Elektromobily a vse kolem nich

Elektromobily, hybridy, alternativní paliva a vše kolem emisí nebo spotřeby paliva.
Odpovědět
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
Příspěvky: 27861
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
Kontaktovat uživatele:

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od řidičBOB »

Tak další “chytrá lampa” na Karláku mimo provoz. Stejná hláška!
No pain, no gain.
Vespa time \m/
Uživatelský avatar
pavproch
Letec
Příspěvky: 16733
Registrován: pon 14 bře 20:41
Bydliště: m4Zlik + 3er = 2x N52B30

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od pavproch »

Fčera ve zprávách na čété1 byla krátká zpráva, že E?M postaví novoi "giga" kdesyk v (bývalé) NDR.... *-:)

EDIT: píše se o to už i tady na AF.cz
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
Příspěvky: 27861
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
Kontaktovat uživatele:

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od řidičBOB »

Jelikož jsem měl možnost i předchozí verze GTE, tak jenom drobný postřeh. V novém modelu je všechno tak nějak plynulejší a více neznatelné. V podstatě vůbec není znát, kdy se sepne spalovák. Režimy to má jenom dva - čistě EL jízdu nebo Hybrid. Jako u klasického elektra platí, že při jízdě je potřeba myslet ekologicky a tudíž rekuperovat, co jen to jde. Pak se GTE odmění ve městě spotřebou pod 4l. Jakmile je ale elektro vybité, tak spotřeba letí nahoru. Já jezdím po Pze s vybitým kolem 7l, ale je fakt, že na to nešlapu (bo to nemá AR techniku). Když k tomu připojím dálnici domů, tak skončím někde na 10l.
Nabíjení je kapitola sama o sobě - dvě nabíječky nefunkční, jednu v OC Smíchov jsem využil, ale za cca 30 min, co jsem něco vyřizoval, se dobily 2,3kWh, což není mnoho :-(
Celkově je jízda, pokud fungují obě jednotky, docela v pohodě - taková plavná a klidná. Nenutí to ani nijak k závodění a člověk se přepne do retard ECO módu a myslí na dobro Gréty. Pokud by to měl člověk pro manželku, na rozvozy dětí kolem komína, tak super. Dálnice + pracovní auto s výjezdy mimo Phu = nesmysl.
Velkou výhodou jsou EL značky a zatím free parking po Pze.
No pain, no gain.
Vespa time \m/
Uživatelský avatar
tommas
Pan Řidič
Příspěvky: 227
Registrován: sob 24 kvě 11:20
Bydliště: B, CZ

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od tommas »

řidičBOB: A jaký je reálný dojezd teď v zimě čistě na elektro?
Nedávno jsem viděl test plug-in Superbu (což pokud se nemýlím je totožná technika) od Rasťo Chvaly a ten se snad nedostal přes nějakých 38 km. Což tedy je poměrně hodně vzdálené od udávaného WLTP Škodovky - myslím nějakých 55 km +.

Zatím si říkám, že do budoucna to nemusí být špatná volba jako náhrada stávajícího auta - třeba nyní do/z práce to mám 2x 30 km, ale pokud je reálný dojezd na nějakých 60-70% toho udávaného i podle nové metodiky, tak se to moc nepovedlo.
MG ZR MK2 105 - už není
Opel Astra J ST 1,7 CDTi - už není
Mazda 6 Wagon 2018 2,5 G194 - už není

VW Golf Alltrack 2022 2.0 TSI 4Motion
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
Příspěvky: 27861
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
Kontaktovat uživatele:

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od řidičBOB »

jako hodně voser jízdou a s vhodným profilem tratě (z kopce) to těch marketingových 55 dá. Jinak do 40 km.
2x 30 km to neujede ani omylem.
No pain, no gain.
Vespa time \m/
Uživatelský avatar
x2005
Letec
Příspěvky: 1253
Registrován: úte 01 bře 11:08

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od x2005 »

tommas píše: Zatím si říkám, že do budoucna to nemusí být špatná volba jako náhrada stávajícího auta - třeba nyní do/z práce to mám 2x 30 km, ale pokud je reálný dojezd na nějakých 60-70% toho udávaného i podle nové metodiky, tak se to moc nepovedlo.
S plně nabitejma baterkama, trochou štěsí a hodně klidnou jízdou 30km čistě EV ujedeš. Ale nezapomeň, že pak budeš muset nabíjet a to znamená skoro 3 hodiny na nabíječce. Protože GTE nemá rychlonabíjení, aby snížil výrobní náklady a prodloužit životnost akku.


EDIT: tak houby 3 hodiny:

Baterii elektromotoru lze nabíjet z běžné domovní zásuvky nebo na veřejných nabíjecích stanicích. Tímto způsobem se lithium-iontová baterie nabije na plnou kapacitu přibližně za 6:15 hodin. Pokud využijete veřejnou nabíjecí stanici nebo wallbox, který se dodává na přání, zvládnete to za méně než 4 hodiny.
https://www.volkswagen.cz/modely/passat ... i-nabijeni
Uživatelský avatar
x2005
Letec
Příspěvky: 1253
Registrován: úte 01 bře 11:08

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od x2005 »

Prý to má mít režimy:
- Hybrid
- EV
- GTE

viz https://www.volkswagen.cz/modely/passat ... e/gte-mode

Stejně tak to měl i před-facelift.
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
Příspěvky: 27861
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
Kontaktovat uživatele:

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od řidičBOB »

Jo, GTE je tam taky. Já myslel přes tlačítko “mode”. GTE je spešl čudl ;-)
No pain, no gain.
Vespa time \m/
Uživatelský avatar
tommas
Pan Řidič
Příspěvky: 227
Registrován: sob 24 kvě 11:20
Bydliště: B, CZ

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od tommas »

Díky za odpovědi. Ono to nabíjení, by nebyl takový problém, jak doma (zásuvka), tak v práci (nabíječka pro elektro). I tak, je ale 30 km docela slabota. Zvlášť vzhledem k těm nabíjecím dobám.

Nicméně obnova vozového parku stejně bude až příští rok, tak uvidíme, kam se ten trh do té doby posune. Pořád vidím víc smysl v plug-in než v čistém elektru.
MG ZR MK2 105 - už není
Opel Astra J ST 1,7 CDTi - už není
Mazda 6 Wagon 2018 2,5 G194 - už není

VW Golf Alltrack 2022 2.0 TSI 4Motion
Uživatelský avatar
pavproch
Letec
Příspěvky: 16733
Registrován: pon 14 bře 20:41
Bydliště: m4Zlik + 3er = 2x N52B30

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od pavproch »

Fčíl sem kdesyk zakopnul o fotku el-mobilu připíchnutého na (veřejnou) nabíjecí stanici, tak mě napadlo...

Jak je (jestli teda vůbec nějak) to ošetřeno proti "krádeži proudu"?

Přijedu elmobilem k nabíječce, připíchnu to na kabel, zaplatím nějaký obnos = kapacitu a jdu pryč, protože to trvá hodiny.... co když někdo přijde k mému el-autu (toho času na nabíječce, ktereá do něj rve mnou předplacenou kapacitu), vyrve z něj ten nabíjecí kábel a píchne ho do svého el-auta - se domnívám, že v tu chvíli má nabíjení (protože tam je ještě nevyčerpaný můj kredit) zadarmo.... nebo je ten kabel do toho auta nějak "zamčený" (že nejde vyrvat)?
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Odpovědět