honziss píše: ↑stř 24 črc 18:42
1.LB: pises nesmysly. Nemam ani akcie vw, ani nejsem zastancem ev. Leze mi na nervy jak tyhle clanky vytrhavaj informace z kontextu. Id.7 je z meho pohledu mirne podprumerne ev, ale s prumernym vysledkem v losim testu.
2.Bulvarni je na tom srovnani aut z ruznych kategorii o ruznych hmotnostech. Vysledek v losim testu je umerny hmotnosti, gripu a naladeni esp. Kdyz je jeden z techto parametru vyjimecne dobry, je pravdepodobne, ze pozitivne ovlivni vysledek.
3.Tak se te zeptam: chtel by ses v te dacii vybourat nebo bys radsi sedel v id.7?
Omluvte prosím mírné zpoždění vlaku myšlenek.
1. Klidně se mohlo přihodit, že sensor detektoru potrefeného husáctví nebyl po aktualizaci správně nakalibrován. Nicméně si zde na bulvárnost nebo zaujatost/neobjektivnost stěžují prakticky jen majitelé autí na baterky, jimž zdejší články rozšlapávají bábovičky.
2. Díky za upřesnění, tedy bulvárnost spatřujete za á ve vytržení z kontextu - tedy že émobily nelze korektně srovnávat se spalováky kvůli odlišnému typu pohonu/jiné kategorii, a s tím související bé - chudák émobil je "díky" půltunové batérečky těžká mr(ch/dk)a, takže se ve schopnosti rychlého manévrování na auta bez půltunky navíc nechytá.
Co na to říct... Nikdo je nenutil cpát do auta tak těžké závaží navíc.
Jinak grip a naladění esp u dačky budou asi vskutku "výjimečné".
3. V obou zároveň, abych měl okamžité srovnání a mohl si propříště kvalifukovaně vybrat.
Obecně ale máte s tou určitou povrchností a dekontextualizací zdejších článečků pravdu a může být užitečné na to jednou za čas poukázat, aby si někdo třeba nemyslel, že tady bude zahlcen komplexností, vyvážeností a objektivitou.
Na druhou stranu asi těžko může někdo očekávat, že si po kliknutí na odkaz s podobným zněním přečte Veržílijuse v originálním znění bez titulků.
1. Mě nikdo bábovky nerozšlapal. Jen poukazuju na ten největší bullshit co články píšou.
2. Nesmyslnost srovnání v článku je jasná, bulvárnost titulku taky. Ano, EVčka jsou těžší než auta spalovací. Ale ty lepší nejsou těžší nijak zásadně a hlavně ta kila navíc jsou v podlaze. Doporučuju se projet s poslední generací 3ky a srovnat si chování s podobně velkým autem spalovacím pro lepší představu.
3. Pro začátek bych doporučil si vyzkoušet v tý Dacii třeba vyhýbací manévr v nějaké nižší dalniční rychlosti na mokru, držím palce.
Já proti malým a dostupným autům nic nemám a třeba Dacii docela obdivuju za vyváženost dostupnosti, vzhledu a praktičnosti. Ale postavit článek na srovnání malého lehkého auta a velkého těžkého auta v losím testu a naroubovat na to EV hejt je čiré zoufalství autorů. Blbý je, že na zdejší web zabrousí asi dost (vzhledem k aktivitě autorů) cz pepíků s vidinou získání odborné informace a ti si 5 švestek dohromady nedají...
Jinak, minulý týden jsem obsolvoval pár etap GR20 na Korzice. Po pár dnech a hodně tisíc metrů výškových nahoru i dolů jsme se na to vybodli a usoudili, že pláže tam jsou taky fajn. Za hříšný prachy jsem vyklikal Fiat 500 a vydal se pro něj do Hertzu. Tam mi řekli, že spalovací auta došly a že mi udělají free upgrade na 500e. S 500e jsem je poslal do háje a nafasoval Renault Zoe 52kwh na týden.
Zkušenosti: docela slušné auto, s dojezdem kolem 350 km (hornatý kopec, velké teplo), ovládání jsou čisté 90s a nabíjelo to max 50kw (asi to horko). Korzika je posetá předraženými DC e-motum, které má tristní app pro jejich obsluhu, ale skoro všechny maj klasický terminál na karty, takže vlastně celkem pohoda.
- app počasí (na místě, cestou, v destinaci), včetně varování meteo jevy
- rodičovský zámek pro půjčení auta
- detailnější plánování nabíjení, kdy je možné vybírat měsíc/čas sloty pro spuštění a vypnutí
- detailnější plánování ventilace, klimatizace a předehřevu baterky, opět s výběrem dne a času (šikovná věc)
- detailní nastavení ambientního osvětlení
- update her
- update map
Najeto 25.000 km, průměrná spotřeba mi stoupla na 14.9 kwh, což přičítám kolům na nosiči. 3 kola na nosiči při 140km/h = cca 20 kwh.
Nabíjení = obstaral jsem si Eon kartičku navíc k tý od axigonu, protože maj DC za 12,- bez nutnosti měsíčního tarifu.
M.Z. píše: ↑stř 10 črc 19:18
Mohlo to dopadnout i hůř, zatím se nejeví tato kooperace úplně zle, ale ta cena... Nechal jsem si nacenit plechovou dodávku 4x4 a cena okolo 1,3
Ty budeš na tyhle věci asi největší odborník ->
Čím si pomůžu, když klukům na dílnu koupím Vito / Transportér namísto nějakýho Citroena Jumpy / Proace / Scudo (...) nebo jakoukoliv jinou variantu toho samého auta? Předohrab, manuál, jezdí po silnicích.
Protože ať počítám jak počítám, pořád mi VW i Mergl vychází o 2-3 kila dráž a zatímco obchoďák možná Cčko namísto Ovce bude vnímat jako benefit, tohle je pořád kurník pracovní auto a kredit na benzínkách nikterak nezvyšuje...
Docela se ta svatá pětice (nebo kolik je těch francouzských derivátů?) sere a nákladový prostor je stísněnější, ale pokud velikostně vyhovují a mají slušnou záruku, tak asi taky poslouží. Několik mých kolegů (po tom co se párkrát vezli na odtahovce) tuhle koalici rádi vyměnili, nejčastěji za Trafic a ten by byl taky moje volba. Za mě si VW nebo MB kupují živnostníci, kteří si s tím i sami jezdí, pro zaměstnance, co to za chvilku stejně dojebou, je to asi škoda.
Jsem náhodně potkal na pumpě pána právě s Jumpym. Říkal, že mu v 60 a 120 tisících měnili celek motor, teď má 175, takže už stříhá metr, a záruka je do 200
Na Traffica jsem upřímně zapomněl, díky.
A příspěvek do Lampárny: Fascinuje mě, jak i u užitkových aut, ti na webu plácají o infotainmentu a podobných píčovinách, ale když chceš vědět dýlku nákladového prostoru metr od podlahy, tak si to musíš dojet sám změřit...