Elektromobily a vse kolem nich
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Toto je moj predpoklad.
Bol som v roku 2074 a keď som sa vrátil, ľudia sa ma pýtali aj na elektromobily. Musím povedať, že elektronika je riadne vymakaná a áno elektromobily prevládajú, najviac v bohatých krajinách. V roku 2045 spustili prvý fúzny reaktor a dnes ich je veľa. Avšak pre nedostatok surovín pre infraštruktúru a batérie, museli by byť aj hrubé supravodivé káble pre rýchlonabíjanie miliónov áut a nesúhlasom rozkopať sídliská sa rozhodli ísť inou cestou.
Roky 2030 – 2040 boli turbulentné. Ľudia sa pre odlišné praktické potreby na ulici fyzicky napádali. Jedni chceli elektromobily, ďalší spaľováky pretože im viac vyhovovali, aj keď museli elektromobily nasilu 1 rok používať. Napr. na Slovensku došlo pri výstavbe infraštruktúry k prierazu stredotlakového a vysokotlakového plynového potrubia viac ako 140x. Z toho vybuchli 4 paneláky.
Za tých 50 rokov sa batérie podarilo vylepšiť iba o 15 % a odborníci sa rozhodli prestať investovať peniaze do súčasných batérii a hľadajú iné prvky na bezpečné ukladanie energie. Nedávajú do prevádzky ľudom testovať novinky, len aby sa vrátili peniaze za vývoj, ako tomu bolo pred rokom 2040. Skúšali aj vodík, avšak aj s ním dochádzalo k masívnym výbuchom. Elektroautá sú tak užasné, že si spaľovák kúpi len ten, kto jazdí napr. krátke vzdialenosti zo sídliska, niekam kde sa nedá nabíjať do práce. Alebo tam kde sa neoplatí stavať troleje a v chudobných častiach sveta. Spaľováky prestali zakazovať, emisnú normu zastavili na euro7.
Chudobní ľudia jazdia na 30 ročných spaľovákoch, alebo elektromobiloch z roku 2045-2050. Keďže sa batérie počas jazdy na trolejoch nezaťažujú, tak aj po 20 rokoch majú dojazd 150km a to ľudom stačí. Ak chce osobné auto obehnúť na diaľnici kamión a dá smerovku tak sa auto od troleje samo odopne a manéver urobí za pomoci batérie. Jazdia aj 130km/h.
Výstavbu infraštruktúry prestali stavať po roku 2030 a v každom meste je jedna čerpačka na benzín a naftu a niekoľko verejných nabíjačiek. Tisíce nabíjačiek zrušili. Nechceli mať zadrátované mesto a riskovať výbuchy pri nabíjaní, ku ktorým dochádzalo stále častejšie. Skúšali nabíjať autá počas jazdy z cesty, len pre zasnežené asflatky to robilo problémy.
Všetky diaľnice a niektoré cesty 1 triedy majú trolejové vedenia aj v ľavom pruhu. Aj Tesla má dojazd iba 150km s malou batériou. Batériám stačí malý výkon a sú malé, aj preto, že sa ich je možné nabíjať len medzi 20 a 80% ich možnej kapacity. Preto sa výrobcovia nesnažia stenšovať dielektrikum a elektronika nedovolí nabíjať horúcu batériu, ako tomu bolo pred rokom 2040. V núdzovom režime však ide dosiahnuť, aby sa dala využiť aj rezerva pod 20% batérie. Auto vyrazí zo sídliska s 25% batérie, ľudia to neriešia, na ceste autonómne ak je to možné vysunie zberač a pripojí sa na trolej. Vtedy batéria nedostáva zabrať a môže sa nabíjať. Takže do cieľa príde s viac nabitou batériou než ju mal pred jazdou.
Motorky majú vymeniteľné batérie ktoré si motorkár sám vymení na čerpačke za novú.
Autá majú elektromer a platia slovenským elektrárňam v jednej faktúre spoločnej s odberom elektriny v byte. Pri napojení na trolej v zahraničí sa platí roamingovo a príde to zaplatiť vo faktúre za byt. Žiadne plánovanie, rýchlo nabíjanie, inteligentné nabíjanie kde sa to nabíja veľmi pomaly, žiadne rozkopané sídliská, žiadne batériové úložiská aj keď nejaké sú, v pivniciach ich nedovolia. Na Slovensku medzi 2030 a 2050 zhorelo od nich 24 panelákov. A aj od kopu elektromobilov, Batéria vydrží ako samotné auto. Ľudia sa nemusia registrovať u rôznych poskytovateľov a skenovať kódy a rozmýšľať ako zaplatiť a 300x za rok ničiť nabíjací konektor a robiť to počas dažda. To už pri kúpe auta sa dá číslo faktúry za elektrinu v byte a platí sa to spoločne.
A ako je to s čistotou ovzdušia? Je to rovnaké. S pod kolies áut sa dvíha prach plný čiastočiek asfaltu a gumy z pneumatík a štípe to v nose. Smogu je dosť aj z lietadiel.
Batérie sa žiaľ nedarí zlepšiť ani ich rýchlonabíjanie, aby súčasne netrpela energetická sieť nárazovým odberom a nemíňali sa suroviny vzácnych kovov. Ľudia sú tak pohodlní, že nechcú hľadať miesto kde budú nabíjať či nebude nabíjačka poškodená, alebo obsadená a či nebude už veľa áut na nej, pri rôznych pohoda festivaloch, lyžiarskych zájazdoch. Mega hrubý supravodivý kábel a fúzny reaktor v každom meste stavať nemôžu. A rozkopať celé mestá pod mestom pavučina drôtov, prišli záplavy, všetko to bolo zničené.
Ľudia keď sa rozhodnú, že teraz okamžite chcem mať nabitú batériu tak majú spaľováky. Žena prišla s autom domov s takmer vybitou batériou a muž auto potreboval na nočnú zmenu.
Ľudia si najviac cenia voľného času, viac ako peňazí a chcú ho využiť ako sa im páči, napr. pozeraním seriálu v TV, alebo na sociálnych sieťach. Sú ochotní dať aj 5x viac za benzín, než za elektrinu a myslieť na to, že niekde treba zaistiť nabíjanie a troleje tam nemajú, alebo by sa za tých 5 minút na trolejoch nestihlo auto nabiť. Alebo je tam vojna, odľahlá oblasť, stovky km od najbližšej civilizácie. Napr. India má trolejmi pokryté iba veľké mestá, a Bangladež Kongo, apod, Aj Čína. Tam kde pastieri pasú lamy v horách, aj na Sibíri majú spaľováky.
Pri nehode spadla trolej, autá to obídu na batériu. A tam kde bývajú záplavy, tam ľudia kupujú spaľováky.
Bol som v roku 2074 a keď som sa vrátil, ľudia sa ma pýtali aj na elektromobily. Musím povedať, že elektronika je riadne vymakaná a áno elektromobily prevládajú, najviac v bohatých krajinách. V roku 2045 spustili prvý fúzny reaktor a dnes ich je veľa. Avšak pre nedostatok surovín pre infraštruktúru a batérie, museli by byť aj hrubé supravodivé káble pre rýchlonabíjanie miliónov áut a nesúhlasom rozkopať sídliská sa rozhodli ísť inou cestou.
Roky 2030 – 2040 boli turbulentné. Ľudia sa pre odlišné praktické potreby na ulici fyzicky napádali. Jedni chceli elektromobily, ďalší spaľováky pretože im viac vyhovovali, aj keď museli elektromobily nasilu 1 rok používať. Napr. na Slovensku došlo pri výstavbe infraštruktúry k prierazu stredotlakového a vysokotlakového plynového potrubia viac ako 140x. Z toho vybuchli 4 paneláky.
Za tých 50 rokov sa batérie podarilo vylepšiť iba o 15 % a odborníci sa rozhodli prestať investovať peniaze do súčasných batérii a hľadajú iné prvky na bezpečné ukladanie energie. Nedávajú do prevádzky ľudom testovať novinky, len aby sa vrátili peniaze za vývoj, ako tomu bolo pred rokom 2040. Skúšali aj vodík, avšak aj s ním dochádzalo k masívnym výbuchom. Elektroautá sú tak užasné, že si spaľovák kúpi len ten, kto jazdí napr. krátke vzdialenosti zo sídliska, niekam kde sa nedá nabíjať do práce. Alebo tam kde sa neoplatí stavať troleje a v chudobných častiach sveta. Spaľováky prestali zakazovať, emisnú normu zastavili na euro7.
Chudobní ľudia jazdia na 30 ročných spaľovákoch, alebo elektromobiloch z roku 2045-2050. Keďže sa batérie počas jazdy na trolejoch nezaťažujú, tak aj po 20 rokoch majú dojazd 150km a to ľudom stačí. Ak chce osobné auto obehnúť na diaľnici kamión a dá smerovku tak sa auto od troleje samo odopne a manéver urobí za pomoci batérie. Jazdia aj 130km/h.
Výstavbu infraštruktúry prestali stavať po roku 2030 a v každom meste je jedna čerpačka na benzín a naftu a niekoľko verejných nabíjačiek. Tisíce nabíjačiek zrušili. Nechceli mať zadrátované mesto a riskovať výbuchy pri nabíjaní, ku ktorým dochádzalo stále častejšie. Skúšali nabíjať autá počas jazdy z cesty, len pre zasnežené asflatky to robilo problémy.
Všetky diaľnice a niektoré cesty 1 triedy majú trolejové vedenia aj v ľavom pruhu. Aj Tesla má dojazd iba 150km s malou batériou. Batériám stačí malý výkon a sú malé, aj preto, že sa ich je možné nabíjať len medzi 20 a 80% ich možnej kapacity. Preto sa výrobcovia nesnažia stenšovať dielektrikum a elektronika nedovolí nabíjať horúcu batériu, ako tomu bolo pred rokom 2040. V núdzovom režime však ide dosiahnuť, aby sa dala využiť aj rezerva pod 20% batérie. Auto vyrazí zo sídliska s 25% batérie, ľudia to neriešia, na ceste autonómne ak je to možné vysunie zberač a pripojí sa na trolej. Vtedy batéria nedostáva zabrať a môže sa nabíjať. Takže do cieľa príde s viac nabitou batériou než ju mal pred jazdou.
Motorky majú vymeniteľné batérie ktoré si motorkár sám vymení na čerpačke za novú.
Autá majú elektromer a platia slovenským elektrárňam v jednej faktúre spoločnej s odberom elektriny v byte. Pri napojení na trolej v zahraničí sa platí roamingovo a príde to zaplatiť vo faktúre za byt. Žiadne plánovanie, rýchlo nabíjanie, inteligentné nabíjanie kde sa to nabíja veľmi pomaly, žiadne rozkopané sídliská, žiadne batériové úložiská aj keď nejaké sú, v pivniciach ich nedovolia. Na Slovensku medzi 2030 a 2050 zhorelo od nich 24 panelákov. A aj od kopu elektromobilov, Batéria vydrží ako samotné auto. Ľudia sa nemusia registrovať u rôznych poskytovateľov a skenovať kódy a rozmýšľať ako zaplatiť a 300x za rok ničiť nabíjací konektor a robiť to počas dažda. To už pri kúpe auta sa dá číslo faktúry za elektrinu v byte a platí sa to spoločne.
A ako je to s čistotou ovzdušia? Je to rovnaké. S pod kolies áut sa dvíha prach plný čiastočiek asfaltu a gumy z pneumatík a štípe to v nose. Smogu je dosť aj z lietadiel.
Batérie sa žiaľ nedarí zlepšiť ani ich rýchlonabíjanie, aby súčasne netrpela energetická sieť nárazovým odberom a nemíňali sa suroviny vzácnych kovov. Ľudia sú tak pohodlní, že nechcú hľadať miesto kde budú nabíjať či nebude nabíjačka poškodená, alebo obsadená a či nebude už veľa áut na nej, pri rôznych pohoda festivaloch, lyžiarskych zájazdoch. Mega hrubý supravodivý kábel a fúzny reaktor v každom meste stavať nemôžu. A rozkopať celé mestá pod mestom pavučina drôtov, prišli záplavy, všetko to bolo zničené.
Ľudia keď sa rozhodnú, že teraz okamžite chcem mať nabitú batériu tak majú spaľováky. Žena prišla s autom domov s takmer vybitou batériou a muž auto potreboval na nočnú zmenu.
Ľudia si najviac cenia voľného času, viac ako peňazí a chcú ho využiť ako sa im páči, napr. pozeraním seriálu v TV, alebo na sociálnych sieťach. Sú ochotní dať aj 5x viac za benzín, než za elektrinu a myslieť na to, že niekde treba zaistiť nabíjanie a troleje tam nemajú, alebo by sa za tých 5 minút na trolejoch nestihlo auto nabiť. Alebo je tam vojna, odľahlá oblasť, stovky km od najbližšej civilizácie. Napr. India má trolejmi pokryté iba veľké mestá, a Bangladež Kongo, apod, Aj Čína. Tam kde pastieri pasú lamy v horách, aj na Sibíri majú spaľováky.
Pri nehode spadla trolej, autá to obídu na batériu. A tam kde bývajú záplavy, tam ľudia kupujú spaľováky.
Naposledy upravil(a) Twisted dne čtv 07 lis 21:12, celkem upraveno 1 x.
- Truck Daškam
- Letec
- Příspěvky: 2714
- Registrován: pát 06 lis 22:10
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Přesně proto se ptám. Tak to je dobrá 3,14čovina
Tvl to je jak čidlo na stěrače, aby se zaply. Na to tvl nepotřebuju čidlo, to snad vidím že prší
Tvl to je jak čidlo na stěrače, aby se zaply. Na to tvl nepotřebuju čidlo, to snad vidím že prší
Chápeš to?
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Benefit čidla není že se stěrače samy zapnou, ale že se samy regulujou.
《》1.5 dCi & 0.9 TCe
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Ona ani ta regulace není nic extra. U VW mi to často šmrdlalo suchý okno (stěrače byly rychlejší než déšť). Nevyužíval jsem, ale třeba u jiných automobilek to funguje lépe.
2024: Audi A5 Sportback S line 45 TFSI, 195kW
2019: VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 176kW
2016: Audi A6 Avant 2.0 TDi, 140kW
2019: VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 176kW
2016: Audi A6 Avant 2.0 TDi, 140kW
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Twisted: ty fakt vyhledej odbornou pomoc. Skončil jsem po první číslovce v první větě.
2024: Audi A5 Sportback S line 45 TFSI, 195kW
2019: VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 176kW
2016: Audi A6 Avant 2.0 TDi, 140kW
2019: VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 176kW
2016: Audi A6 Avant 2.0 TDi, 140kW
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Doufal jsem, že všichni pochopili, že je to bezpečnostní fce a ne novej způsob vystupování z autapetr_riha píše: ↑čtv 07 lis 10:39 Takže místo toho, abych se rozhlédl, jestli něco nejede, budu v menu něco v nastavení vypínat a pak otevřu postaru s tím, že se rozhlédnu?
Pokrok nezastavíš...
To není hejt toho, jak to funguje, spíše kam až se jako lidstvo posouváme, že potřebujeme mít senzor na to, že jsme líní otočit hlavou.
R4...258k
R3...261k
EV...264k
R3...261k
EV...264k
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 27860
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Já též. Tohle je obzvlášť těžký případ!
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Právě máme co do činění s Koudelkou..
GTS 992
KTM X-BOW GT
F-150 5,0 ROUSH
M2 MT
hoonring.cz
Coupe JCW KW3
KTM X-BOW GT
F-150 5,0 ROUSH
M2 MT
hoonring.cz
Coupe JCW KW3
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Brusel zakazuje osobné spaľovacie autá a čmudiacim kamiónom a 50 ročným tatrám necháva o 5 rokov času viac. Nemalo by to byť naopak, že by najprv zakazovali dymiace nákladiaky a osobné autá s normou euro 6, nechali naneskôr? A má to zmysel, keď spod kolies ťažkých nákladných áut sa dvíha prach a ničia asfaltky? Keď stojím na parkovisku pri modernom spaľovacom aute, tak žiaden smog necítim, prach na ceste áno. Na parapetách okien máme poprašok asfaltu a gumy.
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 27860
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektromobily a vse kolem nich
No, že bych nic necítil od moderního spalováku s ADblue, se úplně říct nedá.
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time