Elektromobily a vse kolem nich

Elektromobily, hybridy, alternativní paliva a vše kolem emisí nebo spotřeby paliva.
Odpovědět
Honza42
Letec
Příspěvky: 1540
Registrován: pát 27 kvě 11:47

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od Honza42 »

Když se tak rychle dokáže nabít, tak v případě poruchy či havárie bude schopna se taky rychle vybít.
Tak to potěš koště.
Pochopte, že uhlovodíkové palivo je jen jedna složka chemické reakce, druhá je atmosférický kyslík, jehož přístup k palivu je fyzikálně limitován a určuje maximální rychlost hoření - uvolnění uskladněné energie. Zabráněním přístupu vzduchu je to hasitelné. Jak prosté.
Akumulátor elektrické energie je chemický zásobník, který obsahuje obě reaktivní složky. Rychlost reakce může být sice limitována konstrukcí, ale jen do té doby, než je ta konstrukce narušena. A hasitelné to není vůbec. Jen se ponořením celého vozu do (slané?) vody doufá v to, že se to nějak vyzkratuje.
Chová se to jako nevybuchlá munice a k likvidaci takových zázraků by to chtělo spíš pyrotechniky než hasiče.
dyrup
Autoškolák
Příspěvky: 47
Registrován: pon 17 čer 19:53

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od dyrup »

406 Coupe píše:Úžasný vynález:
Průlomová baterie vědců z Harvardovy univerzity přichází. Nabije se za 10 minut a vydrží až 15 let
https://energozrouti.cz/z/prulomova-bat ... -az-15-let

Počítejte se mnou a když, tak mně opravte - (dyrup):
Škoda Enyaq má baterii 77 kWh, když jí budu chtít nabít za hodinu z domovní třífázové zásuvky 400V, budu potřebovat proud 192,5A, ale spíš víc, bo ztráty. To je nesmysl, to doma nikdo nemá, proto škoda uvádí standardní nabíjení z 11 kW stanice 8 hodin.
Když to budu chtít dobít za 10 min, tak budu potřebovat proud 1 155A. A teď Paroubkova otázka: Kdo z vás to má? To budou všichni jezdit nabíjet do Temelína? Moraváci do Dukovan?
těmi 192,5A jsi si jistý? Víš, že píšeš o třífázové soustavě? Tak kolik ta nabíječka využívá fází? Dvě nebo tři. Protože pokud využívá tři tak ten tvůj výpočet je pěkná blbost a platí:
I=77000/(400x1,73xcos) cos=účinník sítě (pro snadnější výpočet = 1)
A najednou tu máme proud 111,3A

Položím ti otázku jinak.
Kolik lidí potřebuje mít doma elektromobil dobitý za 10min?
Trochu blbost takto uvažovat, ne?
Uživatelský avatar
ctrl_j
Letec
Příspěvky: 3775
Registrován: úte 09 dub 06:33

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od ctrl_j »

Paradni, tos vylepsil - 111 A.
Nejvykonnejsi domaci wallboxy 22 kW na velkou 3f zasuvku maji jisteni na 32A.
„Simplify, then add lightness.“ /Colin Chapman/
Uživatelský avatar
EL_XEL
Letec
Příspěvky: 1540
Registrován: úte 26 črc 12:19

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od EL_XEL »

406 Coupe píše:Úžasný vynález:
Průlomová baterie vědců z Harvardovy univerzity přichází. Nabije se za 10 minut a vydrží až 15 let
https://energozrouti.cz/z/prulomova-bat ... -az-15-let

Počítejte se mnou a když, tak mně opravte - (dyrup):
Škoda Enyaq má baterii 77 kWh, když jí budu chtít nabít za hodinu z domovní třífázové zásuvky 400V, budu potřebovat proud 192,5A, ale spíš víc, bo ztráty. To je nesmysl, to doma nikdo nemá, proto škoda uvádí standardní nabíjení z 11 kW stanice 8 hodin.
Když to budu chtít dobít za 10 min, tak budu potřebovat proud 1 155A. A teď Paroubkova otázka: Kdo z vás to má? To budou všichni jezdit nabíjet do Temelína? Moraváci do Dukovan?
He? A ty doma tankuješ auto? Rychlonabíječky nejsou a nikdy nebyly koncipovány tak, aby byly na doma. Doma to píchneš přes noc v klidu dobít. Nebo ty máš doma benzínovou pumpu, kde si taky za 10 minut doplníš benzín do auta?
Uživatelský avatar
HondaMan
Letec
Příspěvky: 4059
Registrován: čtv 17 úno 14:08

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od HondaMan »

EL: důležitá je nenávist!

Nejdříve byla problém doba nabíjení a řídkost sítě. Teď už jsme u toho, že si doma nemůžeš nabít auto do plna za 10 minut.

Další problém je hašení. Spalováky sice hoří 10x častěji, ale zase je jednodušší je uhasit :-D

Na každé řešení je třeba najít problém...

Ještě se tu psalo, že BEV mají vyšší spotřebu pneumatik a brzd protože jsou těžší :-D
2.9T RWD
Turbo
Autoškolák
Příspěvky: 57
Registrován: pon 17 zář 12:38

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od Turbo »

Honza42 píše: Pochopte, že uhlovodíkové palivo je jen jedna složka chemické reakce, druhá je atmosférický kyslík, jehož přístup k palivu je fyzikálně limitován a určuje maximální rychlost hoření - uvolnění uskladněné energie. Zabráněním přístupu vzduchu je to hasitelné. Jak prosté.
Vážně tak prosté? https://youtu.be/XW4OpyiMxVk?t=309

A prozradíš nám už konečně jak je to s tou náročností na energie při produkci uhlovodíkových paliv?
dyrup
Autoškolák
Příspěvky: 47
Registrován: pon 17 čer 19:53

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od dyrup »

ctrl_j píše:Paradni, tos vylepsil - 111 A.
Nejvykonnejsi domaci wallboxy 22 kW na velkou 3f zasuvku maji jisteni na 32A.
Co jsem vylepšil? Takže další se tu snaží uvádět nějaká hausnumera vycucaná z prstu, evidentně neví co a jak počítá.
Toto vám tu jako nevadí? Hlavně nebýt za blbce a je potřeba stočit diskuzi někam jinam. :ymapplause:

Takže otázka i pro tebe, když nechápeš.
Znovu!
To opravdu potřebuješ mít dobitý elektromobil za 10min., když přijedeš domů?
Uživatelský avatar
pavproch
Letec
Příspěvky: 16733
Registrován: pon 14 bře 20:41
Bydliště: m4Zlik + 3er = 2x N52B30

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od pavproch »

dyrup píše: To opravdu potřebuješ mít dobitý elektromobil za 10min., když přijedeš domů?
Z mého úhlu pohledu ano, chtěl bych to.

Těch 10minut bych byl ochotný i u toho stát a čekat (a přitom kuntrolovat, že neděje žádný nechtěný exotermní děj) - na nabíječce bez dozoru nenechávám ani mobil.
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Uživatelský avatar
ctrl_j
Letec
Příspěvky: 3775
Registrován: úte 09 dub 06:33

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od ctrl_j »

dyrup píše:
ctrl_j píše:Paradni, tos vylepsil - 111 A.
Nejvykonnejsi domaci wallboxy 22 kW na velkou 3f zasuvku maji jisteni na 32A.
Co jsem vylepšil? Takže další se tu snaží uvádět nějaká hausnumera vycucaná z prstu, evidentně neví co a jak počítá.
Toto vám tu jako nevadí? Hlavně nebýt za blbce a je potřeba stočit diskuzi někam jinam. :ymapplause:

Takže otázka i pro tebe, když nechápeš.
Znovu!
To opravdu potřebuješ mít dobitý elektromobil za 10min., když přijedeš domů?
Co tam mas dal ty „hausnumero“?
P.S. Nejakych vasich 10 minut jsem nekomentoval, ani me ve vztahu k domacimu dobijeni nezajimaji.
Přílohy
priloha-wallbox.jpg
„Simplify, then add lightness.“ /Colin Chapman/
Honza42
Letec
Příspěvky: 1540
Registrován: pát 27 kvě 11:47

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od Honza42 »

Co se Vám zase nezdá? Reakce byla na zprávu, jak vyvinuli aku, co se dokáže nabít za 10 minut. No a reakce byla, že to je volovina a vlastnost, o kterou nikdo nestojí a není prakticky realizovatelná. Což přiznávají obě strany sporu, takže nechápu, o co se vlastně přete.
To Turbo: Nevidím důvod, proč bych Tě měl zdarma dovzdělávat. Vlastně nevidím důvod na Tebe reagovat.
Odpovědět