pavproch píše:Hmmm, nechávat (hořlavou) baterku trvale na nabíječce (s potenciálně vysokými proudy) - další důvod (pro mne) proč NE. Já na nabíječce nenechávám bez dohledu ani mobil.
Tohle nedávno udělali v Ostravě, elektrominibus byl vystavený na třídenní akci Czech Raildays 2019, kde ho neustále nabíjeli.
Po návratu pak v garážích chytla baterka a vzal s sebou pár dalších vozů. Víc tady.
Pode toho, co potkávám na silnicích, tak elektrikou hnaných přibližovadel lehce přibývá - zatímco dříf sem potkalsotva jednu Teslu S a jeden Hnisan Leaf za rok, fčíl častěji - tak 2x do měsíce, neska konkrétně sem viděl jednu S kdesik u Mohelnice.
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Novinar: Rozvoj elektromobilů v Česku je tedy podle vás nesmyslný?
Bursik: Je ekologicky nesmyslný, pokud budou akumulátory nabíjeny elektřinou ze zásuvky, konvenční elektřinou. Smysl to začne mít v momentě, kdy se buď promění primární zdroje elektřiny a bude tu daleko větší podíl obnovitelných zdrojů, nebo vznikne systém nabíjecích stanic napojených přímo na obnovitelný zdroj, který pro ně bude vyrábět elektřinu.
Dneska povolili těžbu uhlí dolu Bílina do roku 35 a plánují se další zdroje z jádra.
Elektro je v CZ podmínkách totálně mimo ekologii minimálně nejbližších 50let, kdy nemá šanci převažovat ani náznakem žádný obnovitelný zdroj...
Zákon č.361 o silničním provozu, § 11: Na pozemní komunikaci se jezdí vpravo, PŘI PRAVÉM OKRAJI vozovky. (!)