Elektromobily a vse kolem nich
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Jenže oni mají tu studii funkční, ale škoda slov tady.
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 27876
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Jj, to je jako řízení firem pomocí excel tabulek a power point prezentací. Tam taky vše funguje.
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Josef: Já vždycky dle toho, že má někdo benzínové auto poznám, že moc nejezdí.
Ten, kdo nepočítá cenu provozu ale jen pořizovačku, ten akorát garážuje a projíždí se.
Jsou vyjímky, ale není jich mnoho, většina lidí s benzínem když už tak jezdí akorát nejdál na letiště.
Pokud někdo skutečně jezdí hodně, tak naftou.
To tříhodinové čučkaření z Phy do Ovy nějakým benzínem není prostě ještě ježdění.
Až spočítáš za 20let ježdění s naftou a uvidíš rozdíl 2 miliony korun na jednom voze, (obměňovaném,ale furt se to jmenuje Passat) a máš jich třeba jen 10, tak se Ti rozsvítí.
Argumenty o komfortu a jiných nákladech neobstojí. Typický dražší servis naftového motoru.
Jsou to jen řeči. Kdo jezdí, tak ví, jak to je. Servis si musíš zajistit, né platit bezhlavě nejdražší autorizák.
I u malé flotily se už vyplatí vlastní dílna.
I u soukromých letadel se kalkuluje kromě pořizovačky cena provozu.
Tam skáčou jiné cifry, ale model je stejný, RYCHLE A LEVNĚ, jakmile mají ostatní o 30% úspornější Cessnu, chceš ji taky.
Ten, kdo nepočítá cenu provozu ale jen pořizovačku, ten akorát garážuje a projíždí se.
Jsou vyjímky, ale není jich mnoho, většina lidí s benzínem když už tak jezdí akorát nejdál na letiště.
Pokud někdo skutečně jezdí hodně, tak naftou.
To tříhodinové čučkaření z Phy do Ovy nějakým benzínem není prostě ještě ježdění.
Až spočítáš za 20let ježdění s naftou a uvidíš rozdíl 2 miliony korun na jednom voze, (obměňovaném,ale furt se to jmenuje Passat) a máš jich třeba jen 10, tak se Ti rozsvítí.
Argumenty o komfortu a jiných nákladech neobstojí. Typický dražší servis naftového motoru.
Jsou to jen řeči. Kdo jezdí, tak ví, jak to je. Servis si musíš zajistit, né platit bezhlavě nejdražší autorizák.
I u malé flotily se už vyplatí vlastní dílna.
I u soukromých letadel se kalkuluje kromě pořizovačky cena provozu.
Tam skáčou jiné cifry, ale model je stejný, RYCHLE A LEVNĚ, jakmile mají ostatní o 30% úspornější Cessnu, chceš ji taky.
Zákon č.361 o silničním provozu, § 11: Na pozemní komunikaci se jezdí vpravo, PŘI PRAVÉM OKRAJI vozovky. (!)
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Já moc nejezdím, 25-30 tis. km a měl jsem vždycky benzín. Teď mám naftu, odvázenej z toho nejsem, ale nešlo to jinak. Mě to vychází, že ušetřím na palivu cca 20 tis. Kč za rok oproti benzínu, na druhé straně mě stojí více údržba a nesmí se podělat turbo, které jsem u benzínu nemě žádné (atfmosféra 3,5l), takže ta úspora není moc podstatná. Daleko podstatnější je, že jsem ušetřil cca 1 mil. na ceně auta, protože jsem nekoupil nové. Tyhle diskuze jsou asi fakt zbytečné, to můžeme začít rozebírat, že lidi co hodně jezdí, tak jezdí na CNG nebo LPG a ušetří daleko více apod. Když bych kupoval teď auto tak mojo preference v benzínu je jasná, pokud bych chtěl šetřit, tak CNG a jinak za dva roky EV. Benzín si nechám u aut pro zábavu.
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Sweden wants EU to switch to emission-free cars by 2030ctrl_j píše: … Jenze debata je vedena tim stylem, ze elektropohon si prosadime, i kdybychom meli vsechno ostatni zakazat. A to je kamen urazu.
„Simplify, then add lightness.“ /Colin Chapman/
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Nejlíp kdyby vynalezení nových baterek nařídili zákonem.
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Někde jsem četl takové analýzy na nové Iphony a Samsungy S řady, čili jedny z nejdražších mobilů a v následujících dvou letech se neočekává nasazení nějakých lepších akumulátorů, než jsou současné.
Současná technologie je už někde blízko limitu a novější (je jich několik) zase příliš drahé.
Asi to všichni víme, ale abychom nezapomněli...
Proto nasazují pomalu Fast Charge 3.0 a pak ještě rychlejší a také bezdrátové dobíjení a podobné okliky, jak to řešit,jednoduše vše, co je levnější, ale základ se významně neřeší..
U aut předpokládám stejný vývoj. Mercedes u hybridu S už taky chystá bezdrátové nabíjení.
Současná technologie je už někde blízko limitu a novější (je jich několik) zase příliš drahé.
Asi to všichni víme, ale abychom nezapomněli...
Proto nasazují pomalu Fast Charge 3.0 a pak ještě rychlejší a také bezdrátové dobíjení a podobné okliky, jak to řešit,jednoduše vše, co je levnější, ale základ se významně neřeší..
U aut předpokládám stejný vývoj. Mercedes u hybridu S už taky chystá bezdrátové nabíjení.
Zákon č.361 o silničním provozu, § 11: Na pozemní komunikaci se jezdí vpravo, PŘI PRAVÉM OKRAJI vozovky. (!)
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 27876
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Tam je snad už docela dlouho....driver píše: Mercedes u hybridu S už taky chystá bezdrátové nabíjení.
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time
-
- Pan Řidič
- Příspěvky: 284
- Registrován: pon 09 úno 13:42
Re: Elektromobily a vse kolem nich
driver asi myslel dobijanie hybrid akumulatoru cez indukcnu nabijacku v podlahe nie dobijanie mobilu v kastliku.