Ekonomika provozu vodíkového auta ?
Re: Ekonomika provozu vodíkového auta ?
Kuju za osvětu.
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Re: Ekonomika provozu vodíkového auta ?
Za mě toto nemá smysl řešit. Vodíkové auto je totiž ve skutečnosti klasické elektrické auto (a opravdu tady nechci zmiňovat tu zhuverilost vodík spalovat). Navíc si ale přidejte vodíkovou nádrž a palivový článek. To je auto. A pak tomu veškerou infrastrukturu na dopravu a výrobu vodíku. Čistý bev nic takového nemá. Ekonomický bude vždy lepší. Ale připomínám za současných technologií. Opravdu nemá smysl vyrábět vodík elektřinou, ztrátové ho ukládat, chladit a pak opět v autě převádět na elektřinu když ho můžete rovnou uložit v baterii a použít. Je to ztráta peněz a času.
Je to to samé jako před 120 lety kdy elektromobily skončily a předběhly je spalováci. Za tehdejší technologií nemohli konkurovat. Problém byl v baterii h.
To se nyní změnilo a proto se to otočí a zatím to vypadá, že spalovák už nemůže konkurovat.
Ale to neznamená že se musíme na vodík vykašlat. On má určitě výhody. Ale:
- čekáme na vývoj jak efektivně a bezpečné uložit vodík na delší dobu, to zatím není možné.
- čekáme na vývoj jak levně a s menšími zdroji vodík o velké čistotě vyrobit, to také nyní neumime
- čekáme na lepší palivové články, zatím jsou málo výkonné a nevydrží tolik, ale to není takový problém
Zkuste vymyslet například jak uchovat vodík v pevném skupenství za normální teploty, který by se dal rovnou použít v palivové článku k výrobě elektřiny a budete boháč.
Je to to samé jako před 120 lety kdy elektromobily skončily a předběhly je spalováci. Za tehdejší technologií nemohli konkurovat. Problém byl v baterii h.
To se nyní změnilo a proto se to otočí a zatím to vypadá, že spalovák už nemůže konkurovat.
Ale to neznamená že se musíme na vodík vykašlat. On má určitě výhody. Ale:
- čekáme na vývoj jak efektivně a bezpečné uložit vodík na delší dobu, to zatím není možné.
- čekáme na vývoj jak levně a s menšími zdroji vodík o velké čistotě vyrobit, to také nyní neumime
- čekáme na lepší palivové články, zatím jsou málo výkonné a nevydrží tolik, ale to není takový problém
Zkuste vymyslet například jak uchovat vodík v pevném skupenství za normální teploty, který by se dal rovnou použít v palivové článku k výrobě elektřiny a budete boháč.
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 27859
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ekonomika provozu vodíkového auta ?
...a ekonomika je zatím hodně mimo realitu. Někde jsem zahlédl, že 100km vyjde na 800.
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time