Elektromobily a vse kolem nich
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Když se tak rychle dokáže nabít, tak v případě poruchy či havárie bude schopna se taky rychle vybít.
Tak to potěš koště.
Pochopte, že uhlovodíkové palivo je jen jedna složka chemické reakce, druhá je atmosférický kyslík, jehož přístup k palivu je fyzikálně limitován a určuje maximální rychlost hoření - uvolnění uskladněné energie. Zabráněním přístupu vzduchu je to hasitelné. Jak prosté.
Akumulátor elektrické energie je chemický zásobník, který obsahuje obě reaktivní složky. Rychlost reakce může být sice limitována konstrukcí, ale jen do té doby, než je ta konstrukce narušena. A hasitelné to není vůbec. Jen se ponořením celého vozu do (slané?) vody doufá v to, že se to nějak vyzkratuje.
Chová se to jako nevybuchlá munice a k likvidaci takových zázraků by to chtělo spíš pyrotechniky než hasiče.
Tak to potěš koště.
Pochopte, že uhlovodíkové palivo je jen jedna složka chemické reakce, druhá je atmosférický kyslík, jehož přístup k palivu je fyzikálně limitován a určuje maximální rychlost hoření - uvolnění uskladněné energie. Zabráněním přístupu vzduchu je to hasitelné. Jak prosté.
Akumulátor elektrické energie je chemický zásobník, který obsahuje obě reaktivní složky. Rychlost reakce může být sice limitována konstrukcí, ale jen do té doby, než je ta konstrukce narušena. A hasitelné to není vůbec. Jen se ponořením celého vozu do (slané?) vody doufá v to, že se to nějak vyzkratuje.
Chová se to jako nevybuchlá munice a k likvidaci takových zázraků by to chtělo spíš pyrotechniky než hasiče.
Re: Elektromobily a vse kolem nich
těmi 192,5A jsi si jistý? Víš, že píšeš o třífázové soustavě? Tak kolik ta nabíječka využívá fází? Dvě nebo tři. Protože pokud využívá tři tak ten tvůj výpočet je pěkná blbost a platí:406 Coupe píše:Úžasný vynález:
Průlomová baterie vědců z Harvardovy univerzity přichází. Nabije se za 10 minut a vydrží až 15 let
https://energozrouti.cz/z/prulomova-bat ... -az-15-let
Počítejte se mnou a když, tak mně opravte - (dyrup):
Škoda Enyaq má baterii 77 kWh, když jí budu chtít nabít za hodinu z domovní třífázové zásuvky 400V, budu potřebovat proud 192,5A, ale spíš víc, bo ztráty. To je nesmysl, to doma nikdo nemá, proto škoda uvádí standardní nabíjení z 11 kW stanice 8 hodin.
Když to budu chtít dobít za 10 min, tak budu potřebovat proud 1 155A. A teď Paroubkova otázka: Kdo z vás to má? To budou všichni jezdit nabíjet do Temelína? Moraváci do Dukovan?
I=77000/(400x1,73xcos) cos=účinník sítě (pro snadnější výpočet = 1)
A najednou tu máme proud 111,3A
Položím ti otázku jinak.
Kolik lidí potřebuje mít doma elektromobil dobitý za 10min?
Trochu blbost takto uvažovat, ne?
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Paradni, tos vylepsil - 111 A.
Nejvykonnejsi domaci wallboxy 22 kW na velkou 3f zasuvku maji jisteni na 32A.
Nejvykonnejsi domaci wallboxy 22 kW na velkou 3f zasuvku maji jisteni na 32A.
„Simplify, then add lightness.“ /Colin Chapman/
Re: Elektromobily a vse kolem nich
He? A ty doma tankuješ auto? Rychlonabíječky nejsou a nikdy nebyly koncipovány tak, aby byly na doma. Doma to píchneš přes noc v klidu dobít. Nebo ty máš doma benzínovou pumpu, kde si taky za 10 minut doplníš benzín do auta?406 Coupe píše:Úžasný vynález:
Průlomová baterie vědců z Harvardovy univerzity přichází. Nabije se za 10 minut a vydrží až 15 let
https://energozrouti.cz/z/prulomova-bat ... -az-15-let
Počítejte se mnou a když, tak mně opravte - (dyrup):
Škoda Enyaq má baterii 77 kWh, když jí budu chtít nabít za hodinu z domovní třífázové zásuvky 400V, budu potřebovat proud 192,5A, ale spíš víc, bo ztráty. To je nesmysl, to doma nikdo nemá, proto škoda uvádí standardní nabíjení z 11 kW stanice 8 hodin.
Když to budu chtít dobít za 10 min, tak budu potřebovat proud 1 155A. A teď Paroubkova otázka: Kdo z vás to má? To budou všichni jezdit nabíjet do Temelína? Moraváci do Dukovan?
Re: Elektromobily a vse kolem nich
EL: důležitá je nenávist!
Nejdříve byla problém doba nabíjení a řídkost sítě. Teď už jsme u toho, že si doma nemůžeš nabít auto do plna za 10 minut.
Další problém je hašení. Spalováky sice hoří 10x častěji, ale zase je jednodušší je uhasit
Na každé řešení je třeba najít problém...
Ještě se tu psalo, že BEV mají vyšší spotřebu pneumatik a brzd protože jsou těžší
Nejdříve byla problém doba nabíjení a řídkost sítě. Teď už jsme u toho, že si doma nemůžeš nabít auto do plna za 10 minut.
Další problém je hašení. Spalováky sice hoří 10x častěji, ale zase je jednodušší je uhasit
Na každé řešení je třeba najít problém...
Ještě se tu psalo, že BEV mají vyšší spotřebu pneumatik a brzd protože jsou těžší
2.9T RWD
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Vážně tak prosté? https://youtu.be/XW4OpyiMxVk?t=309Honza42 píše: Pochopte, že uhlovodíkové palivo je jen jedna složka chemické reakce, druhá je atmosférický kyslík, jehož přístup k palivu je fyzikálně limitován a určuje maximální rychlost hoření - uvolnění uskladněné energie. Zabráněním přístupu vzduchu je to hasitelné. Jak prosté.
A prozradíš nám už konečně jak je to s tou náročností na energie při produkci uhlovodíkových paliv?
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Co jsem vylepšil? Takže další se tu snaží uvádět nějaká hausnumera vycucaná z prstu, evidentně neví co a jak počítá.ctrl_j píše:Paradni, tos vylepsil - 111 A.
Nejvykonnejsi domaci wallboxy 22 kW na velkou 3f zasuvku maji jisteni na 32A.
Toto vám tu jako nevadí? Hlavně nebýt za blbce a je potřeba stočit diskuzi někam jinam.
Takže otázka i pro tebe, když nechápeš.
Znovu!
To opravdu potřebuješ mít dobitý elektromobil za 10min., když přijedeš domů?
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Z mého úhlu pohledu ano, chtěl bych to.dyrup píše: To opravdu potřebuješ mít dobitý elektromobil za 10min., když přijedeš domů?
Těch 10minut bych byl ochotný i u toho stát a čekat (a přitom kuntrolovat, že neděje žádný nechtěný exotermní děj) - na nabíječce bez dozoru nenechávám ani mobil.
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Co tam mas dal ty „hausnumero“?dyrup píše:Co jsem vylepšil? Takže další se tu snaží uvádět nějaká hausnumera vycucaná z prstu, evidentně neví co a jak počítá.ctrl_j píše:Paradni, tos vylepsil - 111 A.
Nejvykonnejsi domaci wallboxy 22 kW na velkou 3f zasuvku maji jisteni na 32A.
Toto vám tu jako nevadí? Hlavně nebýt za blbce a je potřeba stočit diskuzi někam jinam.
Takže otázka i pro tebe, když nechápeš.
Znovu!
To opravdu potřebuješ mít dobitý elektromobil za 10min., když přijedeš domů?
P.S. Nejakych vasich 10 minut jsem nekomentoval, ani me ve vztahu k domacimu dobijeni nezajimaji.
„Simplify, then add lightness.“ /Colin Chapman/
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Co se Vám zase nezdá? Reakce byla na zprávu, jak vyvinuli aku, co se dokáže nabít za 10 minut. No a reakce byla, že to je volovina a vlastnost, o kterou nikdo nestojí a není prakticky realizovatelná. Což přiznávají obě strany sporu, takže nechápu, o co se vlastně přete.
To Turbo: Nevidím důvod, proč bych Tě měl zdarma dovzdělávat. Vlastně nevidím důvod na Tebe reagovat.
To Turbo: Nevidím důvod, proč bych Tě měl zdarma dovzdělávat. Vlastně nevidím důvod na Tebe reagovat.