Elektromobily a vse kolem nich
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Hyundai IONIQ Electric - předváděčka s pár km za 680tis s DPH. Jedno s nejlepších aut co se týče reálné spotřeby. 200km s prstem v nose, 280km když se trochu chce.
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Pokud nespěcháš, počkal bych až přijde VW s ID.3, ty parametry by to teoreticky mělo splňovat a na rozdíl od Kony a Golfu je to navržené jako elektroauto. Jink ač mi v žilách koluje benzín, tak elektro do města určitě považuju za dobrý nápad.
Nejhezčí pohled na silnici je skrz prorezivělou podlahu na dvojitou plnou čáru.
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 27861
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektromobily a vse kolem nich
přesně tak - že to je navrženo jako elektroauto, je pádný argument!
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time
Re: Elektromobily a vse kolem nich
To je.řidičBOB píše:přesně tak - že to je navrženo jako elektroauto, je pádný argument!
Na druhou stranu jsem vecer hodil do kalkulacky t-cross 1.0 dsg, id-3 predpokladane naklady a vyslo mi pri cene benzinu 40 kc vcetne dph, ze se mi EV auto vyplati az tak po 250tkm... tak nevim
R4...258k
R3...261k
EV...264k
R3...261k
EV...264k
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 27861
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektromobily a vse kolem nich
no jistě - z tohoto hlediska je to holý nesmysl.
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Tak update, dostal jsem nastrel ceny 1st edition a myslim ze se to vyplati spis az tak za 350-400tkm
R4...258k
R3...261k
EV...264k
R3...261k
EV...264k
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Jakože ID3 je o 700 až 800tis dražší než T-Cross ?? Dle mých propočtů se každých 200tis navíc za stejně vybavené EV vrátí po zhruba 80tis km.
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Mozna pocitam spatne, ale vychazi mi nasledujici:
- rozdil v cene aut pri srovnatelne vybave 700tkc
- benzin na 150tkm = 350tkc (35/l vc dph)
- nabijeni na 150tkm = 120tkc (4kc / kwh)
- ev bude mit urcite levnejsi udrzbu, ale taky vyrazne drazsi pojistku
- rozdil v cene aut pri srovnatelne vybave 700tkc
- benzin na 150tkm = 350tkc (35/l vc dph)
- nabijeni na 150tkm = 120tkc (4kc / kwh)
- ev bude mit urcite levnejsi udrzbu, ale taky vyrazne drazsi pojistku
R4...258k
R3...261k
EV...264k
R3...261k
EV...264k
- Snowman000
- Letec
- Příspěvky: 5658
- Registrován: čtv 17 bře 09:36
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektromobily a vse kolem nich
EV bude mat ovela vacsi vyznam na operak...o zostatkovej hodnote si netreba robit nejake iluzie...
Konzerva od sardiniek s LSD
Multak se vsim vsudy
...tbd...
Multak se vsim vsudy
...tbd...
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Pokud je rozdíl 700tis (ale to nesrovnáváme stejné auta) tak to nemá cenu ani počítat. Jinak 150tis km s Ioniquem vyjde na cca 23MWh včetně 20% ztráty při nabíjení. Při 4kč uvedených to je pak cca 94tis. U mě to vychází na 51tis (lepší tarif plus 30% z FVE). Tzn že dokážu pokrýt cenový rozdíl 300tis Kč k pořízení EV. Návratnost někde kolem 130tis km.honziss píše:Mozna pocitam spatne, ale vychazi mi nasledujici:
- rozdil v cene aut pri srovnatelne vybave 700tkc
- benzin na 150tkm = 350tkc (35/l vc dph)
- nabijeni na 150tkm = 120tkc (4kc / kwh)
- ev bude mit urcite levnejsi udrzbu, ale taky vyrazne drazsi pojistku
ale z5 k ID3, zatím co jsem já viděl nástřel ceny je v provedení 48kWh cca 30tis Euro, tedy podobná cena jako e-Golf. Počítám u nás cenu kolem 900tis za výbavu jakou nabídne novej Golf v hodnotě cca 600tis. Navíc sám VW chce stlačit cenu o třetinu po náběhu výroby. Podobné je to u Citiga, Citigo iV za 450tis je potřeba srovna s tou nej verzí co se prodávala a to bylo kolem 300tis.
Problém současných EV je to, že výrobci potřebují zaplatit vývoj, takže auta neprodávají v základní verzi ale v top výbavách pro daný model kde se trochu zahojí.