Další zajímavá autovidea
Re: Další zajímavá autovidea
Jinak nikdy jsem to neměl, ale 147GTA má v sérii brzdy dost poddimenzované, na okruh bych s nima asi nejel.
Re: Další zajímavá autovidea
Já teda tomu rozumím jak koza petrželi, ale to, jak bude auto brzdit, určují krátkodobě gumy a dlouhodobě velikost kotoučů (=lepší chlazení). S pístkama nevím, tuším, že víc pístků víc adidas, ale nevím úplně proč by to mělo platit.mmira píše:to ze jsou nekde 4pistky neznamena, ze to bude brzdit. viz treba subaru impreza wrx
Re: Další zajímavá autovidea
EL_XEL: No ono je to trošku složitější. Vynechám teď schopnost přenést brzdný moment na silnici (tzn. pneu a podvozek) i nastavení ABS a správné vyvážení mezi předkem a zadkem a budu se věnovat samotným brzdám. I u brzd samotných musíme rozlišovat jednak velikost brzdné síly a jednak odolnost brzd proti vadnutí při vysoké zátěži.
Velikost brzdné síly je dána zejména tlakem v brzdové soustavě (brzdový pedál, hlavní brzdový válec...), celkovou plochou pístků, koeficientem tření brzdových desek a průměrem (účinné plochy) brzdového kotouče. Velikost plochy brzdových destiček, ani samotný počet pístků (při stejné celkové ploše) nehraje u velikosti brzdné síly roli (mají vliv na jiné věci - čím je větší plocha brzdových desek, tím lépe se do celé plochy rozkládá vznikající teplo a desky tedy déle zvládnou větší zatížení, pomaleji se sjíždí apod., větší počet pístků pak umožňuje rovnoměrnější rozložení tlaku na desku nebo například záměrně jiný tlak na "začátku" destičky a na jejím "konci").
Odolnost brzd proti vadnutí je dána ještě více okolnostmi, zejména schopností odvádět od brzd teplo (přívod vzduchu k brzdám...), konstrukcí kotouče (větraný), masou kotouče (to jezejména dáno tloušťkou), samozřejmě materiálem brzdových desek atd. atd. Samotné oslabení účinku brzd přehřátím může mít buď původ v takovém zvýšení teploty brzdových desek a kotoučů, že koeficient tření významně poklesne (brzdový pedál zůstává tvrdý, ale auto dostatečně nezpomaluje), nebo v přílišném přenosu tepla do brzdové kapaliny, která začne vařit a stane se více stlačitelnou (brzdový pedál změkne a propadne se dolů, je třeba pumpovat...).
Samotný počet pístků tedy o schopnostech brzd neříká dohromady vůbec nic, umožňuje akorát lepší rozložení tlaku na desku a jakýmsi indikátorem "kvality brzd" je jen proto, že vícepístkové brzdy typicky najdeme u "lepších" brzdových řešení určených pro rychlá auta (je to dražší, takže běžná auta mají jednopístek). Vynechal jsem povídání o konstrukci brzdičů, kdy máme buď plovoucí třmen (všechny jednopístkové brzdy, tedy většina aut), nebo pevný třmen (vícepístky).
Vícepístky s pevným třmenem jsou tedy fajn, ale rozhodně automaticky neznamenají lepší účinek brzd než jednopístky. Pokud budou mít menší celkovou plochu pístků než jednopístky (to se stává běžně), budou naopak brzdit menší silou.
Velikost brzdné síly je dána zejména tlakem v brzdové soustavě (brzdový pedál, hlavní brzdový válec...), celkovou plochou pístků, koeficientem tření brzdových desek a průměrem (účinné plochy) brzdového kotouče. Velikost plochy brzdových destiček, ani samotný počet pístků (při stejné celkové ploše) nehraje u velikosti brzdné síly roli (mají vliv na jiné věci - čím je větší plocha brzdových desek, tím lépe se do celé plochy rozkládá vznikající teplo a desky tedy déle zvládnou větší zatížení, pomaleji se sjíždí apod., větší počet pístků pak umožňuje rovnoměrnější rozložení tlaku na desku nebo například záměrně jiný tlak na "začátku" destičky a na jejím "konci").
Odolnost brzd proti vadnutí je dána ještě více okolnostmi, zejména schopností odvádět od brzd teplo (přívod vzduchu k brzdám...), konstrukcí kotouče (větraný), masou kotouče (to jezejména dáno tloušťkou), samozřejmě materiálem brzdových desek atd. atd. Samotné oslabení účinku brzd přehřátím může mít buď původ v takovém zvýšení teploty brzdových desek a kotoučů, že koeficient tření významně poklesne (brzdový pedál zůstává tvrdý, ale auto dostatečně nezpomaluje), nebo v přílišném přenosu tepla do brzdové kapaliny, která začne vařit a stane se více stlačitelnou (brzdový pedál změkne a propadne se dolů, je třeba pumpovat...).
Samotný počet pístků tedy o schopnostech brzd neříká dohromady vůbec nic, umožňuje akorát lepší rozložení tlaku na desku a jakýmsi indikátorem "kvality brzd" je jen proto, že vícepístkové brzdy typicky najdeme u "lepších" brzdových řešení určených pro rychlá auta (je to dražší, takže běžná auta mají jednopístek). Vynechal jsem povídání o konstrukci brzdičů, kdy máme buď plovoucí třmen (všechny jednopístkové brzdy, tedy většina aut), nebo pevný třmen (vícepístky).
Vícepístky s pevným třmenem jsou tedy fajn, ale rozhodně automaticky neznamenají lepší účinek brzd než jednopístky. Pokud budou mít menší celkovou plochu pístků než jednopístky (to se stává běžně), budou naopak brzdit menší silou.
![Pirate :ar!](./images/smilies/116.gif)
- Snowman000
- Letec
- Příspěvky: 5695
- Registrován: čtv 17 bře 09:36
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Další zajímavá autovidea
All is well with the world...
Ale tu bych si fakt asi nedokazal vybrat
![Love struck :x](./images/smilies/8.gif)
Nakoniec bych vzal ale AM...
![Day dreaming :ymdaydream:](./images/smilies/105.gif)
Konzerva od sardiniek s LSD
Multak se vsim vsudy
...tbd...
Multak se vsim vsudy
...tbd...
Re: Další zajímavá autovidea
Kazdy ma + i -. Na astonu se mi nelibi vaha a u 911 zase delka pres 4,5m ... Koncepci je mi bliz aston, porsche je zase vyrazne lehci.
Ja osobne pokud bych si mohl vybrat jeden super car bylo by to stary gallardo 550-2 s manualem, je lehky, ma manual a vypada uzasne.
A ted zpatky na zem se shanenim montera samosvoru :-DD ...
Ja osobne pokud bych si mohl vybrat jeden super car bylo by to stary gallardo 550-2 s manualem, je lehky, ma manual a vypada uzasne.
A ted zpatky na zem se shanenim montera samosvoru :-DD ...
- Snowman000
- Letec
- Příspěvky: 5695
- Registrován: čtv 17 bře 09:36
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Další zajímavá autovidea
Hmmm open-gate, sexyyy
Ale aj tak bych skoncil pri AM, a nie je za tym nic racionalne![Silly 8-}](./images/smilies/35.gif)
![Blushing :ymblushing:](./images/smilies/9.gif)
Ale aj tak bych skoncil pri AM, a nie je za tym nic racionalne
![Silly 8-}](./images/smilies/35.gif)
Konzerva od sardiniek s LSD
Multak se vsim vsudy
...tbd...
Multak se vsim vsudy
...tbd...
- myclassicrideeu
- Autoškolák
- Příspěvky: 62
- Registrován: sob 18 dub 10:44
- Kontaktovat uživatele:
Re: Další zajímavá autovidea
Co vám zní líp? Pětiválec s turbem nebo atmosféra V8? Já se nemůžu rozhodnout... obojí má něco do sebe
![Big Grin :D](./images/smilies/4.gif)
Moje videa o veteránech >> http://bit.ly/best-old-car-movies
Stylový merch s automobilovou tématikou >> http://myclassicride.eu
Nejlepší sraz veteránů a youngtimerů >> http://veteraninaplazi.cz
Stylový merch s automobilovou tématikou >> http://myclassicride.eu
Nejlepší sraz veteránů a youngtimerů >> http://veteraninaplazi.cz
Re: Další zajímavá autovidea
Kdyz auto pro zazitky, tak neco takoveho
![Big Grin :D](./images/smilies/4.gif)
Re: Další zajímavá autovidea
Ma vkus
Netusim co bych si z tech aut vybral.
![Love struck :x](./images/smilies/8.gif)
Netusim co bych si z tech aut vybral.