Elektromobily a vse kolem nich

Elektromobily, hybridy, alternativní paliva a vše kolem emisí nebo spotřeby paliva.
Odpovědět
Uživatelský avatar
vonkreuz
Letec
Příspěvky: 1136
Registrován: stř 08 srp 22:02

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od vonkreuz »

Aux. je termín spíše pro motor nebo generátor. U baterií je to spíše "range extender". A ano, Tesla to na svojí stránce má, ale pouze baterky bez domečku.
https://tesla.stractest.org/tesla-electric-car-range/
Uživatelský avatar
pavproch
Letec
Příspěvky: 16736
Registrován: pon 14 bře 20:41
Bydliště: m4Zlik + 3er = 2x N52B30

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od pavproch »

A fčíl vážně: při současném stavu technologie, kolik by vážily (asi) baterky na dojezd modelu X (nebo S) řekněme 2000 km (tj. jedna cesta z Říše na Ňadran).... tunu? dvě?
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Uživatelský avatar
ctrl_j
Letec
Příspěvky: 3775
Registrován: úte 09 dub 06:33

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od ctrl_j »

The 85 kWh battery pack weighs 1,200 lb (540 kg) = cca 400 km dle US EPA
2000 km = 5×540 kg ?

Podle vseho ma 100 kWh verze vetsi efektivitu kg/kWh, tak spis neco mezi 2-2,5 t.
„Simplify, then add lightness.“ /Colin Chapman/
Uživatelský avatar
pavproch
Letec
Příspěvky: 16736
Registrován: pon 14 bře 20:41
Bydliště: m4Zlik + 3er = 2x N52B30

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od pavproch »

Kuju. Sem si to tak nějak myslel....
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Beny9700
Pan Řidič
Příspěvky: 337
Registrován: pon 16 dub 18:18

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od Beny9700 »

NJ, ale ty baterie je třeba vézt (takže víc energie je třeba na zrychlování), takže to bude víc než 5x sada na 400 km.
Proháním atmosféru 2,5 V6, 1,8T a dále 2,8T V6 4x4, k tomu ještě 3.0 R6 s kompresorem a 3,0TDI. Až na jedno auto samé 6-ti válce. A navzdory ekoteroristům si to užívám :-). Zahájil jsem boj proti globálnímu oteplování - pořídil jsem si roadstera :-).
Uživatelský avatar
ctrl_j
Letec
Příspěvky: 3775
Registrován: úte 09 dub 06:33

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od ctrl_j »

No a nebude pak zas vyssi kineticka energie pri brzdeni prinaset vic zpet do systemu rekuperaci?
„Simplify, then add lightness.“ /Colin Chapman/
blah
Pan Řidič
Příspěvky: 213
Registrován: stř 25 črc 13:11

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od blah »

Jo, asi stejne jako par pytlu cementu v kufru...mozna kdyz jich tam daj dost tak z toho bude perpetuum mobile :D
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
Příspěvky: 27875
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
Kontaktovat uživatele:

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od řidičBOB »

No pain, no gain.
Vespa time \m/
Beny9700
Pan Řidič
Příspěvky: 337
Registrován: pon 16 dub 18:18

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od Beny9700 »

ctrl_j píše:No a nebude pak zas vyssi kineticka energie pri brzdeni prinaset vic zpet do systemu rekuperaci?
Ano, bude se víc energie rekuperovat, ale rekuperace není 100%, dále bude vyšší tření např. u více zatížených pneumatik, někam se ty akumulátory musí vejít - takže "objemnější auto" => větší aerodynamický odpor atd.
Proháním atmosféru 2,5 V6, 1,8T a dále 2,8T V6 4x4, k tomu ještě 3.0 R6 s kompresorem a 3,0TDI. Až na jedno auto samé 6-ti válce. A navzdory ekoteroristům si to užívám :-). Zahájil jsem boj proti globálnímu oteplování - pořídil jsem si roadstera :-).
Uživatelský avatar
ctrl_j
Letec
Příspěvky: 3775
Registrován: úte 09 dub 06:33

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od ctrl_j »

EKOLOGIE: Nebezpečný náklad (alias E-auto je větší chrlič svinstev, než si myslíte)
http://neviditelnypes.lidovky.cz/ekolog ... nomika_wag
„Simplify, then add lightness.“ /Colin Chapman/
Odpovědět