Elektromobily a vse kolem nich
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Motivace nákupu byla jasná odzačátku. Musk je sice Baron Prášil, ale všemi mastmi mazaný. Doufal jsem teda že prodají všechno a následné negativní vymezení proti krypotoměnám splaskne celou bublinu, hodnoty BTC a spol spadnou na zlomek a těžaři trochu ztratí důvěru v perpetuum mobile na peníze. Projednou by Musk udělal něco ekologicky pozitivního pro lidstvo.
Situace kdy 2 roky nejde koupit grafická karta do počítače už je dost otravná
Situace kdy 2 roky nejde koupit grafická karta do počítače už je dost otravná
《》1.5 dCi & 0.9 TCe
- Lachende Bestien
- Letec
- Příspěvky: 1983
- Registrován: sob 18 čer 15:13
Re: Elektromobily a vse kolem nich
@Zajda
Svou prohnanost Ílon Pižmo prokázal už svou dřívější aktivitou s pej pálem - též jsem se nechal nachytat na rozšířenost této služby a reklamavé žvásty a nulových poplatcích, aniž bych se hned zamyslel nad tím, jakým způsobem tedy generují zisk.
Až později mě při nějaké platbě v doláčích (ani už nevím proč) napadlo porovnat pejpelácký kurz s aktuálním kurzem směny a hned mi to docvaklo.
Tehdy Pižmův pejpel tím u mě skončil, protože jsem celkem nadprůměrně citlivý na zákeřné manipulace různých hochštaplerů.
Tu grafiku chcete na práci nebo hry? V prvním případě to asi nasere, v tom druhém je to spíše pozitivum, protože se v cca posledním desetiletí přenesl gambling z mobilních her i na PC a konzole, takže pořizováním většiny dnešní produkce vysokorozpočtových titulů člověk podporuje tyto proradné praktiky vydavatelů a na starší hry stačí starší grafika.
Svou prohnanost Ílon Pižmo prokázal už svou dřívější aktivitou s pej pálem - též jsem se nechal nachytat na rozšířenost této služby a reklamavé žvásty a nulových poplatcích, aniž bych se hned zamyslel nad tím, jakým způsobem tedy generují zisk.
Až později mě při nějaké platbě v doláčích (ani už nevím proč) napadlo porovnat pejpelácký kurz s aktuálním kurzem směny a hned mi to docvaklo.
Tehdy Pižmův pejpel tím u mě skončil, protože jsem celkem nadprůměrně citlivý na zákeřné manipulace různých hochštaplerů.
Tu grafiku chcete na práci nebo hry? V prvním případě to asi nasere, v tom druhém je to spíše pozitivum, protože se v cca posledním desetiletí přenesl gambling z mobilních her i na PC a konzole, takže pořizováním většiny dnešní produkce vysokorozpočtových titulů člověk podporuje tyto proradné praktiky vydavatelů a na starší hry stačí starší grafika.
Why not both?Zajda píše:...Porovnávat spotřebu domácnosti v řádu nízkých až vysokých kWh za den s autem, co na 1kWh ujede jednotky kilometrů, chce buď demagoga nebo idiota.
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Na étrony a jejich budoucnost není potřeba kalkulačky, aby jsme si jí dokázali představit, stačí obyčejný selský rozum! Občas jsem brával baterii z auta do bytu nabít. Její nabíjení zhruba 4 Amp. pěkně točily hodinami. Teď si vezměme, že étronovi k jízdě ani tři takové baterie stačit nebudou, bude jich rozhodně více. Ale už ty tři by v mém případě vyhazovaly jističe v bytě. A kdyby jen polovina ze 16 bytů nabíjela jako já ve stejných hodinách a to téměř denně, asi by nám tu brzy hořelo. Uvádím to tak blbě a nereálně jen proto, že Turbo se pokusil zařadit a přirovnat étrona k domácím spotřebičům. Asi žije v domění, že étrona bude mít ve městě jenom on, protože ostatní nedosahují jeho schopností a moudrosti. A ještě nám Turbík zapomněl napsat, kdyby jen v Německu a Rakousku přešla jen polovina lidí na étrony, kde do nich vezmou šťávu?? při tak obrovském nárustu el.energie zhruba ve stejný čas, který aspoň já si nedovedu ani představit! Na to by přece nestačily ani kompletně dostavěné tři atomky u nás, i při zaostáváním v proději těchto nesmyslů - étronů u nás. Zatím nevím o jiném blbcovi než je ČR.., kde by chtěli chybějící el.energii brát, ale u nás pro nás to může mít velmi nepříznivý dopad ve větším zdražení už tak drahé elektřiny, protože než nám slovanští bratři Rusové dostaví Dukovany, to chvíli potrvá i bezproblémové a nejzkušenější firmě a i tak to na smělé plány EU stačit zdaleka nebude! Asi v tom skleněném paláci jedou také bez kalkulačky, ale nepřekvapivě taky bez zdravého selského rozumu! Kde by ho také vzali, když sedláka potkali akorát v muzeu..
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Takže vyzkoušíme kupecké počty? 4Amp při 13,8V je 55,2W dáme tam nějakou tu účinnost zdroje 80% takže to máme 69W. A nabíječka nám tahá ze zásuvky 230V kolik Amp? 0,3A. Až se budeš dívat na ten elektroměr jak se točí nezapomeň si vypnout el. bojler věř, že to pomůže.Maggic píše: Občas jsem brával baterii z auta do bytu nabít. Její nabíjení zhruba 4 Amp. pěkně točily hodinami. Teď si vezměme, že étronovi k jízdě ani tři takové baterie stačit nebudou, bude jich rozhodně více. Ale už ty tři by v mém případě vyhazovaly jističe v bytě. A kdyby jen polovina ze 16 bytů nabíjela jako já ve stejných hodinách a to téměř denně, asi by nám tu brzy hořelo.
Re: Elektromobily a vse kolem nich
I když je na měřáku nabíječky 4 Amp.? Tos trochu přehnal..ne? Náběh je 5 až 6 Amp, jako 1/10 kapacity.
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Mě už začíná pomalu docházet, proč máte z těch elektromobilů takovou fobii
Samozřejmě, že když je někdo totální analfabet, tak má přirozený strach z neznámého, bylo tomu tak od počátku věků, kdy pračlověk žil ještě v jeskyni, bál se blesků a proto si vymyslel boha. No a tak to pokračuje do dnes, ale neznalost se teď schovává za "zdravý selský rozum"
Škoda, že Jeník dělá mrtvýho brouka, ale asi tuším proč
Samozřejmě, že když je někdo totální analfabet, tak má přirozený strach z neznámého, bylo tomu tak od počátku věků, kdy pračlověk žil ještě v jeskyni, bál se blesků a proto si vymyslel boha. No a tak to pokračuje do dnes, ale neznalost se teď schovává za "zdravý selský rozum"
Škoda, že Jeník dělá mrtvýho brouka, ale asi tuším proč
Re: Elektromobily a vse kolem nich
To neřeš, na toto zkrátka zdravý selský rozum aplikovat nelze, na to už musíš mít základní znalosti elektrotechniky, tedy nic, co by jsi dokázal chápat.Maggic píše:I když je na měřáku nabíječky 4 Amp.? Tos trochu přehnal..ne? Náběh je 5 až 6 Amp, jako 1/10 kapacity.
Re: Elektromobily a vse kolem nich
To si jako vážně myslíš, že to bere ze zásuvky 4Amp????Maggic píše:I když je na měřáku nabíječky 4 Amp.? Tos trochu přehnal..ne? Náběh je 5 až 6 Amp, jako 1/10 kapacity.
Bože to je, ale 4Amp při 13,8V. Chápeš? P=U*I P=13,8*4=55,8W to je vzoreček ze základní školy. A pokud umíš dosadit do vzorečku tak ti vyjde 55,8W. Použij zase základní školu a opět dosaď do vzorečku I=P/U, I=55,8/230=0,25A. Těch 230 je napětí sítě zásuvky. Ano ve vzorečku není uvažováno s účinností nabíjení. Takže ta tvoje hyper nabíječka nebere ze sítě více jak 75W, pro tvojí představu toto byla kdysi běžně používaná žárovka.
Takže už se nedivím vašemu odporu k elektromobilům.
Nedávno tu byla ještě otázka blikání žárovek při spuštění cirkulárky chtěl jsem reagovat, ale myslím, že by to dopadlo podobně. To, že asynchronní motor s kotvou nakrátko má rozběhový proud až 7x vyšší než jmenovitý by bylo zbytečné řešit.
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Zdravím všechny a Turba zvlášťě. A otázka na něj: dokážeš mi prosím rozumně vysvětlit, proč je na SAUTO bazaru ke koupi 320 ojetých elektroaut? Perfektní stav, ceny začínají někde na 169K. Příklad: Nissan Leaf, starý 9 let, najeto 55tkm, maxi výbava, perfektní stav. Nabídka tam visí už 3 měsíce.
PROČ? Proč se těch aut někdo zbavuje, když se jejich koupě teprve má začít vyplácet? (obvyklý argument pro koupi: vyšší počáteční investice se má vrátit levným provozem). Obvyklý nájezd těchto aut v inzerátech se pohybuje někde mezi 30 - 70tkm.
Často čtu o statisícových nájezdech elektroaut, Musk prý to má už na milionu. Realita je asi jiná..
PROČ? Proč se těch aut někdo zbavuje, když se jejich koupě teprve má začít vyplácet? (obvyklý argument pro koupi: vyšší počáteční investice se má vrátit levným provozem). Obvyklý nájezd těchto aut v inzerátech se pohybuje někde mezi 30 - 70tkm.
Často čtu o statisícových nájezdech elektroaut, Musk prý to má už na milionu. Realita je asi jiná..
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Úžasný vynález:
Průlomová baterie vědců z Harvardovy univerzity přichází. Nabije se za 10 minut a vydrží až 15 let
https://energozrouti.cz/z/prulomova-bat ... -az-15-let
Počítejte se mnou a když, tak mně opravte - (dyrup):
Škoda Enyaq má baterii 77 kWh, když jí budu chtít nabít za hodinu z domovní třífázové zásuvky 400V, budu potřebovat proud 192,5A, ale spíš víc, bo ztráty. To je nesmysl, to doma nikdo nemá, proto škoda uvádí standardní nabíjení z 11 kW stanice 8 hodin.
Když to budu chtít dobít za 10 min, tak budu potřebovat proud 1 155A. A teď Paroubkova otázka: Kdo z vás to má? To budou všichni jezdit nabíjet do Temelína? Moraváci do Dukovan?
Zastánci elmobility pochopte: tady nikdo není proti pokroku, ale proti revolučnímu násilí a ideologické a technické zaslepenosti, se kterými se to zavádí. Přiznejte, že pro zavedení rozkopete celou republiku kvůli potřebě zvýšených příkonů, zaplatíte to z dotací, na kterých se bude podílet i babička, která se elektromobilem sveze tak leda do krematoria, zavedete pořadníky na dobíjení, buď vás sežere kvůli potřebě plynu do elektráren Rusko, nebo bude větrník na každý zahradě a každý povinně vyfasujeme klobouky s FV bateriemi. Vždyť po vás nechceme nic jinýho, než trochu soudnosti. A mimochodem, ten Enyaq dá stovku za 4s (ve sportovním módu), to je třeba v Praze a na D1 k nezaplacení!!!
Průlomová baterie vědců z Harvardovy univerzity přichází. Nabije se za 10 minut a vydrží až 15 let
https://energozrouti.cz/z/prulomova-bat ... -az-15-let
Počítejte se mnou a když, tak mně opravte - (dyrup):
Škoda Enyaq má baterii 77 kWh, když jí budu chtít nabít za hodinu z domovní třífázové zásuvky 400V, budu potřebovat proud 192,5A, ale spíš víc, bo ztráty. To je nesmysl, to doma nikdo nemá, proto škoda uvádí standardní nabíjení z 11 kW stanice 8 hodin.
Když to budu chtít dobít za 10 min, tak budu potřebovat proud 1 155A. A teď Paroubkova otázka: Kdo z vás to má? To budou všichni jezdit nabíjet do Temelína? Moraváci do Dukovan?
Zastánci elmobility pochopte: tady nikdo není proti pokroku, ale proti revolučnímu násilí a ideologické a technické zaslepenosti, se kterými se to zavádí. Přiznejte, že pro zavedení rozkopete celou republiku kvůli potřebě zvýšených příkonů, zaplatíte to z dotací, na kterých se bude podílet i babička, která se elektromobilem sveze tak leda do krematoria, zavedete pořadníky na dobíjení, buď vás sežere kvůli potřebě plynu do elektráren Rusko, nebo bude větrník na každý zahradě a každý povinně vyfasujeme klobouky s FV bateriemi. Vždyť po vás nechceme nic jinýho, než trochu soudnosti. A mimochodem, ten Enyaq dá stovku za 4s (ve sportovním módu), to je třeba v Praze a na D1 k nezaplacení!!!