A za současné situace, divili bychom se?řidičBOB píše: Jasně - začnou ukončovat výrobu nejžádanějších motorizací... Sis dneska ráno zapomněl vzít premedikaci?
Elektromobily a vse kolem nich
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Možná kdyby si za to neúčtovali jak za Veyron...
2.5T, 2x2.0TDI, 2,8DC incoming))
Re: Elektromobily a vse kolem nich
To je ale porovnání extrémní situace, kterou má tak 5% lidí v ČR. Když porovnám motor Mercedes 3,5l benzín a motor a 3l diesel, tak rozdíl spotřeby je 2l/100km v průměru (60% město/40% venku) - bavím se o verzích motorů z roku 2010. Rozdíl na jedné cestě 200km (dálnice 60%/okreska 40%) tak byl rozdíl ve prospěch dieslu 1l. Takže nic závratného, vzhledem k tomu, že benzín má vyšší obsah. Ano jezdím podle předpisů, to má taky vliv na spotřebu.řidičBOB píše:Na dlouhé trasy pořád není nic lepšího než diesel. Jestli člověk najezdí 30t km ročně a víc (já třeba 70-100), tak benzín v jakékoliv formě, je těžce ztrátový. S 3.6FSI jsem projezdil ročně 400 000,-. Rozdíl ve spotřebě je zásadní - a to jak ve městě, tak mimo něj. 3.6FSI, při normální jízdě lehce nad limit, dala třeba Pha-Ba za 10,5l. Nynější biTDI při stejném stylu klidně do 6,5l. Při extrému se 3.6FSI pohybovalo někde 17-19 a biTDI nedosáhne ani 10l. Co jsem měl možnost jezdit s Lexusem nebo Priusem, tak to bylo fajn ve městě a v klidovém režimu. Jakmile od toho začal člověk chtít výkon, spotřeba letěla raketově nahoru.
Ve městě to bylo ještě markantnější. Tam je v podstatě trvale rozdíl cca 6-8l. U maloobjemových motorů uznávám - ten rozdíl není tak velký, pokud se majitel benzínu snaží.
Takže představa kamionové nebo obecně nákladní dopravy, kde bude benzín/hybrid, je těžce mimo. To by se okamžitě promítlo do zdražení prakticky všeho.
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 27876
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Nemusíme chodit do extrému - jak jsi to nazval. Kolega ve firmě sedlal O2 1.8TSI a jezdil mezi 8-9l podle knihy jízd, v extrémech přes 10. Teď má O3 RS TDI a jezdí 6-7 a v extrémech 8. Udělá 55 000km ročně. V prvním případě projel 4950l benzínu a ve druhém 3850l nafty za rok, což je v rozdílu cca 30 000,- A to je jedno firemní auto. Možná je to pro tebe málo, ale já nevidím sebemenší důvod, proč bych to měl platit, když nemusím.
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Takhle se to jednoduše nedá počítat, existuje celá řada parametrů, se kterými je potřeba počítat, rozhodně to není jen o ceně paliva, musí se započítat pořizovací cena, servisní náklady apod. Samozřejmě by byla ideální celá statistika na řeknemě 1000 stejných aut s benzínem a dieslem.
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 27876
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Ty jsi začal se spotřebou... Já jenom doložil, že to není úplně tak, jak jsi to popsal.Josef píše: Je to samozřejmě podstatně hlučnější (když to stojí tak i uvnitř) a spotřeba není taky žádný zázrak. Dnešní benzíny jezdí velmi úsporně a i když pořád nedosahují spotřeby dieslu, tak se už ztrácí v počáteční ceně a nákladech na diesel ten finanční rozdíl. Jakmile se však porovná diesel versus benzínový hybrid, pak už diesel ve spotřebě prohraje výrazně. Výjímkou mohou být extra dlouhé trasy bez jízd ve městech, nějaká vyjímka se vždy najde, to je jasné.
Za 5 let leasingu to máš cca 150 000,-. Třeba mezi RS benzín a diesel, je rozdíl 20 000,-, takže to je za méně než rok doma. A že bys byl na servisu dráž u dieselu o 130 000,- než u benzínu - to asi ne. Jelikož faktury chodí přes moje ruce, tak jistou představu mám.
Teď si vezmi takové O2 třeba, které má stovky aut...
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Jeden to má tak, druhý jinak, já ten rozdíl u mých posledních dvou aut vnímám jako minimální, tvůj kolega to má jinak. Stejně se bavíme o blbostech. Koupím si auto za 1.5 mil, projezdím navíc 150 tisíc za 5 let, nebo si koupím rok staré najeto 30 tisíc za 1,1 mil a ušetřím 400 tis. na amortizaci. Spousta lidí a hlavně firem kupuje nová auta a ročně "vyhodí" až stovky tisíc za amortizaci na jednom autě, takže nějakých 30 tisíc navíc je fakt zanedbatelný.
Můžeme to rozebírat ze všech stran, ale diesel skončí, ať chceme nebo ne a za dalších 10 let i benzín.
Můžeme to rozebírat ze všech stran, ale diesel skončí, ať chceme nebo ne a za dalších 10 let i benzín.
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 27876
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Neřeším svoje auto. Řeším ta kolegů, zaměstnanců.
Osobně bych nechtěl jezdit v ojetém autě, které měl dřív někdo jiný. Fakt, že "platím daň" za nové auto ještě neznamená, že ostatní náklady jsou mi šumák a místo 400 000,- jí prohloubím o dalších třeba 100 000,-.
Věřím, že ani ty ne a tohle tady jsou jenom takové velkohubé řeči - třicetník sem, třicetník tam
Osobně bych nechtěl jezdit v ojetém autě, které měl dřív někdo jiný. Fakt, že "platím daň" za nové auto ještě neznamená, že ostatní náklady jsou mi šumák a místo 400 000,- jí prohloubím o dalších třeba 100 000,-.
Věřím, že ani ty ne a tohle tady jsou jenom takové velkohubé řeči - třicetník sem, třicetník tam
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Jenže podle téhle logiky bych si nemohl koupit 3,5l motor a raději bych jezdil s 2l motorem, protože rozdíl ve spotřebe budu mít 50 tisíc za rok. To je ten rozdíl v našem uvažování. Známý si koupil auto s 3,5l motorem za 1,7 mil., já si od něj koupil po roce a půl za 900 tis. a můj soused po dalších 4 letech za 450 tis. To auto je pořád v super stavu a jako nové a všichni jsme spokojení, přestože první dva vyhodili celkem dost peněz v porovnání s mojí přítelkou, která za celou dobu měla jedno auto a prodělala na něm 300 tis. na amortizaci a ušetřila asi 400 tis. na spotřebě oproti tomu 3,5l motoru. No a tobě je šumák, že projedeš klidně 400 tis.na amortizaci za rok, ale zásadní je ušetřit 30 tis. ročně a já to mám obráceně.
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Dnes jsem koukal na reportáž z Paris motor show, mluvili o Opel Ampera nově s dojezdem 500km a Mercedes už má připravené EV do výroby. VW přestavila studii malého auta s dojezdem 600km, eGolf navýšil dosah na 300km.
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Takže žádná změna.
Já mám zas připravenou studii na vůz odstrkovaný sloníma ušima, pochopitelně uměle vypěstovanými a geneticky modifikovanými spermatem Usaina Bolta.
Já mám zas připravenou studii na vůz odstrkovaný sloníma ušima, pochopitelně uměle vypěstovanými a geneticky modifikovanými spermatem Usaina Bolta.