Tohle je tak blbej argument, že jsem doufal, že ho tu neuvidím. Ano, ta infrastruktura pro to, aby tu všichni měli elektromobily, tu samozřejmě není, ale ty elektromobily se neobjeví ze dne na den a stejně, jako se bude zvyšovat podíl elektromobilů, se bude i zlepšovat ta infrastruktura.Předseda píše:(...)
Tohle všechno je fajn, dokud na e-auto jezdí "pár" lidí. V ten moment, kdy by na to měli jezdit všichni, tak se to sesype.
U toho kafulandu každé parkovací místo nebude mít svou vlastní zásuvku.
K jedné PRE trafačce na sídlišti se opravdu nenapojí 150 aut přes noc
Ani všechny baráky / podzemní parkoviště nebudou mít zásuvku pro každé stání.
(...)
Elektromobily a vse kolem nich
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Re: Elektromobily a vse kolem nich
a stejně se bude zvyšovat cena elektřiny a všeobecné zdanění na vykrytí propadu daní při přechodu na etrony
Citroen C4 GP
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Ve srovnání s jinými stranami v parlamentě, které jednají vyloženě proti státu a nebo připadají lidem jako po fetu, to fakt myslím vážně! Jenom to, jak je ČT a všechna média špiní, jasně dokazuje, že nebudou zas tak špatní! Nejsem jejich zaslepený fanoušek, ale ten materiál ve sněmovně plný zrádců a EUROhujerů je k pláči.řidičBOB píše:Tohle myslíš jako fakt doopravdy???Maggic píše: Bohužel je to pravda, že jen ona..a je to moc smutné pro náš stát! Vím ,je to tu o autech, ale všechno souvisí se vším, tak napiš aspoň jedinou věc, v čem jde SPD proti většině lidí! Nemáš šanci..
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Obnovitelné zdroje energie jsou u nás obludně dotovány za to jak malé procento energie vyrobí. Navíc ještě většinou v době kdy jí nepotřebujeme - v letních měsících. Nedokážu pochopit útlum silných zdrojů (jádro, uhlí) při současném nástupu masivní elektromobility.
last of the V10
Re: Elektromobily a vse kolem nich
el_xel: aha.. a nemělo by to tedy být tak, že to jde ruku v ruce? Jakože s postupným promořováním el.aut se zlepšuje na základě poptávky i přenosová soustava? Protože se brutálně tlačí kára el.autům a přenosová soustava dotace smutně kouká. Jinak: brutálně zadotujeme jednu věc penězi lidí, aby pak ti stejní lidé platili už ale napřímo zlepšení přenosové soustavy. To je výhra. (a tím se nijak nedotýkám toho, že třeba bez dotací by spousta lidí topila ještě pneu v kamnech namísto pořízení nového kotle).
Tobě to příjde jako blbej argument, ale druhým dechem potvrzuješ to co říkám. Totiž, že tu ta infrastruktura zkrátka není. A rozhodně se nezlepšuje tak rychle, aby sekundovala plánu od roku 2030 vyrábět jen el.auta.
magic: jestli pak ty nebudeš jeden z těch, co si doteď myslí, že Krym neobsadili Rusové? Tvé mentální postoje tomu odpovídají. Říkáš, že jim nefandíš, ale zároveň jim fandíš. A nevadí ti, že hlásají přímou demokracii a sami přitom ve své partaji přímou demokracii neaplikují?
Tobě to příjde jako blbej argument, ale druhým dechem potvrzuješ to co říkám. Totiž, že tu ta infrastruktura zkrátka není. A rozhodně se nezlepšuje tak rychle, aby sekundovala plánu od roku 2030 vyrábět jen el.auta.
magic: jestli pak ty nebudeš jeden z těch, co si doteď myslí, že Krym neobsadili Rusové? Tvé mentální postoje tomu odpovídají. Říkáš, že jim nefandíš, ale zároveň jim fandíš. A nevadí ti, že hlásají přímou demokracii a sami přitom ve své partaji přímou demokracii neaplikují?
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Měl jsem jich několik včetně eGolfa po FL, ale vždycky jsem se nakonec vrátil do i3, teď poslední v s-ku a to auto mě prostě baví moc V autech jezdím 25let, radost z řízení už není zdaleka jako dřív, ale do i3 se těším každý den jako malej kluk.SamotZdeny píše:Turbo:
Jaký máš elmobil? Já jsem jel se třemi různými.Akcelerace dobrá,ucházející jízdní vlastnosti,ale co mě opravdu vytáčelo byly brzdy.Při jemném zpomalování vcelku dobré,ale při ostřejším brždění hrůza.Ani v jednom z těchto vozů nebyla sladěna rekuperace s bržděním brzdami.Ani jednou se mi nepodařilo zabrzdit přibližně stejně.
S brzdama máš pravdu, to nastavení je hlavně kvůli rekuperaci - čím víc kin. energie spálíš v brzdách, tím míň je samozřejmě zpátky v baterii, proto nejdřív po sešlápnutí pedálu začne motor víc rekuperovat a až po silnějším sešlápnutí zafungují i brzdy. Další věc asi bude i fakt, že brzdy se u EVčka používají minimálně, tak pak "zleniví" a je potřeba je občas trochu probudit. Hlavně když má auto silnou rekuperaci až do zastavení (jako třeba i3), tak po troše cviku se s tím dá jezdit po městě jen na jeden pedál, je to něco jako 6tý smysl, který ve spalováku nezažiješ. Ale zase v krizovce když rychle přešlápneš z plynu na brzdu, tak je jedovatěší.
1) O tom můžeme dlouze diskutovat, dotace jsou dneska všude, včetně spalováků a ropy a za dobu jejich produkce do nich natekla určitě o několik řádů vyšší suma.SamotZdeny píše: Mám několik výhrad k nucené elektromobilitě.
1)"výhodnost elektromobilu": pokud by étron nebyl dotován(a spalováky více zdaněny),dopadl by zhruba stejně jako před 120 lety.
2)Náhradní díly:Výrobce nechce dodávat baterie na starší vozidla,bo emise mu neodečtou,a tak je raději dá do nového vozu.
Životnost 20 let se zatím tedy neprojevuje.
A přístup Tesly k dodávání náhradních dílu je již nyní tristní...
3)Infrastruktura:Nabíječek je málo,a nepřibývají takovým tempem jak by měly.Takové nápady jako nabíječka do každé lampy veřejného osvětlení,jsou prostě fantastické.Doslova.
4)Dostatek elektřiny.Dostavba jaderné elektrárny je prostě NUTNOST.Ano uznávám,že se cena solárních článků snížila,výkon i žívotnost zvýšila.Že by se tedy dalo,kdesi cosi.Nedalo.Problém je čas.(Časová pásma)
2) Stejně jako si nejdeš koupit do 10let starého spalováku fungl nový motor do autorizáku za 4 kila, ale koupíš z bořby za 30tis tak podobně to je i s tou baterií.
První generace těch rozšířenějších EV má dneska 10let a proti všem předpokladům stále jezdí Samozřejmě na kapacitě (dojezdu) to už je znát, ale ty baterie jim v nějaké větší míře neumírají. Dnešní EVčka mají průměrně 3-4x vyšší kapacitu, vyspělejší chemii článků a kvalitní tepelný menežment což má dohromady multiplikační efekt - na jeden nabíjecí cyklus 3-4 vyšší nájezd, vyšší radius na pomalé nabíjení/méně rychlého nabíjení na cestách, nižší hodnota C při nabíjení/vybíjení atd.
Baterie u většiny dnešních EVček velmi pravděpodobně dožije, nebo možná i přežije auto samotné.
3) Infrastruktura roste vzhledem k počtu prodávaných aut podle mě dostatečně, ale pokud budeš nabíjet doma a jezdíš do 100km za den, tak veřejnou infrastrukturu potřebovat nebudeš.
4) Elektřiny máme dnes nadbytek, pokud v budoucnu bude na silnicích jezdit +- podobný počet aut a nebude nějak výrazně narůstat, tak provoz EVček bude mít na spotřebu elektřiny z centrálních zdrojů minimální dopad, aktuálně je to naprosto zbytečné téma. Pokud má někdo opačný názor tak prosím o data a výpočty, ne dojmy.
Re: Elektromobily a vse kolem nich
S uranem nejsme myslím nijak v rozporu, to vidím podobně, ale nemyslím si, že elektromobilita stojí nebo padá na tom, jestli budeme kupovat uran od Rusáků, Kazachů, Kanďanů a nebo si ho budeme těžit sami. Snad se shodneme, že v případě ropy možnosti nejsou rozhodně tak široké.řidičBOB píše:Turbo: hele, ty experte - co víš o těžbě uranu na našem území. Evidentně lautr nic.
Komouše nikdy nezajímalo životní prostředí a už vůbec ne lidský život. Tím nechci obhajovat Rusko, ale prozradím ti, že těžba uranu v CZ je ještě větší kravina, než spojení slov ekologie a elektromobil.
Ekologie a elektromobil - samozřejmě že elektromobil není dnes ekologický, to ale přece není ani třeba jízda na kole, protože na to kolo a oblečení, co k tomu potřebuješ, musel někdo vytěžit surovinu, zpracovat, vyrobit, přepravit...
Ale pokud někdo za volantem třílirového SUV kvičí že elektromobil není ekologický, tak:
a) je nebetyčný pokrytec
b) nemá žádné ponětí o dané problematice
c) má velmi deformovaný názor pobytem ve své bublině
Nic jsem nevyzdvihoval, pouze konstatoval. Pokud má i spalovací auto tak těžkou nehodu, že u něj dojde k deformaci podlahy, bude se téměř jistě jednat také o totální škodu.řidičBOB píše: Turbo: btw - jak jsi tady vyzdvihoval výhodu u Tesly, že baterie bude/je nevyměnitelná...no, to bude paráda, když při každé nehodě, kde dojde k sebemenšímu poškození baterií, bude auto na totálku. To prostě chceš!
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Všechny tyto řeči o tom, jak je elektro super a boží, by byly bezpředmětné, kdyby měla Evropa svůj ropný vrt. Byl by klid. Celé to je jen o snížení závislosti na dovozu ropy od Ruska / Arabášů, kteří tím tak EU celkem slušně drží pod krkem :/
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Je to 100x obehraná písnička, ale asi málo...Předseda píše: Tohle všechno je fajn, dokud na e-auto jezdí "pár" lidí. V ten moment, kdy by na to měli jezdit všichni, tak se to sesype.
U toho kafulandu každé parkovací místo nebude mít svou vlastní zásuvku.
K jedné PRE trafačce na sídlišti se opravdu nenapojí 150 aut přes noc
Ani všechny baráky / podzemní parkoviště nebudou mít zásuvku pro každé stání. Zkrátka to přenosová soustava nezvládne. Na to člověk nemusí být kdo ví jak chytrý.
Do spalovacích aut se chodilo kdysi pro benzín do drogerie, nebyly ani benzínové stanice (to je představa co?). První veřejná benzínka byla u nás až čtvrt století po prvních autech.
Stejně jako nejsou všechna spalovací auta v jeden okamžik ve frontách na benzín, tak stejně tak nebudou všechna EVčka v jeden okamžik nabíjet.
Pokud by se odteď prodávaly pouze elektromobily, bude trvat 30let než se u nás obmění kompletní vozový park.
Jsou to tedy pouze hypotetické úvahy...
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Norsko do této úvahy úplně nezapadá, ale něco pravdy na tom určitě bude. Možná kdyby se Rusáci nechovali jako kreténi, tak by to nešlo tak rychle.Předseda píše:Všechny tyto řeči o tom, jak je elektro super a boží, by byly bezpředmětné, kdyby měla Evropa svůj ropný vrt. Byl by klid. Celé to je jen o snížení závislosti na dovozu ropy od Ruska / Arabášů, kteří tím tak EU celkem slušně drží pod krkem :/