Elektromobily a vse kolem nich

Elektromobily, hybridy, alternativní paliva a vše kolem emisí nebo spotřeby paliva.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Vana
Letec
Příspěvky: 1064
Registrován: stř 16 úno 15:30

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od Vana »

Head píše:Vana: samozřejmě, že je předimenzování elektromotoru jednodušší, ale vyšší výkon = vyšší příkon (za předpokladu, že motor bude mít stejnou účinnost). Vyšší příkon = menší dojezd.
Takhle teda ne
předimenzováním myslím to, že silnější elektromotor je schopen poskytovat dostatečný výkon i při nižších otáčkách a nahradí tím převodovku
za předpokladu stejné účinnosti se energie nikam neztratí a na dojezd to nemůže mít žádný vliv
Uživatelský avatar
KoPP
Letec
Příspěvky: 1008
Registrován: sob 12 bře 14:14

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od KoPP »

vyšší potřebný výkon bud dosáhne větší elektromotor v nižších otáčkách nebo menší ve vyšších a s převodovkou...

o tom co bude mít vyšší učinnost si myslím zcela něco jiného než head...

co jsem byl naposledy na konferenci ohledně baterek, tak se blýská na lepší časy... no a co, tak si nahodím do auta 1 MW motor a budu trhat Osfalda aj s asfaltem... jediné, co proces elektrifikace brzdí jsou baterky a neschopnost lidstva smysluplně provozovat jadernou fúzi.

první benzínové auto taky bylo pomalejší než kůň... a počítá dnes někdo kolik sena by kůň sežral aby dosáhl 200kmph?

a to říkám jako člověk, který má krevní skupinu N98+
Slow and serious
Uživatelský avatar
Vana
Letec
Příspěvky: 1064
Registrován: stř 16 úno 15:30

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od Vana »

KoPP píše:...první benzínové auto taky bylo pomalejší než kůň... a počítá dnes někdo kolik sena by kůň sežral aby dosáhl 200kmph?...
nj, za sto let stihli z kočárů vyvinout solidně fungující auta
ale s vývojem akumulátorů za stejnou dobu zdaleka tak nepokročili
Uživatelský avatar
pavproch
Letec
Příspěvky: 16743
Registrován: pon 14 bře 20:41
Bydliště: m4Zlik + 3er = 2x N52B30

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od pavproch »

beaumont píše: Elektrický Smart .... prozatím je nesmyslně drahý..

Neboj, soudruzi v Bruseli to už zařídili, od novýho roku Ti každý, kdo si bude chtít koupit auto, ne dopravní euro-prostředek přispěje na elektrohračku, takže ušetříš.... 8-x
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Uživatelský avatar
pjanda
Administrátor
Příspěvky: 3001
Registrován: ned 06 úno 13:20
Kontaktovat uživatele:

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od pjanda »

beaumont píše:Zahraju si s dovolením chvilku na ďáblova advokáta. 8-x
(...)
Myslim, ze neobhajujete nic dabelskeho ;) Co se samotne jizdy tyce, je elektricky pohon zajimavy a jeho potencial je obrovsky. Sam k nemu v tomto smyslu vyjadruji obdiv.

To ale neni ta vec, kterou resime, i v nasem dnesnim clanku na tema palivove clanky zaznelo: "Zatímco samotný elektrický pohon umí výrobci zvládnout velmi dobře, hledání rozumného úložiště energie potřebné k pohonu elektromotorů se zdá být neřešitelným problémem." Skutecna potiz je jen zdroj energie, ktery by byl alespon trochu pouzitelny a efektivni. Od neceho podobneho jsme na mile daleko a je tomu tak uz pres 100 let.

Ale ani to mi nikterak nevadi, je to prirozeny vyvoj. Co mi vadi je, ze i za teto situace, kdy elektromobily v zadnem pripade nepredstavuji alternativu srovnatelnou s dnesnimi konvencnimi auty a dokonce ani nejsou skutecne efektivnejsi a tudiz ani ekologictejsi, jsou nam "vrchnosti" predkladany jako jasna budoucnost a vrcholne ekologicky dopravni prostredek. Oboji je v dnesni realite nesmysl. A povazuji za nutne uvadet veci na pravou miru, nic vice.
Milovník starých pořádků.
Skanz3n
Uživatelský avatar
beaumont
Letec
Příspěvky: 1285
Registrován: stř 16 úno 12:55

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od beaumont »

Proti tomu nic, to se shodneme. Všechny technologie by měl mít rovné podmínky, pokud možno co nejméně deformované státem (nebo nadstátními útvary ;) )
Chtěl jsem jen přispět svou zkušeností a hlavně tou bezprostřední možností porovnat benzín a elektřinu, což se nám obyčejným smrtelníkům nenasktyne každý den.

Mimochodem, vodík v jakékoliv podobě pokládám pro osobní dopravu za naprosto slepou uličku, už kvůli výrobě a skladování.
Italská auta jsou nespolehlivá, KSČM je demokratická strana, člověk způsobuje globální oteplování a stroje těžší vzduchu nikdy nemohou létat! ;-)
Uživatelský avatar
KoPP
Letec
Příspěvky: 1008
Registrován: sob 12 bře 14:14

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od KoPP »

Vana píše:
KoPP píše:...první benzínové auto taky bylo pomalejší než kůň... a počítá dnes někdo kolik sena by kůň sežral aby dosáhl 200kmph?...
nj, za sto let stihli z kočárů vyvinout solidně fungující auta
ale s vývojem akumulátorů za stejnou dobu zdaleka tak nepokročili
no před sto lety jsme si taky zrovna nesvítili baterkou, neměli tydlifon bez kabelu, který by nepotřeboval zásuvku vidět týden...

naopak si myslím, že v blízké budoucnosti akumulatory dost uzrají, přec jen se do toho rvou prachy horem dolem a hlavně, co si pamatuji tak bylo několik nápadů, které vypadaly velmi slibně...

když se budu zítra v práci nudit, pohledám pár slaidů z konference o aku.

btw tím nějak nechci nabourat názor, že je totální chujovina nutit lidi do elektrifikace personální dopravy... rád bych měl dost zdrojů, abych si mohl v klidu spočítat náročnost výroby elektromobilu vs obyč auto.
Slow and serious
Uživatelský avatar
Vana
Letec
Příspěvky: 1064
Registrován: stř 16 úno 15:30

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od Vana »

tak zrovna u těch tydlifonů je to podle mě zásluha spíše kvalitní úsporné elektroniky než samotných aku
souhlasím že i aku prodělávají výrazné změny, ovšem ve srovnání s vývojem třeba elektroniky stále zoufale zaostávají
Uživatelský avatar
KoPP
Letec
Příspěvky: 1008
Registrován: sob 12 bře 14:14

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od KoPP »

Šlo o baterii, která se dokázala nabíjet a vybíjet v řádu sekund, životnost se přitom počítala v milionech cyklů. Revoluční objev mimochodem vznikl ve spolupráci s českou Akademií věd, institutem J. Heyrovského, konkrétně profesorem Kavanem (více), a dalšími odborníky ze Švýcarska (viz. patent). Objev nakonec vyústil ve známou baterii značky NanoSafe™, ve které grafitové anody nahrazuje titanát, čímž jí dává vynikající vlastnosti.

dovolím si malou citaci odkudsi...

jinak právě na toto téma nanotechnologie vs aku byla zmiňovaná konference, které jsem se účastnil a pokud by i 20% z prezentovaného bylo dosaženo v blízké budoucnosti, tak by rázem elektromobily začaly dávat smysl... jen by bylo potřeba pohledat nové zdroje elektřiny.
Slow and serious
Uživatelský avatar
Vana
Letec
Příspěvky: 1064
Registrován: stř 16 úno 15:30

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od Vana »

i když by takový super aku někdo opravdu vyvinul (a neprotestuju že by se to nemohlo v budoucnu stát) chtěl bych vidět tu dobíjecí stanici
jednoduchý výpočet
řekněme že solidní aku bude mít 300 kWh
ppokud ho budeme chtít nabít za dobu srovnatelnou s tankováním auta, tj. třeba 5 minut
budme potřebovat příkon nejmíň 3,6 MW
no pěkně děkuju
Odpovědět