Elektromobily a vse kolem nich

Elektromobily, hybridy, alternativní paliva a vše kolem emisí nebo spotřeby paliva.
Odpovědět
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
Příspěvky: 27875
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
Kontaktovat uživatele:

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od řidičBOB »

To by mne také zajímalo. Já totiž přišel jenom na nevýhody - resp. nevýhodu ve vyšší hmotnosti - vyšší spotřeba, horší akcelerace a nižší rychlost průletu zatáček.
No pain, no gain.
Vespa time \m/
Uživatelský avatar
Snowman000
Letec
Příspěvky: 5661
Registrován: čtv 17 bře 09:36
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od Snowman000 »

V dohladnej dobe by som mohol mat k dispo Passata GTE, tak som zvedavy vo co go...
Konzerva od sardiniek s LSD
Multak se vsim vsudy
...tbd...
Uživatelský avatar
vonkreuz
Letec
Příspěvky: 1136
Registrován: stř 08 srp 22:02

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od vonkreuz »

Snowman000 píše:V dohladnej dobe by som mohol mat k dispo Passata GTE, tak som zvedavy vo co go...
V dohladnej dobe by som mohol mat k dispo Passata GTE, tak som zvedavy Gde To Exne... :D
Uživatelský avatar
HondaMan
Letec
Příspěvky: 4059
Registrován: čtv 17 úno 14:08

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od HondaMan »

Vana píše:jak ?
Zkušenost s Hondou CRZ. Při akceleraci Ti pomohou baterky, při brždění si je dobiješ zpět a ve výsledku jedeš s pěknou spotřebou. Myslím že i PJ neco podobného popisoval v testu nějakého Lexusu...
2.9T RWD
Josef
Pan Řidič
Příspěvky: 206
Registrován: sob 20 úno 09:16

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od Josef »

Jezdíl jsem po Praze s Lexusem 450h, jede to hezky, výkon super, spotřeba o 4l/100km menší než u standardního motoru 3,5l, ale tím ty výhody končí. Auto je o dost těžší než nehybrid verze, kufr o 1/3 menší a díky bateriiím nelze sklopit zadní sedačky no a když baterie odejdou za 5 let (zpravidla po záruce), tak 60-80 tis. za nové. Tím se smaže jakákoli úspora na benzínu a navíc stejně člověk platí standardní údržbu benzínového motoru. Podle mě hybrid je slepá cesta a výrobci ji zvolili jen aby mohli lépe obcházet EURO normu (tím nechválím tyhle přiblblé normy).
Uživatelský avatar
Vana
Letec
Příspěvky: 1064
Registrován: stř 16 úno 15:30

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od Vana »

HondaMan píše:Zkušenost s Hondou CRZ. Při akceleraci Ti pomohou baterky, při brždění si je dobiješ zpět a ve výsledku jedeš s pěknou spotřebou. Myslím že i PJ neco podobného popisoval v testu nějakého Lexusu...
Tak uveďme to na pravou míru. Baterky při akceleraci skutečně pomohou, ale celý hybridní systém je obvykle cvalík takže citelný kus nadvýkonu sežere sám. A při rekuperaci reálně využiješ s bídou třetinu energie, je proto otázka jestli to má fakt cenu. Myslím že nehybridní auto koupené za stejné peníze jako hybrid nepojede o nic hůř. Ale třeba nějaké výjimky existují
Honza42
Letec
Příspěvky: 1540
Registrován: pát 27 kvě 11:47

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od Honza42 »

Pořád nechápu jak je to u hybridu s předjížděním, když kapacita aku je nulanulaprd. Začnu předjíždět s pedálem na podlaze a během předjíždění výkon klesne? Auto se bude pokaždé chovat jinak podle stavu aku? Případně kdo nese odpovědnost za takové selhání? Nebo musím před každým předjížděním zkoumat budíky abych věděl jako to tentokrát dopadne?

Hybrid chápu u drahých velkoobjemových aut, která jsou provozována často v centrech velkých měst. S ohledem na spotřebu i emise.
Josef
Pan Řidič
Příspěvky: 206
Registrován: sob 20 úno 09:16

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od Josef »

Výkon toho hybridu (zrychlení) je úplně jinde než u stejného auta se stejným spalovacím motorem a předjíždění je otázka několika sekund, to baterie zvládnou v pohodě. Ovšem nedají se očekávat zázraky ve spotřebě. Hybrid určitě pomůže ve městě nebo při akceleracích a pokud někdo jezdí denně trasu např. Říčany - centrum Praha (nebo se probíjí centrem ze severu) a zároveň často nějaké dálky nad 400km tak pak je to auto pro něj. Pro větší ježdění po Praze pak dává daleko větší smysl plugin hybrid.
Uživatelský avatar
Snowman000
Letec
Příspěvky: 5661
Registrován: čtv 17 bře 09:36
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od Snowman000 »

Honza42 píše:Pořád nechápu jak je to u hybridu s předjížděním, když kapacita aku je nulanulaprd. Začnu předjíždět s pedálem na podlaze a během předjíždění výkon klesne? Auto se bude pokaždé chovat jinak podle stavu aku? Případně kdo nese odpovědnost za takové selhání? Nebo musím před každým předjížděním zkoumat budíky abych věděl jako to tentokrát dopadne?

Hybrid chápu u drahých velkoobjemových aut, která jsou provozována často v centrech velkých měst. S ohledem na spotřebu i emise.
Ked to budem mat, tak urcite vyskusam vybit aku (alebo aspon dostat ich na minimum) a zistit co sa bude diat.
Minimalne GTE ma mat 4 rezimy:
E-mode - cista elektrika
Auto - kombinacia od cisteho elektra, cez iba spalovak az po kombinaciu oboch
Rekuperacny - cisto spalovak, kedy okrem pohonu auta dobija aj baterky
GTE - max. vykon oboch spolu (tu ma bude zaujimat ako dlho to vydrzi fungovat naplno(poslem to v nom hore Certovicou a uvidime :-w ))
Konzerva od sardiniek s LSD
Multak se vsim vsudy
...tbd...
Josef
Pan Řidič
Příspěvky: 206
Registrován: sob 20 úno 09:16

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od Josef »

Jsem zvědav na zkušenosti a provozem. Ta spotřeba 1,7l/100km je z říše snů, když to bude 4,5l/100km, tak to bude dobrý.
Odpovědět