Elektromobily a vse kolem nich
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Proč je u nás 1800 mrtvých na silnicích a statisíce nehod? Velmi často proto, že řidiči riskují např. při předjíždění a na rozdíl od automatu přehlédnou auto, nebo neodhadnou rychlost protijedoudího auta, nebo přecení výkon svého auta, tohle se autopilotu nestane a umí počítat rychle a správně. Spousta nehod na křižovatkách je způsobena buď tím, že řidič něco přehlédne, nebo že si oba řidiči myslí, že jsou na hlavní. To že autopilot první generace naboural, bylo způsobeno celkem jednoduchou věcí, on totiž nedokázal počítat se situaci, že mu do cesty vjede kamion, který tam nemá co dělat a nedokázal to už ubrzdit. Otázka je, jaké procento řidičů by tomu dokázalo zabránit. Zajímal by mě dlouhodobý test porovnání autopila a řidiče a věřím, že běžný řidič nemá v bezpečném řízení proti autopilotovi šanci. No a jestli si někdo myslí, že je opravdu skvělý a bezchybný řidič, pak si autopilota nezapne, to je jasné.
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Myslím, že tohle, Josefe, docela dobře vysvětluje ten postojový nesouhlas mezi tebou (a tobě podobnými) a místní (asi)většinou na autofóru. Pro tebe je samořízený, bezzážitkový elektromobil něco, co tě zbaví otravné činnosti a přinese komfort, pro mě je to něco, co ohrožuje jednoho z mých největších koníčků - řízení auta s charakterem, auta, které chce a potřebuje být řízeno, a nabízí za to řidiči zvláštní druh uspokojení (ohrožuje, protože při masivním rozšíření samořízených bezpohlavních vozů lze očekávat tlak na omezování "klasických" a zábavných aut).Josef píše:Mě třeba řízení naprosto nebaví, je to pro mě jen otravná nuda.
Pak tady jsou samozřejmě ty praktické důvody, že elektromobily ještě pro většinu lidí prostě nejsou dobře využitelné, ale myslím, že tady u nás do toho promlouvá i důvod, který jsem uvedl výše.
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Já už mám prostě svoje odježděno a doby kdy jsem provozoval na silnících zážitkové jízdy, jsou prostě pryč a velmi často byly na samé hranici bezpečnosti, kterou jsem nikdy ale nepřekročil, takže jsem nikdy díky tomu neboural. Za posledních 15 let, jsem měl dvě nehody, při jedné jsem si odřel blatník o populiční osvětlení (vjelo mi tam auto) a při druhé jsem nedobrzdil před přechodem za autem, která náhle zabrdilo a já koukal někam jinam (což by se dnes už nestalo díky vybavení auta) a lehce jsem do něj bouchnul. Věřím, že se tady bavíme o zajímavé technologii a nesnažíme se s vlajkou v ruce bojovat za práva řidičů na řízení vlastního auta. To by bylo asi do jiného vlákna nebo na diskuzi do idnes.
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 27875
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Autopilot už z principu nemůže být lepší...nedokáže totiž předvídat. Pouze reaguje na aktuální dění, snímané pomocí senzorů a kamer. V 99% amerického provozu to stačí.
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Kolik mil jsi Bobe v USA najezdil? Kdysi to tvrdili i o šachu, počítač nikdy nebude lepší než člověk, protože nedokáže předvidat...
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 27875
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektromobily a vse kolem nich
U šachu to není schopnost předvídat, ale schopnost miliard početních operací ve vteřině Předvídavost bych tomu určitě neříkal...pravděpodobnost možná.
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Tady bych si dovolil nesouhlasit. Ano, robot nedokaze predvidat tak jako clovek, ale na druhou stranu je soustredeny (zapnuty) 100% casu, netrpi unavou, nemuze ridit s kocovinou, nemocnej, ma kratsi reakcni dobu, nema emoce, atd..
V tuto chvili mozna neni plne autonomni rizeni lepsi nez clovek, ale kdyby byla auta vybavena autopiloty a jako backup v nich sedel ridic, tak beznych nehod urcite ubyde. Uz jenom o kolik nehod by ubylo, kdyby mely vsechny auta povinne protikolizniho asistenta.
V tuto chvili mozna neni plne autonomni rizeni lepsi nez clovek, ale kdyby byla auta vybavena autopiloty a jako backup v nich sedel ridic, tak beznych nehod urcite ubyde. Uz jenom o kolik nehod by ubylo, kdyby mely vsechny auta povinne protikolizniho asistenta.
R4...258k
R3...261k
EV...264k
R3...261k
EV...264k
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Josef píše:Mě se tohle líbí
https://vimeo.com/192179727
Rozhodně je to fascinující demonstrace schopnosti autonomní jízdy v relativně složitém prostředí. Nikoliv pouze rovně po dálnici. Mě by zajímalo nakolik jsou potřeba speciální podrobné mapové podklady. Tedy zda to podobně dobře pojede v prostředí bez mapových podkladů.Mne to prijde zajimave jako demonstrace toho, co je mozne a prakticky i dostupne.
Já řídím rád, na takovouhle budoucnost se netěším. Na druhou stranu využívám třeba adaptivní tempomat, takže nejdem 100% staromilec.
Zajímavý je i následující komentář pod původním videem.
I'm impressed with how the technology is coming along, but there were a lot of inappropriate slow downs and stops that are made to look deceptively short by the accelerated speed of the video.
0:23 a, slow down/stop for no apparent reason, which creates the danger of a rear end collision.
0:32, a stop while turning at a traffic light which seemed to confuse the driver of the car turning from the opposite direction.
It could be a matter of perspective, but it seems like the stop at 1:17 is half way through the intersection.
1:32 stopping for the joggers, I just can't help wondering if they had the feeling the car was being driven by some creep checking them out.
1:42 a complete stop, in the middle of a turn, to make a steering correction.
2:18 not slowing down for the person dressed in black walking the white dog (which was in the road as the car approached). Since it made a complete stop for the joggers at 1:32, it makes me think Tesla needs to work on color contrast.
2:34, This one seems to be the most dangerous of the video. An inappropriate, complete stop after turning onto a busier road from a side street, which once again, puts the car at risk for a rear end collision.
Amazing technology. Not yet ready for the real world.
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 27875
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Tři minuty a tolik "nedokonalosti". To si dovolím tvrdit, že za 3 minuty nemám
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time
Re: Elektromobily a vse kolem nich
ja se prihlasim do obou taboru - na jednu stranu bych rad mel auto, do ktereho sednu, zadam cil a jdu pracovat/spat/ucit se/jist/koukat na film/hrat si s detmi.... na druhou chci mit auto, kde mi do rizeni nebude nic kecat, max mi to pomuze, kdyz udelam chybu.
domnivam se ale, ze dlouhodobe souziti takovych aut na silnici je temer nemozne bez toho, aby nedochazelo k lapsum. mmch, skutecne autonomni auto podle me je otazkou implementace vzajemne komunikace aut na globalni i lokalni urovni.
domnivam se ale, ze dlouhodobe souziti takovych aut na silnici je temer nemozne bez toho, aby nedochazelo k lapsum. mmch, skutecne autonomni auto podle me je otazkou implementace vzajemne komunikace aut na globalni i lokalni urovni.
Autoforum.cz
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou