Elektromobily a vse kolem nich
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 27904
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Ono je také otázka, co je sport jízda. Na okruhu se zahřejí baterky - tam je to pasé. V real provozu bude rozdíl u plynulé jízdy třeba 160+ a jízdy brzda - plyn. Neviděl bych to ale nikam z hranici 200 km.
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Já jednou, když sem honil m4Zlika okolo Svitav / Mohelnice, sem narazil na Teslu S se závoduchtivým pylothem za kniplem (a zřejmě plnou baterkou) - tak se mi opakovaně předváděl, že má lepší dynamiku než zkrácený m4Zlik. Měl. Ale za chvíli ho to přestalo bavit / začala mu docházet šťáva, asi. Ve všech ostatních případech sem Teslu S potkal ploužící se ve městě nebo po dálnici výrazně podpředpisovou rychlostí.
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Re: Elektromobily a vse kolem nich
S i3 ještě s tou slabší baterkou, jsem jel svým stylem, jak jezdím do práce, ubíral jsem akorát v obci, jinak plný knedlík (omezovač na 150) a zvládla takto cca 100km.jerry píše:Bylo by zajímavé změřit jízdní dosah při sportovní jízdě. Tento údaj jsem zatím nikde nenašel. Víte někdo víc?
A jako svézt se by mě lákalo. Člověk má vyzkoušet vše, aby mohl hodnotit.
Zkoušel jsem i Jaguar i-pace a ten se mi teda líbil fest. Zpracování by vyhovovalo i Bobovi.
GTS 992
KTM X-BOW GT
F-150 5,0 ROUSH
M2 MT
hoonring.cz
Coupe JCW KW3
KTM X-BOW GT
F-150 5,0 ROUSH
M2 MT
hoonring.cz
Coupe JCW KW3
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Jestli te to fest zajima, projdi si YouTube kanal Bjorna Nylanda, on tam furt zkousi ruzny veci…jerry píše:Bylo by zajímavé změřit jízdní dosah při sportovní jízdě. Tento údaj jsem zatím nikde nenašel. Víte někdo víc?
A jako svézt se by mě lákalo. Člověk má vyzkoušet vše, aby mohl hodnotit.
„Simplify, then add lightness.“ /Colin Chapman/
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Máme jednu v rodině a dejme tomu Praha - Brno na prázdné dálnici stylem 180 tempomat je tak 85-90% baterky pryč. Mimo to tam ani 180 tempomat dát nelze, max 150. Jinak na sportovní jízdu to auto není vůbec stavěné dle mého...jerry píše:Bylo by zajímavé změřit jízdní dosah při sportovní jízdě. Tento údaj jsem zatím nikde nenašel. Víte někdo víc?
A jako svézt se by mě lákalo. Člověk má vyzkoušet vše, aby mohl hodnotit.
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Nechápu, koho fascinuje to zrychlení elektromobilů do tak krajní meze. Je fajn, když to umí obyčejné auto V6 diesel v kombíku 5er okolo 5ti sec. A podobně.
To se hodí občas. A hlavně, když zrychluješ každou chvíli na půl plynu za 10sec, jsi pořád dost rychlý, auto šetříš a nežere.
Gut.
Ale na zelenou se dívám, kdo pojede z vedlejší ještě na červenou a chce mě přizabít. Né že bych každému ukazoval, že má 3x horší zrychlení než já. Hodí se to občas, jako prvek aktivní bezpečnosti, něco podceníš, motor Tě z toho vytáhne a jsi fuč, brzdit by mohlo být nebezpečné pro Ty za tebou. A to se mi už na rovinu dlouho nestalo. Ale známe to. Neříkej nikdy. Spíš na okreskách při předjíždění 10ti kamiónů na desetkrát je se silným autem vezmeš na dvakrát. Tam je to jasná věc. Upřímně, mi to brutální zrychlení pod 5 sec když je častěji nedělá dobře, snesu to, ale nemám to rád. A o posádce radši nemluvím. Kromě pilotů, kterým to kouzlí úsměv to 95% lidí obtěžuje.
Tolik čistě k tomu zrychlení. A další trumfy elektromobilu jsem nenašel
To se hodí občas. A hlavně, když zrychluješ každou chvíli na půl plynu za 10sec, jsi pořád dost rychlý, auto šetříš a nežere.
Gut.
Ale na zelenou se dívám, kdo pojede z vedlejší ještě na červenou a chce mě přizabít. Né že bych každému ukazoval, že má 3x horší zrychlení než já. Hodí se to občas, jako prvek aktivní bezpečnosti, něco podceníš, motor Tě z toho vytáhne a jsi fuč, brzdit by mohlo být nebezpečné pro Ty za tebou. A to se mi už na rovinu dlouho nestalo. Ale známe to. Neříkej nikdy. Spíš na okreskách při předjíždění 10ti kamiónů na desetkrát je se silným autem vezmeš na dvakrát. Tam je to jasná věc. Upřímně, mi to brutální zrychlení pod 5 sec když je častěji nedělá dobře, snesu to, ale nemám to rád. A o posádce radši nemluvím. Kromě pilotů, kterým to kouzlí úsměv to 95% lidí obtěžuje.
Tolik čistě k tomu zrychlení. A další trumfy elektromobilu jsem nenašel
Zákon č.361 o silničním provozu, § 11: Na pozemní komunikaci se jezdí vpravo, PŘI PRAVÉM OKRAJI vozovky. (!)
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Já jsem toho velkým odpůrcem. Čistší to není. Nechci se tady s nikým hádat, ale vsadil bych se, že TEĎ je 1 elektromobil při životnosti dejme tomu 10let pro Zemi větší zátěž, než 1.4 atmo s životností 10let (včetně spotřebovaného paliva) - v potaz beru zátěž pro životní prostředí od výroby, přes provoz, až po likvidaci. Stavba toho el. mobilu něco stojí (myšleno i v materiálu..hromady mědi apod.), infrastruktura na to není a tu elektriku vyrábí z 65% uhelné elektrárny, takže ? atd...driver píše:A další trumfy elektromobilu jsem nenašel
ALE...žádný výfuk, žádné rozvody, žádné výměny oleje...Mě je ta "bezúdržbovost" sympatická po té mechanické stránce. Co mi přijde fajn je, že TESLA sere na patenty a všechny veřejně sdílí. Tomu říkám skutečný důkaz toho, že to myslí fakt vážně a MYSLÍ si, že to prospěje Zemi. Teď se nedávno chlubil, jak vypadá hnací řetězec po 1 milionu mil. Prakticky bez patrného opotřebení. To cením. Ale ty elektro auta mají MRAKY nevýhod o kterých se mlčí...Ostatně i ten frajer na rozebíračky aut říkal, že něco takového (tesla 3) ještě neviděl u mnoha položek. Že ta technická řešení jsou extrémní. Je to lehké, přitom bytelné, mnohdy levné na výrobu, konkrétně ty Tesly se zdají dle výsledků být velmi bezpečná auta. Na druhé straně tam je příšerná kvalita stavby (lícování panelů apod...ale na tom život nevisí).
A nejlepší na tom je, že na automobilismu/automotive visí mraky firem a lidí (jen Německo má Bosch, Meyle, Lemforder, Behr atd atd...ten jejich průmysl je na tomúplně postavenej). Od výroby náhradních dílů, přes zpracování a prodej těch fosilních paliv...Až dojde na kompletní elektromobilitu, nevím co ti lidi budou dělat.
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Zrovna Tesla zrovna vzorem spolehlivosti není, ale majitelům to extra nevadí. Resp. to akceptují snáz než u podobně drahé prémie.
2.9T RWD
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Model 3jerry píše:Bylo by zajímavé změřit jízdní dosah při sportovní jízdě. Tento údaj jsem zatím nikde nenašel. Víte někdo víc?
A jako svézt se by mě lákalo. Člověk má vyzkoušet vše, aby mohl hodnotit.
2022 BMW 540xdT, 2019 Mazda2 1.5 Skyactiv-G A/T
2022 BMW K 1600 B
WWW.MAZDAKLAN.CZ
2022 BMW K 1600 B
WWW.MAZDAKLAN.CZ
Re: Elektromobily a vse kolem nich
HondaMan : Je třeba na to nahlížet optikou tou, že Tesla je skutečně průkopník. A alespoň chyby uznává (alespoň se mi to tak jeví) a pracuje na zlepšení. Jak dlouho trvalo přiznat Fordu chybu s 2.3T u Focuse ? Kus za kusem umíral a Ford mlčel. 3/4 roku to trvalo...
A to říká člověk, který tyhle auta na baterky z duše nesnáší...Tedy já. Já chápu, že lidí je na světě moc, každej má doma pomalu 2 auta a ovzduší to neprospívá. Ale taky je třeba vidět to "B"..A to nedohlíží téměř nikdo. Elektromobil = čistý dopravní prostředek. Není tomu tak. Běžného člověka nezajímá kde se vezmou ty materiály, kde po životnosti zbytky toho auta a baterie končí a z čeho je vyrobena ta "čistá" elektřina. Připomíná mi to rčení - "Je to dál, ale zato horší cesta"
A na "emergency" případy se ty elektormobily vůbec nehodí. Prostě vezeš ženskou do porodnice, umře ti to po cestě, klidně hned u "nabíječky". Jak dlouho, než budeš moct dojet dalších 35Km ? Já strčím pistoli, crbnu tam 5L, zaplatím a jedu. Za 1minutu hotovo. Pro běžnýho člověka to zatím není. Nedovedu si představit, že sednu do auta s cílem jet do Litvy a po cestě budu 2x dejme tomu když dobře, tak po třech hodinách nabíjet...Cesta by trvala asi 9hodin fosilákem. Elektrem i s nabíjením třeba 16hodin minimálně Chvála Kristu za dojezd 1000km na nádrž a možnost po natankování a zaplacení (15min) ujet dalších 1000Km
Už vidím ty rodinky, co jedou v létě elektromobilem do Řecka. 4dny cesty tam, 4dny v Řecku a 4dny cesty zpět Ale poznáš tolik nabíjecích stanic...tolik různých lidí, tolik příběhů A pro TO stojí zato žít
A to říká člověk, který tyhle auta na baterky z duše nesnáší...Tedy já. Já chápu, že lidí je na světě moc, každej má doma pomalu 2 auta a ovzduší to neprospívá. Ale taky je třeba vidět to "B"..A to nedohlíží téměř nikdo. Elektromobil = čistý dopravní prostředek. Není tomu tak. Běžného člověka nezajímá kde se vezmou ty materiály, kde po životnosti zbytky toho auta a baterie končí a z čeho je vyrobena ta "čistá" elektřina. Připomíná mi to rčení - "Je to dál, ale zato horší cesta"
A na "emergency" případy se ty elektormobily vůbec nehodí. Prostě vezeš ženskou do porodnice, umře ti to po cestě, klidně hned u "nabíječky". Jak dlouho, než budeš moct dojet dalších 35Km ? Já strčím pistoli, crbnu tam 5L, zaplatím a jedu. Za 1minutu hotovo. Pro běžnýho člověka to zatím není. Nedovedu si představit, že sednu do auta s cílem jet do Litvy a po cestě budu 2x dejme tomu když dobře, tak po třech hodinách nabíjet...Cesta by trvala asi 9hodin fosilákem. Elektrem i s nabíjením třeba 16hodin minimálně Chvála Kristu za dojezd 1000km na nádrž a možnost po natankování a zaplacení (15min) ujet dalších 1000Km
Už vidím ty rodinky, co jedou v létě elektromobilem do Řecka. 4dny cesty tam, 4dny v Řecku a 4dny cesty zpět Ale poznáš tolik nabíjecích stanic...tolik různých lidí, tolik příběhů A pro TO stojí zato žít