Elektromobily a vse kolem nich
Re: Elektromobily a vse kolem nich
https://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/ ... na-baterky
Pozorně sledujte, je tam vyvráceno spousta hloupostí, kterými tady stále dokola argumentujete.
Až na toho dědka, který jako nevýhodu elektromobilů vidí ve ztrátách nabíjení (což je asi 5-10%, oproti ztrátám spalováku 80% je to samozřejmě naprosto k smíchu) a zmínce, že je vodík nejčistší technologie (což je samozřejmě lež jako věž) bych řekl velmi objektivní. A taky to dobře ukazuje jaká je pro ČR Babiš pohroma.
Očekávám, že zdejší dlouhé roky manipulovaná komunita to vidí úplně jinak. ČT má samozřejmě jasný cíl - na přímé zadání z Bruselu vymýtit spalováky ze silnic
Pozorně sledujte, je tam vyvráceno spousta hloupostí, kterými tady stále dokola argumentujete.
Až na toho dědka, který jako nevýhodu elektromobilů vidí ve ztrátách nabíjení (což je asi 5-10%, oproti ztrátám spalováku 80% je to samozřejmě naprosto k smíchu) a zmínce, že je vodík nejčistší technologie (což je samozřejmě lež jako věž) bych řekl velmi objektivní. A taky to dobře ukazuje jaká je pro ČR Babiš pohroma.
Očekávám, že zdejší dlouhé roky manipulovaná komunita to vidí úplně jinak. ČT má samozřejmě jasný cíl - na přímé zadání z Bruselu vymýtit spalováky ze silnic
- Lachende Bestien
- Letec
- Příspěvky: 1983
- Registrován: sob 18 čer 15:13
Re: Elektromobily a vse kolem nich
No jasně Turbánku, parazitické masmediální mrdky z čt jsou naprostým vrcholem moudrosti, objektivity a nestrannosti, máš naprostou pravdu jako obvykle vždy a ve všem, kupředu levá, zpátky ni krok, s ééé ůůů na věčné časy a nikdy jinak!
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Presne, padlo spousta mytu. Predne se zjistilo, ze v tuzemsku, kde neni EV tlaceno subvencemi a pri nakupu jeste rozhoduje „racio“ je ten zajem ve srovnani s DE a NOR pomerne nizky.
Cili ta „zdejsi manipulovana komunita“ mela a ma pravdu, kdyz tvrdi, ze EV jsou tazene dotacni politikou.
Pak jsme tam meli pekny zaber z (ne)tezebniho prostoru lithia, ktery nam mel zajistit ten skvely retezec zpracovatelskeho prumyslu, kdyby ovsem ti sikovni zapadni sousede neobjevili megauloziste, ktere mozna cely cesky plan zcela vynuluje.
Fascinujici bylo „vyvraceni“ mytu, zda nahodou nema BEV komin v elektrarne, kdy se zjevil na obrazovce znamy graf s podilem fosilu na 55 %. Coz komentator hbite odbyl s tim, ze je to ted naprd, ale za X let (dosad libovolnou cislovku za jak dlouho dojde k zprovozneni pateho bloku Dukovan, kde aktualne obesilame zajemce bezpecnostnim dotaznikem).
Na zaver nam analytik EY oznamil, ze BEV na kterych automobilky cenove krvaci se zaplati, bo se proste jeste zdrazi spalovaci auta. To bychom tedy meli, ted uz jen zbyva pockat z ceho budeme kompenzovat prijmy z dani na palivech a mazivech.
Babis je sice mimon, ale narozdil od nekoho ma pomerne jasnou predstavu o tom, kolik lidi v CR pracuje v automotive ve vyrobe. Ono neni nahoda, ze po EU kolovala tabulka statu co maji s automotive pramalo spolecneho a nejvic tlacili na ustup od spalovacich motoru…
Cili ta „zdejsi manipulovana komunita“ mela a ma pravdu, kdyz tvrdi, ze EV jsou tazene dotacni politikou.
Pak jsme tam meli pekny zaber z (ne)tezebniho prostoru lithia, ktery nam mel zajistit ten skvely retezec zpracovatelskeho prumyslu, kdyby ovsem ti sikovni zapadni sousede neobjevili megauloziste, ktere mozna cely cesky plan zcela vynuluje.
Fascinujici bylo „vyvraceni“ mytu, zda nahodou nema BEV komin v elektrarne, kdy se zjevil na obrazovce znamy graf s podilem fosilu na 55 %. Coz komentator hbite odbyl s tim, ze je to ted naprd, ale za X let (dosad libovolnou cislovku za jak dlouho dojde k zprovozneni pateho bloku Dukovan, kde aktualne obesilame zajemce bezpecnostnim dotaznikem).
Na zaver nam analytik EY oznamil, ze BEV na kterych automobilky cenove krvaci se zaplati, bo se proste jeste zdrazi spalovaci auta. To bychom tedy meli, ted uz jen zbyva pockat z ceho budeme kompenzovat prijmy z dani na palivech a mazivech.
Babis je sice mimon, ale narozdil od nekoho ma pomerne jasnou predstavu o tom, kolik lidi v CR pracuje v automotive ve vyrobe. Ono neni nahoda, ze po EU kolovala tabulka statu co maji s automotive pramalo spolecneho a nejvic tlacili na ustup od spalovacich motoru…
„Simplify, then add lightness.“ /Colin Chapman/
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Další důkaz toho, jak jsou elektromobily nebezpečné a mohou po nehodě vzplanout:
https://drivetribe.com/p/a-lamborghini- ... zsxXloeviw
Are electric cars more likely to catch fire?
https://drivetribe.com/p/a-lamborghini- ... zsxXloeviw
Are electric cars more likely to catch fire?
2.9T RWD
- Lachende Bestien
- Letec
- Příspěvky: 1983
- Registrován: sob 18 čer 15:13
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Podobné vlastnosti akumulátorů co se délky hoření týče by mohly být užitečné při konci jejich životnosti.
Pokud požárnickým profíkům trvá uhašení 24 hodin, představte si tu pohodu standardního topiče v kotli na tuhá paliva, který by zapálil baterku a ta by hořela minimálně den v kuse, ale klidně i několik dnů.
Žádné otravné přikládání a maximální komfort a teplíčko.
Pokud požárnickým profíkům trvá uhašení 24 hodin, představte si tu pohodu standardního topiče v kotli na tuhá paliva, který by zapálil baterku a ta by hořela minimálně den v kuse, ale klidně i několik dnů.
Žádné otravné přikládání a maximální komfort a teplíčko.
Re: Elektromobily a vse kolem nich
ja ten pořad viděl. Jen okrajově si vemte že podobným stylem dělají i jinak zaměřené reportáže.
Nejreálněji k tomu mluvil Petr Mára ,kterého sleduju ohledně Apple produktů.
Ten má asi i Teslu ,ale jde vidět že to bere racionálně a ne jako emagor
Mě teda to i3 zděsilo. V podstatě řekl ,že v Zimě padne kapacita skoro o 30%.
A pak to dorazila ta reportáž informací ,že by se baterie neměla plně vybít ani plně nabít....
Nejreálněji k tomu mluvil Petr Mára ,kterého sleduju ohledně Apple produktů.
Ten má asi i Teslu ,ale jde vidět že to bere racionálně a ne jako emagor
Mě teda to i3 zděsilo. V podstatě řekl ,že v Zimě padne kapacita skoro o 30%.
A pak to dorazila ta reportáž informací ,že by se baterie neměla plně vybít ani plně nabít....
Citroen C4 GP
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Na kurzech demagogie jsi byl asi velmi pilným studentem, ale obávám se, že to spalovací auta stejně nezachrání...ctrl_j píše:
Budu se bohužel opakovat - do fosilního průmyslu a spalovacích aut nateklo a stále teče obrovské množství peněz v dotacích. Nikdo nikde netvrdí, že jsme nějaká elektromobilní velmoc, vždy jsme byli smetiště Evropy a v případě BEV to asi nebude jinak, důvody jsou obecně známé.ctrl_j píše: Presne, padlo spousta mytu. Predne se zjistilo, ze v tuzemsku, kde neni EV tlaceno subvencemi a pri nakupu jeste rozhoduje „racio“ je ten zajem ve srovnani s DE a NOR pomerne nizky.
Cili ta „zdejsi manipulovana komunita“ mela a ma pravdu, kdyz tvrdi, ze EV jsou tazene dotacni politikou.
Nicméně i u nás (přes všechny klacky pod nohy) je trend zcela jasný - v roce 2020 spalovací auta -20%, BEV +330%
Klidně se vsadím, že už se u nás v budoucnu nikdy neprodá více nových spalovacích aut, než tomu bylo v roce 2019.
Zásoby lithia se u nás odhadují v jednotkách % celosvětově, kolik že je u nás ropy prosím?ctrl_j píše: Pak jsme tam meli pekny zaber z (ne)tezebniho prostoru lithia, ktery nam mel zajistit ten skvely retezec zpracovatelskeho prumyslu, kdyby ovsem ti sikovni zapadni sousede neobjevili megauloziste, ktere mozna cely cesky plan zcela vynuluje.
To je tzv BOBův "argument" - shazovat něco na základě 55% podílu fosilu, když sám jezdím na 100% a ještě navíc tu elektřinu taky potřebuju, je jako když pomočený klučina ve školce ukazuje prstem a křičí, že ten druhý má v kalhotách bobek.ctrl_j píše: Fascinujici bylo „vyvraceni“ mytu, zda nahodou nema BEV komin v elektrarne, kdy se zjevil na obrazovce znamy graf s podilem fosilu na 55 %. Coz komentator hbite odbyl s tim, ze je to ted naprd, ale za X let (dosad libovolnou cislovku za jak dlouho dojde k zprovozneni pateho bloku Dukovan, kde aktualne obesilame zajemce bezpecnostnim dotaznikem).
Nicméně pointa (která ti zjevně utekla) byla v tom, že dnes koupený elektromobil bude v čase už jen provozně čistější, kdežto každé spalovací auto je po pár letech smradlavá a kouřící olejnička (čest výjimkám).
Ano, na BEV "všichni" krvácí, proto jediná automobilka na světě, která vyrábí pouze ty BEV, má s obrovským náskokem nejvyšší tržní hodnotu, staví továrny na 3 kontinentech, buduje celosvětovou nabíjecí infrastrukturu a ještě má na účtech v cashi tolik, co ostatní průměrně v dluzíchctrl_j píše: Na zaver nam analytik EY oznamil, ze BEV na kterych automobilky cenove krvaci se zaplati, bo se proste jeste zdrazi spalovaci auta.
I třeba BMW veřejně tvrdí, že jim i3 slušně vydělává (to vám ale Miler s Prokopcem nikdy tady nenapíšou)
Že to nechápe průměrný občan, je sice smutné, ale v případě premiéra státu je to prostě tragédie. Otázka je do jaké míry je to mimoň a do jaké míry myslí na svoji kapsu.ctrl_j píše: Babis je sice mimon, ale narozdil od nekoho ma pomerne jasnou predstavu o tom, kolik lidi v CR pracuje v automotive ve vyrobe.
Je to jako kdyby ředitel továrny na psací stroje ignoroval nástup PC s argumenty, že je to drahé, složité, nikdo to nebude kupovat, musí to být napájené elektřinou, a pod. Za 10let továrna zkrachuje a 1000 lidí jde na pracák...
Chápeš? Ne? Tak nic no...
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Petr Mára je v pohodě.rhinos píše:ja ten pořad viděl. Jen okrajově si vemte že podobným stylem dělají i jinak zaměřené reportáže.
Nejreálněji k tomu mluvil Petr Mára ,kterého sleduju ohledně Apple produktů.
Ten má asi i Teslu ,ale jde vidět že to bere racionálně a ne jako emagor
Mě teda to i3 zděsilo. V podstatě řekl ,že v Zimě padne kapacita skoro o 30%.
A pak to dorazila ta reportáž informací ,že by se baterie neměla plně vybít ani plně nabít....
Pokud jde o to nabíjení, tak žádný elektromobil nevyužívá konstrukční kapacitu článků 0-100%, je tam SW ošetřený buffer, dole i nahoře (celková a využitelná kapacita) Tzn. když auto ukazuje nabití na 100%, má baterie reálně třeba 95% a při vybití 0% v autě, má ještě třeba 7% reálně.
Je to jednak z důvodu, že to plné nabití a plné vybití není pro baterii opravdu úplně komfortní zóna a může v těchto stavech docházet k parazitickým jevům pokud by tento stav trval delší dobu, je to pojistka pokud se auto dostane do rukou hotentota.
A za další je baterie schopna dodat za svoji životnost v celkovém součtu více kapacity pokud se využívá blíže svého nominálního napětí, jinými slovy - pokud budeš nabíjet třeba 25-75% (ať se to dobře počítá) zvládne ta baterie řekněme 5000 těchto polovičních cyklů, ale když budeš nabíjet 0-100%, tak jich bude třeba jen 1500. V BMS se jeden cyklus počítá jako 100% (tedy např. 2x 25-75%). Nicméně si myslím, že se toto trochu přeceňuje, dnešní BEV s kapacitou 60+kWh baterie nejspíš přežije i když budeš nabíjet běžně do 100%.
Spotřeba v zimě průměrně těch +30% určitě je, protože topení. U spalováku je 70% energie paliva tepelná ztráta a to je v zimě jeho výhoda, z energetického pohledu je to spíš topidlo na kolech než samohyb. Ale i tak má spalovák v zimě taky vyšší spotřebu.
- Lachende Bestien
- Letec
- Příspěvky: 1983
- Registrován: sob 18 čer 15:13
Re: Elektromobily a vse kolem nich
To je zas jednou takhle brzo po ránu v aleji řádně nablito...
Edit.
Já bych tak strašně rád souhlasil se zastánci současné podoby étronů a klidně tento vývoj podporoval - jako přesvědčený odpůrce především smradlavých naftometčíků - ale to by nesměla z velké části tuto sektu tvořit tlupa arogantních, narcistických, eko-diktátorských samozvaných zachránců životního prostředí s mesiášským komplexem a doktoráty z dojmologie, slibotechnologie, vytrhávací kontextologie a statistické manipulace, kteří navíc nedokáží odolat používání argumentačních faulů prakticky v každém slovním projevu.
Edit.
Já bych tak strašně rád souhlasil se zastánci současné podoby étronů a klidně tento vývoj podporoval - jako přesvědčený odpůrce především smradlavých naftometčíků - ale to by nesměla z velké části tuto sektu tvořit tlupa arogantních, narcistických, eko-diktátorských samozvaných zachránců životního prostředí s mesiášským komplexem a doktoráty z dojmologie, slibotechnologie, vytrhávací kontextologie a statistické manipulace, kteří navíc nedokáží odolat používání argumentačních faulů prakticky v každém slovním projevu.
-
- Autoškolák
- Příspěvky: 64
- Registrován: čtv 28 bře 14:52
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Turbo:JÁ těm EV docela fandím,ale co ty omluváš,mě strašně štve.Znovu opakuji:Pokud by byly EV bez dotací,a násilného protlačování,dopadly by jako před 120 lety.
Turbo psal:Nicméně i u nás (přes všechny klacky pod nohy) je trend zcela jasný - v roce 2020 spalovací auta -20%, BEV +330%
P.S. Něco pro tebe ... http://www.autoforum.cz/predstaveni/tes ... d=11569580
Turbo psal:Nicméně i u nás (přes všechny klacky pod nohy) je trend zcela jasný - v roce 2020 spalovací auta -20%, BEV +330%
P.S. Něco pro tebe ... http://www.autoforum.cz/predstaveni/tes ... d=11569580