Elektromobily a vse kolem nich
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 27861
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Tak další “chytrá lampa” na Karláku mimo provoz. Stejná hláška!
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Fčera ve zprávách na čété1 byla krátká zpráva, že E?M postaví novoi "giga" kdesyk v (bývalé) NDR....
EDIT: píše se o to už i tady na AF.cz
EDIT: píše se o to už i tady na AF.cz
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 27861
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Jelikož jsem měl možnost i předchozí verze GTE, tak jenom drobný postřeh. V novém modelu je všechno tak nějak plynulejší a více neznatelné. V podstatě vůbec není znát, kdy se sepne spalovák. Režimy to má jenom dva - čistě EL jízdu nebo Hybrid. Jako u klasického elektra platí, že při jízdě je potřeba myslet ekologicky a tudíž rekuperovat, co jen to jde. Pak se GTE odmění ve městě spotřebou pod 4l. Jakmile je ale elektro vybité, tak spotřeba letí nahoru. Já jezdím po Pze s vybitým kolem 7l, ale je fakt, že na to nešlapu (bo to nemá AR techniku). Když k tomu připojím dálnici domů, tak skončím někde na 10l.
Nabíjení je kapitola sama o sobě - dvě nabíječky nefunkční, jednu v OC Smíchov jsem využil, ale za cca 30 min, co jsem něco vyřizoval, se dobily 2,3kWh, což není mnoho
Celkově je jízda, pokud fungují obě jednotky, docela v pohodě - taková plavná a klidná. Nenutí to ani nijak k závodění a člověk se přepne do retard ECO módu a myslí na dobro Gréty. Pokud by to měl člověk pro manželku, na rozvozy dětí kolem komína, tak super. Dálnice + pracovní auto s výjezdy mimo Phu = nesmysl.
Velkou výhodou jsou EL značky a zatím free parking po Pze.
Nabíjení je kapitola sama o sobě - dvě nabíječky nefunkční, jednu v OC Smíchov jsem využil, ale za cca 30 min, co jsem něco vyřizoval, se dobily 2,3kWh, což není mnoho
Celkově je jízda, pokud fungují obě jednotky, docela v pohodě - taková plavná a klidná. Nenutí to ani nijak k závodění a člověk se přepne do retard ECO módu a myslí na dobro Gréty. Pokud by to měl člověk pro manželku, na rozvozy dětí kolem komína, tak super. Dálnice + pracovní auto s výjezdy mimo Phu = nesmysl.
Velkou výhodou jsou EL značky a zatím free parking po Pze.
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time
Re: Elektromobily a vse kolem nich
řidičBOB: A jaký je reálný dojezd teď v zimě čistě na elektro?
Nedávno jsem viděl test plug-in Superbu (což pokud se nemýlím je totožná technika) od Rasťo Chvaly a ten se snad nedostal přes nějakých 38 km. Což tedy je poměrně hodně vzdálené od udávaného WLTP Škodovky - myslím nějakých 55 km +.
Zatím si říkám, že do budoucna to nemusí být špatná volba jako náhrada stávajícího auta - třeba nyní do/z práce to mám 2x 30 km, ale pokud je reálný dojezd na nějakých 60-70% toho udávaného i podle nové metodiky, tak se to moc nepovedlo.
Nedávno jsem viděl test plug-in Superbu (což pokud se nemýlím je totožná technika) od Rasťo Chvaly a ten se snad nedostal přes nějakých 38 km. Což tedy je poměrně hodně vzdálené od udávaného WLTP Škodovky - myslím nějakých 55 km +.
Zatím si říkám, že do budoucna to nemusí být špatná volba jako náhrada stávajícího auta - třeba nyní do/z práce to mám 2x 30 km, ale pokud je reálný dojezd na nějakých 60-70% toho udávaného i podle nové metodiky, tak se to moc nepovedlo.
MG ZR MK2 105 - už není
Opel Astra J ST 1,7 CDTi - už není
Mazda 6 Wagon 2018 2,5 G194 - už není
VW Golf Alltrack 2022 2.0 TSI 4Motion
Opel Astra J ST 1,7 CDTi - už není
Mazda 6 Wagon 2018 2,5 G194 - už není
VW Golf Alltrack 2022 2.0 TSI 4Motion
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 27861
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektromobily a vse kolem nich
jako hodně voser jízdou a s vhodným profilem tratě (z kopce) to těch marketingových 55 dá. Jinak do 40 km.
2x 30 km to neujede ani omylem.
2x 30 km to neujede ani omylem.
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time
Re: Elektromobily a vse kolem nich
S plně nabitejma baterkama, trochou štěsí a hodně klidnou jízdou 30km čistě EV ujedeš. Ale nezapomeň, že pak budeš muset nabíjet a to znamená skoro 3 hodiny na nabíječce. Protože GTE nemá rychlonabíjení, aby snížil výrobní náklady a prodloužit životnost akku.tommas píše: Zatím si říkám, že do budoucna to nemusí být špatná volba jako náhrada stávajícího auta - třeba nyní do/z práce to mám 2x 30 km, ale pokud je reálný dojezd na nějakých 60-70% toho udávaného i podle nové metodiky, tak se to moc nepovedlo.
EDIT: tak houby 3 hodiny:
Baterii elektromotoru lze nabíjet z běžné domovní zásuvky nebo na veřejných nabíjecích stanicích. Tímto způsobem se lithium-iontová baterie nabije na plnou kapacitu přibližně za 6:15 hodin. Pokud využijete veřejnou nabíjecí stanici nebo wallbox, který se dodává na přání, zvládnete to za méně než 4 hodiny.
https://www.volkswagen.cz/modely/passat ... i-nabijeni
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Prý to má mít režimy:
- Hybrid
- EV
- GTE
viz https://www.volkswagen.cz/modely/passat ... e/gte-mode
Stejně tak to měl i před-facelift.
- Hybrid
- EV
- GTE
viz https://www.volkswagen.cz/modely/passat ... e/gte-mode
Stejně tak to měl i před-facelift.
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 27861
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Jo, GTE je tam taky. Já myslel přes tlačítko “mode”. GTE je spešl čudl
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Díky za odpovědi. Ono to nabíjení, by nebyl takový problém, jak doma (zásuvka), tak v práci (nabíječka pro elektro). I tak, je ale 30 km docela slabota. Zvlášť vzhledem k těm nabíjecím dobám.
Nicméně obnova vozového parku stejně bude až příští rok, tak uvidíme, kam se ten trh do té doby posune. Pořád vidím víc smysl v plug-in než v čistém elektru.
Nicméně obnova vozového parku stejně bude až příští rok, tak uvidíme, kam se ten trh do té doby posune. Pořád vidím víc smysl v plug-in než v čistém elektru.
MG ZR MK2 105 - už není
Opel Astra J ST 1,7 CDTi - už není
Mazda 6 Wagon 2018 2,5 G194 - už není
VW Golf Alltrack 2022 2.0 TSI 4Motion
Opel Astra J ST 1,7 CDTi - už není
Mazda 6 Wagon 2018 2,5 G194 - už není
VW Golf Alltrack 2022 2.0 TSI 4Motion
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Fčíl sem kdesyk zakopnul o fotku el-mobilu připíchnutého na (veřejnou) nabíjecí stanici, tak mě napadlo...
Jak je (jestli teda vůbec nějak) to ošetřeno proti "krádeži proudu"?
Přijedu elmobilem k nabíječce, připíchnu to na kabel, zaplatím nějaký obnos = kapacitu a jdu pryč, protože to trvá hodiny.... co když někdo přijde k mému el-autu (toho času na nabíječce, ktereá do něj rve mnou předplacenou kapacitu), vyrve z něj ten nabíjecí kábel a píchne ho do svého el-auta - se domnívám, že v tu chvíli má nabíjení (protože tam je ještě nevyčerpaný můj kredit) zadarmo.... nebo je ten kabel do toho auta nějak "zamčený" (že nejde vyrvat)?
Jak je (jestli teda vůbec nějak) to ošetřeno proti "krádeži proudu"?
Přijedu elmobilem k nabíječce, připíchnu to na kabel, zaplatím nějaký obnos = kapacitu a jdu pryč, protože to trvá hodiny.... co když někdo přijde k mému el-autu (toho času na nabíječce, ktereá do něj rve mnou předplacenou kapacitu), vyrve z něj ten nabíjecí kábel a píchne ho do svého el-auta - se domnívám, že v tu chvíli má nabíjení (protože tam je ještě nevyčerpaný můj kredit) zadarmo.... nebo je ten kabel do toho auta nějak "zamčený" (že nejde vyrvat)?
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.