Vojtu znám osobně už hodně let. Je "ultralevičák" asi jako já nebo Ex... ano, je si vědom omezench zdrojů na planetě zemi a vcelku fandí elektromobilitě. Bacha, také vcelku rád provokuje.Stepan píše:No když si mi minule shodil Hampla, tak já si dovolím shodit ultralevicaka Dobeše...
Jen pro dotvoření obrazu. Vojta vlastnil a vlastní více V8 než celé "tvrdé jádro" Autofora dohromady. Také si dovolím tvrdit, že jeho zkušenost s elektromobily je rozsáhlejší než většiny zdejších diskutujících.
Dal bych si pozor na rychlé soudy.
Levná doprava je klíč ke všemu co kolem vidíme. Pozitivnímu i negativnímu.Stepan píše:Imo tvoje velké subjektivní zkreslení. Ze stavebnictví jsou zcela jiné zkušenosti, doprava je naopak klíč ke všemu a i v rámci "pouze CZ" se řeší geografické rozmíštění fabrik tak, aby republiku přirozeně pokrývaly a nemuselo se nic vozit moc daleko. Stavebniny u spousty typů materiálu nemají dodavatele na úrovni řetězců, ale berou vždycky od toho, kdo je nejblíž. A tak.HondaMan píše: Problém je, že doprava, včetně té individuální automobilové, je extrémně levná. Pokud nedojde k násobnému zdražení, tak se systém nezmění.
Převezení 1 tuny materiálu kamionem stojí <1 kč/km. Námořka z číny do Evropy stojí pod 50 EUR/tuna tj. < 0,1 Kč/km. Ano, stavební materiál, jako levná komodita, je citlivější. Ani to nebrání "společnosti" převážet písek, cihly, cement nebo třeba uhlí na vzdálenosti mnoha set kilometrů přes několik zemí. Už třeba potraviny jsou na náklady dopravy vcelku imunní. Když pošleš maso na rozporcování do Belgie místo vedlejší vesnice, tak rozdíl v nákladech budeš mít okolo 1 koruny. A to se bavíme stále o levné komoditě.
Každý den vidím zvrhlosti, které se v dopravě dějí. Vozíme zboží tisíce kilometrů, aby se následně stejné tisíce kilometrů vezlo zpět do vedlejšího okresu.
Navýšení mýta nebo spotřební daně o pár korun není řešení. Změna nákladů by musela být mnohonásobná, komplexní a napříč kontinentem/světem, aby se něco změnilo.