Elektromobily a vse kolem nich
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Snowman000: No, co se týká pořizovací ceny, tak to jsem v mém příspěvku úplně zapomněl. Ta je samozřejmě tím hlavním problémem. Když pominu ten fun factor, který jsi ještě zmínil navíc, tak prostě ta návratnost rozdílu auta typu Corsa/208 a jejich e-variant prostě není a i kdybych byl sebevíc zelený, tak si to nemám jak zdůvodnit. U těch větších jako je Kodiaq vs. Enyaq a podobě, už se nad tím dá asi uvažovat, ale to prostě nejsou auta na dojíždění do práce.
Předseda: na Akcelerace videoblog občas koukám, myslím, že teď měl i pár cest z Německa. Ano asi se to dá, ale jak napsal Snowman je to za cenu rychlosti.
Já nepotřebuju Německo projet 200 km/h +, ale pořád se dá s našim benzíovým autem při mírném provozu jet pohodlně 170-180 km/h tempomat bez toho, aby mě to pak u pumpy zruinovalo a těch 1250 km ujedem v rozumném čase.
Ale to jsem já, někomu to samozřejmě třeba vyhovuje. Věřím, že jsou lidi kteří si během nabíjení vyřídí hovory, udělají něco do práce na nb a podobně, proč ne, mě se tyto přesuny týkají jako cesty za rodinou, kdy jsme rádi, že dcera tak nějak přes tu noc prospí a těch 10-11 hodin jen neprokřičí.
Jinak musím ještě podtknout, že na to daily do práce mi to jinak nákladově vycházelo pěkně. Při belgických cenách veřejné dopravy, cenách benzinu mi ty cesty MX-30 vycházely asi jako ekvivalent spotřeby cca. 3,5 l paliva (počítám nabíjení z veřejných placených stanic bez jakýchkoliv registrací, nebo karet - platba pouze kreditkou vs. tankování Naturalu) a to jsem tím elektrem jezdil podobně, jako jezdím s 6kou, kde máme dlouhodobý průměr kolem 9,5l/100km. Ale ani tak, by tam ta návratnost nebyla-
Předseda: na Akcelerace videoblog občas koukám, myslím, že teď měl i pár cest z Německa. Ano asi se to dá, ale jak napsal Snowman je to za cenu rychlosti.
Já nepotřebuju Německo projet 200 km/h +, ale pořád se dá s našim benzíovým autem při mírném provozu jet pohodlně 170-180 km/h tempomat bez toho, aby mě to pak u pumpy zruinovalo a těch 1250 km ujedem v rozumném čase.
Ale to jsem já, někomu to samozřejmě třeba vyhovuje. Věřím, že jsou lidi kteří si během nabíjení vyřídí hovory, udělají něco do práce na nb a podobně, proč ne, mě se tyto přesuny týkají jako cesty za rodinou, kdy jsme rádi, že dcera tak nějak přes tu noc prospí a těch 10-11 hodin jen neprokřičí.
Jinak musím ještě podtknout, že na to daily do práce mi to jinak nákladově vycházelo pěkně. Při belgických cenách veřejné dopravy, cenách benzinu mi ty cesty MX-30 vycházely asi jako ekvivalent spotřeby cca. 3,5 l paliva (počítám nabíjení z veřejných placených stanic bez jakýchkoliv registrací, nebo karet - platba pouze kreditkou vs. tankování Naturalu) a to jsem tím elektrem jezdil podobně, jako jezdím s 6kou, kde máme dlouhodobý průměr kolem 9,5l/100km. Ale ani tak, by tam ta návratnost nebyla-
MG ZR MK2 105 - už není
Opel Astra J ST 1,7 CDTi - už není
Mazda 6 Wagon 2018 2,5 G194 - už není
VW Golf Alltrack 2022 2.0 TSI 4Motion
Opel Astra J ST 1,7 CDTi - už není
Mazda 6 Wagon 2018 2,5 G194 - už není
VW Golf Alltrack 2022 2.0 TSI 4Motion
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Asi se zatím čeká, než ty elektro auta začnou kupovat ve velkém firmy do fleetu a pak to bude nějak po těch 3-5 letech v bazaru za "rozum" do té doby se tohle masověji neujme.
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Pokud někdo jezdí pořád dlouhé trasy, tak pro něj elektro není, ale třeba pro mě, v momentě kdy EV dokáže udržet na dlouhé cestě průměrnou rychlost (včetně zastávek na nabíjení) 100 km/h (tj. 1000 km ujede za 10 hodin), tak mě to přestává trápit. Rychlejší než spalovák to nebude, ale upřímně, vždycky, kdy jsem se koukal na své průměrné rychlostí z cest Brno - Mannheim, tak to bylo nějakých 120 km/h a to bez zastávek. Jde to ujet rychleji, ale za cenu zbytečného stresu za volantem (tohle je výsledkem 140 tempomat po česku a 160 tempomat po Německu tam, kde není omezení).
Už jsem moc starej na to, abych se jednou za čas stresoval tím, že na cestě dlouhé 1000 kilometrů strávím o hodinu déle.
Už jsem moc starej na to, abych se jednou za čas stresoval tím, že na cestě dlouhé 1000 kilometrů strávím o hodinu déle.
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Kde jsou ty doby kdy mě z Kufsteinu až na Rozvadov nikdo nepředjel a jen když jsem někoho dojel, tak jsem klesl pod 200. Býval menší provoz a já byl mladší. Na druhou stranu by mi na bateriáku mimo jiných věcí (a těch je dost) vadilo, že si občas na volné dálnici nemohu dát těch 250. Ale i to je pro mě hypotetické, protože o elektro neuvažuji ani v nočních snech:-)))
„Přidej výkon a budeš rychlý na rovinkách. Ale uber hmotnost a budeš rychlý všude.“ Colin Chapman.
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 27861
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektromobily a vse kolem nich
...tak podle mne není daleko doba, kdy bude tahle rychlost (a ne jenom tahle, ale i mnohem nižší) zapovězena i spalovákům. Přece nebude spalovák jezdit rychleji, než ekosmýšlející řidič! Ekosocík si rozvracet nenecháme!
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Ved obmedzovace rychlosti v osobakoch su za dverami...
Re: Elektromobily a vse kolem nich
To uz prece existuje, jmenuje se to zona IG-L.
„Simplify, then add lightness.“ /Colin Chapman/
Re: Elektromobily a vse kolem nich
.....i letadla by měla létat pomaleji.