFSI, 195kW
2019: VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 176kW
2016: Audi A6 Avant 2.0 TDi, 140kW
2019: VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 176kW
2016: Audi A6 Avant 2.0 TDi, 140kW
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Já bych byl třeba s osobním vozidlem ideální adept na e-auto (ne ty pidi jako Citigo, Zoe a podobně). S osobním autem jezdím 2-3x do měsíce za rodinou na Moravu. S nájezdem 400 km bych to dal na jedno nabití a to by mi stačilo. Tam už auto stojí a může se nabíjet. Potom jezdím po Praze do obchodů a podobně. Se stávajícím autem to ale mám tak, že se mi ho nechce vytahovat obden kvůli pár kilometrům (zakarbonování, ředění oleje, jízda se studeným motorem) a tak radši jezdím jednou za týden na velký nákup a to pečivo a drobnosti obden sjedu sockou. S elektro bych takové věci nemusel vůbec řešit. Degradace krátkými trasami tam není, studené "starty" to nezná. Jenže elektro mají obrovskou nevýhodu a to je cena. Pořizovací ceny jsou oproti normální naftě pro mně nerentabilní a koupil bych si jej jedině za předpokladu, že nevím co s penězi.
Tu dovolenou jednou do roka bych vůbec neřešil. Není to pro mně tak důležitý faktor, abych to bral v úvahu při vybírání. Prostě s předstihem si naplánuji delší trasu. Stejně s přibývajícím věkem už někdy nedám Itálii na jeden zátah a tak si na noc udělám ubytování někdo v Rakousku.
Jenže vidím i tu druhou stranu, že jako služebák bych to nechtěl ani náhodou. Během pár dnů najezdím X tisíc kilometrů s minimem delších přestávek. Tam by bylo elektro nereálné, dokud nejsou na každém rohu rychlé nabíječky.
Tu dovolenou jednou do roka bych vůbec neřešil. Není to pro mně tak důležitý faktor, abych to bral v úvahu při vybírání. Prostě s předstihem si naplánuji delší trasu. Stejně s přibývajícím věkem už někdy nedám Itálii na jeden zátah a tak si na noc udělám ubytování někdo v Rakousku.
Jenže vidím i tu druhou stranu, že jako služebák bych to nechtěl ani náhodou. Během pár dnů najezdím X tisíc kilometrů s minimem delších přestávek. Tam by bylo elektro nereálné, dokud nejsou na každém rohu rychlé nabíječky.
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Na to nemám zkušenosti ani obecnou odpověď, prostě bych to řešil podle konkrétní situace. Pokud tágo není vhodné, tak bych si prostě zastavil někde cestou zpátky (to jsme ale zase u té infrastruktury).petr_riha píše: ↑čtv 04 srp 15:22 Díky za odpověď, která se tváří být myšlena seriźoně
Ano, ideálně ano. Proto jsem psal, že klient nabíječku nemá, ale já elauto potenciálně jo. Tak mě zajímalo, jak bys tuhle situaci řešil - jestli zbytečnou pauzou na nabíjení před/po jednání s klientem, napíchnutím někde poblíž a doražení toho kousku tágem (pěšky nejde, potřebuji s sebou nějaké věci), nebo jinak? Řešitelné je všechno, ale imho ohromný diskomfort.
Ale to je právě to, o čem mluvím, tohle je individuální a nejde to paušalizovat. Spousta problémů je ale způsobená špatnou infrastrukturou; když jsem byl pracovně v Norsku před cca. 6 lety, tak mi přišlo, že ty nabíječky jsou úplně všude, na každém parkovišti, prostě všude (přičemž tohle byl tenkrát z mé strany určitě do značné míry confirmation bias). Když budeš v situaci, kdy budeš vědět, že auto v pohodě píchneš na nabíječku v dosahu jednoho či dvou bloků, tak to prostě nebude problém.A teď je otázka, když pro mě elauto bude mít více plusů než mínusů a koupím si ho, 90% jízd bude v pohodě. Co pak s těmi mezními situacemi, jako ta Žilina (mezní je nadsazené, jezdím ji pravidelně). Druhé auto je na tu občasnou popojížďku?