Elektromobily a vse kolem nich
-
- Pan Řidič
- Příspěvky: 284
- Registrován: pon 09 úno 13:42
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Dnes rano som sa v rannej tlaci docital, ze BMW, VW, Daimler a Ford podpisali memorandum o porozumeni tykajuce sa vystavby novych nabijacich stanic na baze standardu ktory naraz vyuziva aj jednosmerne aj striedave napatie aby dobijal rychlostou az do 350 kW. Standard podporuju aj FCA, GM a Hjondé.
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 27875
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Super! To bude mít ten pán, kterého jsem tuhle potkal na benzínce Shell (dálnice A9). Přijeli jsme spolu k benzínce. On svou Teslu zaparkoval k rychlonabíječce a šel seděl v autě. Já přijel normálně ke stojanu, natankoval plnou, zaplatil a jel dál. Celý proces tak 7 minut?
Děkuji, netoužím být pánem s Teslou.
Děkuji, netoužím být pánem s Teslou.
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time
-
- Pan Řidič
- Příspěvky: 284
- Registrován: pon 09 úno 13:42
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Neviem ci to Tesla bude podporovat
Minule som mal podobne myslienktove pochody ako Ty. Mal som jeden z tych extra dlhych dni a denne pocitadlo sa zastavilo na necelych 1100km, kedze som skoro rano odchadzal s plnou tak som po ceste kvoli energii stal iba raz, nejakych 15 min aj s kavou. S Teslou by ma to vyslo na 3x hodinu ak by na trase boli vsade superchargery co je iba jeden v Budapesti ale aj ten je tak od ruky, ze by som si musel pripocitat 40 minut na zachadzku.
Minule som mal podobne myslienktove pochody ako Ty. Mal som jeden z tych extra dlhych dni a denne pocitadlo sa zastavilo na necelych 1100km, kedze som skoro rano odchadzal s plnou tak som po ceste kvoli energii stal iba raz, nejakych 15 min aj s kavou. S Teslou by ma to vyslo na 3x hodinu ak by na trase boli vsade superchargery co je iba jeden v Budapesti ale aj ten je tak od ruky, ze by som si musel pripocitat 40 minut na zachadzku.
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 27875
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Pěkná sonda do problematiky:
http://dfens-cz.com/autonomni-rizeni-i- ... al-people/
http://dfens-cz.com/autonomni-rizeni-i- ... al-people/
Provádět beta testy na veřejných komunikacích a používat zákazníka jako zkušebního pilota je nepochybně úlet století. Je to naprosto nepřijatelná praxe a pokud vím, je Tesla jediná, kdo to takhe praktikuje.
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Tohle -> https://youtu.be/ZE38O3Oes84?t=14m15s
mi pripomnelo jeden muj starsi post
mi pripomnelo jeden muj starsi post
[url=http://forum.autoforum.cz/viewtopic.php?p=111139#p111139]ctrl_j[/url] v listopadu 2015 píše:…
V realu se tak vyssi potreba energie zacala jak vidno cerpat z toho nejlevnejsiho co mame - uhli.
Evropska dvojka v registracich EV a plug-inu, Nizozemsko, resila energetickou krizi postupnym otevrenim dokonce trojice novych uhelnych elektraren.
Jezdi sice naramne ekologicky, ale uhlikova stopa se tahne od zasuvky kam EV pripoji, pres elektrarnu az do dolu ci lomu k vice nez 7000 tunam koksu.
“The economics do not make sense to push more electric vehicles onto the market to improve the climate", said John DeCicco, a professor at the University of Michigan Energy Institute. He said that attention might be better focused on making conventional combustion engines more efficient.
Cele povidani zde
„Simplify, then add lightness.“ /Colin Chapman/
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Dneska jsem v provozu potkal Model X a Teda.. Myslel jsem si, že to je Ssang Yong, fuj
Re: Elektromobily a vse kolem nich
„Simplify, then add lightness.“ /Colin Chapman/
Re: Elektromobily a vse kolem nich
At to nemusi kazdej znovu hledat:
__________Wh/kg x Wh/l
LiFePO4 x 90–130 x 333
LiPO x 100–265 x 250–730
he3da x 125 x 250-500
Doba nabití 70% za 15 min, 90% za 30 min
tak uvidime jake budou dalsi parametry....
__________Wh/kg x Wh/l
LiFePO4 x 90–130 x 333
LiPO x 100–265 x 250–730
he3da x 125 x 250-500
Doba nabití 70% za 15 min, 90% za 30 min
tak uvidime jake budou dalsi parametry....
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Tak vůbec nejdůležitější parametr je stejně cena za uskladněnou kWh.
Jinak benzín/nafta mají spalné teplo v průměru kolem 10kWh/litr, vezměme účinnost motoru jen 25% a jsme na 2,5 kWh/litr.
To je asi 3,1kWh/kg.
No a teď ty baterky HE3DA:
Účinnost vezměme 100% (aby někdo zas neřekl, že elektromobilu nepřejeme). Potom při kapacitě (dle předchozího příspěvku) 0,125kWh/kg je 25x těžší, než benzín/nafta.
Pokud chcete ekvivalent pouhé 40 litrové nádrže na benzín (100kWh čisté energie), jsme na hmotnosti akumulátorů 800kg., takže asi 760kg navíc. No a objemově to je asi 300 litrů, takže rozdíl proti benzínu 260 litrů, což je objem celého kufru u menšího hatchbacku.
Takže zas nic. A to jsem ve výpočtu ohledně účinností hodně přál elektromobilu.
Jinak benzín/nafta mají spalné teplo v průměru kolem 10kWh/litr, vezměme účinnost motoru jen 25% a jsme na 2,5 kWh/litr.
To je asi 3,1kWh/kg.
No a teď ty baterky HE3DA:
Účinnost vezměme 100% (aby někdo zas neřekl, že elektromobilu nepřejeme). Potom při kapacitě (dle předchozího příspěvku) 0,125kWh/kg je 25x těžší, než benzín/nafta.
Pokud chcete ekvivalent pouhé 40 litrové nádrže na benzín (100kWh čisté energie), jsme na hmotnosti akumulátorů 800kg., takže asi 760kg navíc. No a objemově to je asi 300 litrů, takže rozdíl proti benzínu 260 litrů, což je objem celého kufru u menšího hatchbacku.
Takže zas nic. A to jsem ve výpočtu ohledně účinností hodně přál elektromobilu.
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Jenze ne kazdy potrebuje kapacitu ekvivalentni 40l tekuteho paliva + jedna-li se koncepci o EV auto od prvni cary na papire, tak vzhledem k jednoduchosti cele koncepce je cast hmotnosti usetrena jinde.
R4...258k
R3...261k
EV...264k
R3...261k
EV...264k