Elektromobily a vse kolem nich
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Bezklicove odemykani v pravem slova smyslu
„Simplify, then add lightness.“ /Colin Chapman/
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Zajímavé auto.
E300de: eq power Diesel Plug in Hybrid
Nabíjení 0-100% za 2h
7h doma na 230V
Dojezd reál čistě elektro 30-35km, tehdy vychází spotřeba 3.8L nafty...
59.000euro základní cena
Testovaný kus 88.000euro
Plná výbava mnohem více...
E300de: eq power Diesel Plug in Hybrid
Nabíjení 0-100% za 2h
7h doma na 230V
Dojezd reál čistě elektro 30-35km, tehdy vychází spotřeba 3.8L nafty...
59.000euro základní cena
Testovaný kus 88.000euro
Plná výbava mnohem více...
Zákon č.361 o silničním provozu, § 11: Na pozemní komunikaci se jezdí vpravo, PŘI PRAVÉM OKRAJI vozovky. (!)
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Akorát, že tomu kdo si koupí auto za 60.000 Euro je spotřeba úplně u zadku.
Leda jako chlubítko, kolik že CO2 ušetřil, což je ovšem vzhledem k nákladům na výrobu takového monstra taky hovadina.
No je to zkrátka německý, a tam jsou poslední dobou na vymýšlení chujovin přímo experti.
Leda jako chlubítko, kolik že CO2 ušetřil, což je ovšem vzhledem k nákladům na výrobu takového monstra taky hovadina.
No je to zkrátka německý, a tam jsou poslední dobou na vymýšlení chujovin přímo experti.
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Někdo to neřeší. Třeba Fusbalisti...
Ale někdo to řeší. Třeba rentiér. Sleduje každý měsíc účetnictví kolik vydělal zda je v plusu a zda mu to že pracuje 24/365 stojí za Ty nervy
Pro Ty se vůbec vyrábí Diesel v evropě, nechtějí jezdit za 15 ale je jim jedno zda jedou za 6 nebo 11 a když můžeš jezdit za 3.8 jen přejít z starého do nového a ještě Ti starý vezmou na protiúčet, DPH dolů, tak to celé má zase jiný rozměr protože z toho mála co doplatíš ještě hodně smázne menší spotřeba a úspora na servisu, takže máš nové skoro zadarmo
Hlavně kdo může nabíjet doma i v práci může denně udělat 70km jen na elektro a to je gut. Kolik najedeš za den?
Cílovka se najde. Mnoho těch, co by to nikdy nechtěli má ženu, co by to chtěla hned
Ale někdo to řeší. Třeba rentiér. Sleduje každý měsíc účetnictví kolik vydělal zda je v plusu a zda mu to že pracuje 24/365 stojí za Ty nervy
Pro Ty se vůbec vyrábí Diesel v evropě, nechtějí jezdit za 15 ale je jim jedno zda jedou za 6 nebo 11 a když můžeš jezdit za 3.8 jen přejít z starého do nového a ještě Ti starý vezmou na protiúčet, DPH dolů, tak to celé má zase jiný rozměr protože z toho mála co doplatíš ještě hodně smázne menší spotřeba a úspora na servisu, takže máš nové skoro zadarmo
Hlavně kdo může nabíjet doma i v práci může denně udělat 70km jen na elektro a to je gut. Kolik najedeš za den?
Cílovka se najde. Mnoho těch, co by to nikdy nechtěli má ženu, co by to chtěla hned
Zákon č.361 o silničním provozu, § 11: Na pozemní komunikaci se jezdí vpravo, PŘI PRAVÉM OKRAJI vozovky. (!)
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Ano, v nasi zemi je to jedno. Ale jsou dalsi staty, kde se na zaklade kupni ceny a co2 platej sakra mastny dane, obzvlast u sluzebnich aut, obzvlast kdyz jsou i pro soukrome ucely.Honza42 píše:Akorát, že tomu kdo si koupí auto za 60.000 Euro je spotřeba úplně u zadku.
Leda jako chlubítko, kolik že CO2 ušetřil, což je ovšem vzhledem k nákladům na výrobu takového monstra taky hovadina.
No je to zkrátka německý, a tam jsou poslední dobou na vymýšlení chujovin přímo experti.
Pak jsou lidi co treba jezdej hodne km, takze rozdil 2l v realny spotrebe pri najezdu 60-80tkm za rok je znat. Treba muj italskej kolega jezdi kolem 80ti za rok, nafta tam stoji skoro 40kc/l na hlavni h tazich a v milane...tak si to spocitej kolik je to penez kdyz ma auto na 4 roky.
Predstava, ze kdyz ma nekdo hodne penez na auto, tak ho pak nezajimaj provozni naklady je licha.
R4...258k
R3...261k
EV...264k
R3...261k
EV...264k
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Akorát má konkrétně v CZ jit letos elektřina o 5% nahoru a tak tomu má být každý rok několik let za sebou protože elektrárny do ceny promítají emisní povolenky, takže řekněme (odhad, nikdo nevi co bude za 10let) že za 10let může cena elektřiny stát o 50% více.
Zákon č.361 o silničním provozu, § 11: Na pozemní komunikaci se jezdí vpravo, PŘI PRAVÉM OKRAJI vozovky. (!)
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 27934
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektromobily a vse kolem nich
asi tak, jako byl boom zavádění plynových nebo elektrokotlů do domácností... Pak vzrostly vstupy energií a šup - jede se opět na krásné staré kotle a PETky
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time
Re: Elektromobily a vse kolem nich
I kdyz bude stat elektrina za 10 let dvojnasobek, rekneme 200kc/NT/mesic, tak to porad bude o parnik levnejsi jezdeni nez na naftu. Nehlede na to, ze v dnesni dobe se da uplne v pohode energie na provoz auta posbirat ze slunicka a nasledne v noci do auta natlacit. Muj bracha ted dostavel barak, pasivni, v top kvalite a to mnozstvi energie, ktery bude potrebovat z externich zdroju je smesne maly a to ma jen panely na strese a rekuperaci na vodu a vzduch.driver píše:Akorát má konkrétně v CZ jit letos elektřina o 5% nahoru a tak tomu má být každý rok několik let za sebou protože elektrárny do ceny promítají emisní povolenky, takže řekněme (odhad, nikdo nevi co bude za 10let) že za 10let může cena elektřiny stát o 50% více.
R4...258k
R3...261k
EV...264k
R3...261k
EV...264k
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 27934
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Ty technologie ale také nejsou zadara. Na kolik let má spočtenou návratnost?
já mám např. nezapojené tepelné čerpadlo. Byl se na to podívat chlapík z firmy, kde se to kupovalo - další investice, aby to bylo funkční + zapojení cca 110 000,-. Čerpadlo stálo 180 tuším. Návratnost v našem baráku říkal, že bude tak 10 let a to prej to čerpadlo ani nevydrží.
já mám např. nezapojené tepelné čerpadlo. Byl se na to podívat chlapík z firmy, kde se to kupovalo - další investice, aby to bylo funkční + zapojení cca 110 000,-. Čerpadlo stálo 180 tuším. Návratnost v našem baráku říkal, že bude tak 10 let a to prej to čerpadlo ani nevydrží.
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time