konečně rozumný příspěvekJosef píše:Zplodiny z aut neřeším, proč taky, EKO mě nezajímá. 15 největších mořských tankerů vyprodukují za rok více zplodin, než všechna auta světa za stejnou dobu.
Elektromobily a vse kolem nich
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Moje nejoblíbenější auto, ve kterém jsem strávil dnešní den, motor 7,5l V8. To nemá opravdi s EKO nic společného Mě se líbí EV auta, protože mám rád všechny technologie a nelpím na ničem. Bohužel elektromobily jsou v přiblblém Eko koutku, no co se dá dělat.
Re: Elektromobily a vse kolem nich
A kolik asi bovdela vyprodukuje těpelná elektrárna na výrobu ty elektriky, která sa potem ZADARA cpe do EV na stanicích SC ?
Jo, sá sem vlastně zapoměl, to je asi v očích pomatenců, bovdel, kerý sa prostě nepočítá, bo nende z výfuka toho škaredého auta se spalovacím motorem....
PS: a sám sobě se divím, že mě to ešče baví....
PPS: ta veteránská emerika je křásná....
Jo, sá sem vlastně zapoměl, to je asi v očích pomatenců, bovdel, kerý sa prostě nepočítá, bo nende z výfuka toho škaredého auta se spalovacím motorem....
PS: a sám sobě se divím, že mě to ešče baví....
PPS: ta veteránská emerika je křásná....
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Tak to moc nejezdíš.HondaMan píše:Josef & driver:.....Kolik aut starších 25 let potkáváte? Ja toho po ČR najezdím vcelku dost a že bych často potkával 25 a vice let stará auta říct nemohu. .....
Než projedu jen blbé česko, tak minimálně 5x-10x (někdy i mnohem více kráte zapínám vnitřní cirkulaci) v průměru,
špatně se to počítá, ale i když je tam automatické přepnutí, tak já to prostě přepínám už předem.
Tatry Felicie busy Avie kamióny z východu a vpodstatě smrdí v kopci všechny auta nad 10let stáří, pokud nejsou v bezchybném stavu, natož ty upravené (bez katu, Egr, nebo přidáno palivo na čerpadle atd...)
A pak existují extrémní kombinace, ideální je trefit v kopci+tunelu nějakou přeloženou tatru co veze dřevo např.
Zákon č.361 o silničním provozu, § 11: Na pozemní komunikaci se jezdí vpravo, PŘI PRAVÉM OKRAJI vozovky. (!)
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Ve standardním autě mám robustní uhlíkový filtr, tak nic necítím, ale sotva vyjedu veteránem, tak cítím každou chvíli nějakej výfuk, stejně jako všichni za mnou, takže s uhlíkovým filtrem to je všechno EKO, zde je tedy řešení, dejte si každej na hubu nebo do auta filtr a je tu ekologie jako vyšitá
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Včera jsem mrknul na Autosalon, reportáž z výstavy užitkových aut v Hannoveru a je to hodně o bateriích. Na druhou stranu se i najde výrobce, který udělal upsizing (VW Amarok) na V6
Re: Elektromobily a vse kolem nich
A můžeš mi laskavě říct, jak si člověk z paneláku nebo činžáku nabije elektroauto co mu stojí na ulici? Prodlužkou z okna z desátýho patra, nebo jak si to představuješ?Josef píše:Základ je, že si to auto nabiješ přes noc doma a nemusíš řešit nějaké nabíječky, které jsou potřeba jen na delší dojezdy. Na těch cca 100km denně co jezdí běžní řidiči to vůbec není problém (jestli někdo jezdí 600km denně tak si koupí něco jiného). To že jsme 100 let za opicema je náš problém, v západní Evropě jsou na tom trochu se Superchargery jinak.
A co u práce, nebo někam nečekaně pojedeš víc kilometrů než jsi plánoval a jsi v řiti.
Jako EV nemá vůbec cenu uvažovat, pakliže nejsou a nebudou dobře vyřešený tyhle otázky:
- rychlost dobíjení (do maxima v řádech minut)
- kapacita a velké množství dobíjecích stojanů
- ekologická výroba i likvidace Li-Ion/Li-Pol baterií + jejich vysoká hmotnost
- 100% ekologický původ dobíjené elektřiny (nabíjet to proudem z hnědouhelné elektrárny je fakt strašně eko)
- dojezd srovnatelný se spalovacím motorem, tj. aspoň 500km a to bez omezování (žádný vypínání topení nebo klimy, ekocourání šedesátkou mimo obec apod.)
- cena vozu a servisních úkonů srovnatelná s klasickým autem odpovídajícího srovnání
Až se tohle vyřeší, je teprv EV vůbec možno brát v potaz. Do té doby je to hračka movitých bláznů a snílků, houfně parazitujících na ostatních (dotace, zdarma nabíjení + osvobození od spotřební daně mj, užívaných na údržbu komunikací, aj.), kteří místo aby se s ostudou plazili kanálem, tak drze lezou na veřejnost.
Ford Focus II. kombi 2.0i 107kW Titanium
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Ještě si k tomu přidej neméně důležitou položku, a tou je nulová ztráta kapacity baterií po x nabitích.
A vlastně ještě nulová reakce baterie na okolní teplotu (řekněme od -30 do +60)
A vlastně ještě nulová reakce baterie na okolní teplotu (řekněme od -30 do +60)
https://www.youtube.com/watch?v=i6iSAwLsApM
Moje kolo s Imprezou
Moje kolo s Imprezou
Re: Elektromobily a vse kolem nich
budete se divit, ale mne by stačily 3 podmínky pro koupi:
Cena srovnatelná s autíkem na pojíždění do 50km tam a zpět (Corsa, Punto, .......)
Životnost akumulátorů 15 let při zůstatkové kapacitě cca 70%.
Dojezd nové autí cca 120-150km.
Výkon klidně jen 30-40kW
Dobíjení mne nezajímá, mám doma jako naprostá většina venkovanů.
Prostě do města na nákup, k zákazníkovi....
Cena srovnatelná s autíkem na pojíždění do 50km tam a zpět (Corsa, Punto, .......)
Životnost akumulátorů 15 let při zůstatkové kapacitě cca 70%.
Dojezd nové autí cca 120-150km.
Výkon klidně jen 30-40kW
Dobíjení mne nezajímá, mám doma jako naprostá většina venkovanů.
Prostě do města na nákup, k zákazníkovi....