Onboard videa

Zajímavá automobilová videa z celého světa.
Odpovědět
Uživatelský avatar
driver
Letec
Příspěvky: 1744
Registrován: čtv 24 zář 14:50

Re: Onboard videa

Příspěvek od driver »

ctrl_j píše:
řidičBOB píše: … ctrl_j: a když nebudeš blikat, troubit a jenom přiletíš, tak ho můžeš taky vzít vpravo?
Já to ještě trochu upravím - jedeš kilometr, dva, pět vpravo. Dojedeš auto, které jede v levém... Pokračuješ dál v pravém. Jedná se o předjíždění vpravo nebo ne? Ani do toho nikoho nedojedeš, takže nemusíš měnit jízdní pruhy...pořád jedeš svou v pravém pruhu.
V tom je prave to jadro pudla. Ja proste jedu svym volnym pruhem co nejvice vpravo od stredu vozovky a vic me nezajima. A pokud bude volny, pojedu v nem treba od Mirosovic az do Prahy (vcelku casty jev).

Jakou spisovou znacku ma ten zminovany rozsudek NSS?
Na školení řidičů to probíráme každý rok a netuším, zda to interpretují v autoškolách správně, ale podjíždět zprava lze legálně jen, pokud se jedná o souběžnou jízdu, je to doslova uvedeno v zákoně.
(né to podjíždění, to je zakázané, ale souběžná jízda není předjíždění)
Uplatňuje se tehdy, když se na silnici o dvou a více pruzích tvoří souvislé proudy vozidel.
Proud vozidel není definován.
Jedno vozidlo nemůže tvořit proud vozidel.
Pokud vpravo jede před tebou, vzdálenost není definována, vozidlo, tak se tvoří proud vozidel.
Potom je souběžná jízda a lze podjíždět.
Na tom zatím stavím. Když podjíždím a sestřelí mě někdo z levého, musím mít na kameře vozidlo před sebou a vlevo také a je to souběžná jízda. Čili vlevo dvě vozidla a vpravo dvě.
Samozdřejmě proudy vozidel znamenají, že i v levém je proud, aby se naplnila dikce množného čísla: "proudy" ne proud.
Pokud jede zcela vlevo jen jedno vozidlo a před ním není proud, tak podjíždět nelze.
Opravte mě, kdo najde v tomto problém.

Vpravo se může předjíždět jednotlivé vozidlo jen ve třech případech,
-při jízdě v připojovacím a odbočovacím pruhu při sjíždění nebo napojování.
-při předjíždění auta, které odbočuje vlevo.
-(Není zakázáno měnit pruhy účelově) Lze podjet tedy vlastně i odbočovacím pruhem, ale musí se dodržet pravidla, takže blikat, podjíždět, a dodržet značení, neohrozit.
Naposledy upravil(a) driver dne ned 23 říj 21:18, celkem upraveno 1 x.
Zákon č.361 o silničním provozu, § 11: Na pozemní komunikaci se jezdí vpravo, PŘI PRAVÉM OKRAJI vozovky. (!)
Uživatelský avatar
Stepan
Letec
Příspěvky: 5699
Registrován: sob 05 bře 01:27

Re: Onboard videa

Příspěvek od Stepan »

Pokud vpravo jede před tebou, vzdálenost není definována, vozidlo, tak se tvoří proud vozidel.
Pokud jede zcela vlevo jen jedno vozidlo a před ním není proud, tak podjíždět nelze.

Jak mi kdokoliv dokáže, že vlevo proud nebyl?
2.5T, 2x2.0TDI, 2,8DC incoming))
Uživatelský avatar
driver
Letec
Příspěvky: 1744
Registrován: čtv 24 zář 14:50

Re: Onboard videa

Příspěvek od driver »

To je otázka. Ale když se láme chleba, něco se najde. Kamerou+svědectvím nezainteresované strany.
Zákon č.361 o silničním provozu, § 11: Na pozemní komunikaci se jezdí vpravo, PŘI PRAVÉM OKRAJI vozovky. (!)
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
Příspěvky: 27899
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
Kontaktovat uživatele:

Re: Onboard videa

Příspěvek od řidičBOB »

ctrl_j: nevím spisovou značku :-(
Nicméně zde se jedná o dva různé případy. Pokud dojedu auto, které jede v levém a já normálně pokračuji v pravém - je to jasné předjetí zprava.
Pokud se ale uděje to, co je vidět na tom videu, tak čistě dle zákona, by řidič vozu vpravo, měl zpomalit také, což je nelogické - jak jsem psal v prvním postu. Pokud je mi známo, takový případ se ještě ale nikam výš nedostal. Zákon to vlastně nedefinuje, protože říká, že řidič je povinen se po předjetí zařadit zpět do pravého pruhu.
No pain, no gain.
Vespa time \m/
Uživatelský avatar
driver
Letec
Příspěvky: 1744
Registrován: čtv 24 zář 14:50

Re: Onboard videa

Příspěvek od driver »

To video jsem neviděl, vycházel jsem z textu, teď si ho pouštím, a je to už souběžná jízda a změna pruhu bez ohrožení.
Zákon č.361 o silničním provozu, § 11: Na pozemní komunikaci se jezdí vpravo, PŘI PRAVÉM OKRAJI vozovky. (!)
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
Příspěvky: 27899
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
Kontaktovat uživatele:

Re: Onboard videa

Příspěvek od řidičBOB »

Vždyť to definici souběžné jízdy nesplňuje ani pro jedno z vozidel ;-)
No pain, no gain.
Vespa time \m/
Uživatelský avatar
driver
Letec
Příspěvky: 1744
Registrován: čtv 24 zář 14:50

Re: Onboard videa

Příspěvek od driver »

Podle mého názoru,vzdálenost definována pevně není, a co tam vidím na tom videu, dálnice, řekněme jedou například 110kmh, dle německého modelu, halbes tacho, minimální rozestup 55m a více, pro souběžnou jízdu i pro nesouběžnou za sucha a ideálního počasí, jinak i více.
Pro zajímavost, soudní inženýrství

Zákon č.361 o silničním provozu, § 11: Na pozemní komunikaci se jezdí vpravo, PŘI PRAVÉM OKRAJI vozovky. (!)
Uživatelský avatar
GeneHawkins
Letec
Příspěvky: 2143
Registrován: čtv 09 srp 22:26

Re: Onboard videa

Příspěvek od GeneHawkins »

driver píše:Zkusím si to upřesnit, v tom je bordel neskutečný :ymparty:
Značka B4 zcela samostatně bez uvedení váhy nebo dodatkové tabulky již není v zákoně a není platná.
Musí být doplněna o libovolný text na zn E13 (zásobování) (3,5t) (7,5t) (libovolný text)
NEBO musí jít o B4 s uvedením váhy.
Přesněji zde
Značka B4 zcela samostatně bez uvedení váhy nebo dodatkové tabulky je v zákoně a je platná. Pro všechna nákladní vozidla.
Doplněná o text na značce či dodatkové tabulce být nemusí.

Jedná se o tvůj chybný výklad odkazu. Text "obce musí všechny značky doplnit..." je třeba chápat jako "... nechtějí li zakázat vjezd všem N1 kombíkům...".
Uživatelský avatar
driver
Letec
Příspěvky: 1744
Registrován: čtv 24 zář 14:50

Re: Onboard videa

Příspěvek od driver »

Tak máš zřejmě pravdu, že platí dál, beru to zpět, nicméně je to zase v rozporu s mezinárodním standardem.
Oni místo aby to rovnou vyřešili, tak bordel trvá dál, akorát nastalo navíc přechodné období, kdy
platí staré i nové značení :D
V praxi jde pouze o to, aby obce postupně značky upravily na nový standart
Zdroj

Ještě jednu věc. Když už tam bude nově váha, např 3.5t:
vyhláška č. 294/2015: Značka zakazuje vjezd nákladním automobilům, tahačům přívěsu nebo návěsu a speciálním automobilům. Značka neplatí pro obytné automobily. Je-li na dodatkové tabulce nebo na značce pod symbolem nákladního automobilu uvedena hodnota nejvyšší povolené hmotnosti (uvádí se v tunách), platí značka pro vozidla o nejvyšší povolené hmotnosti převyšující tuto hodnotu. U jízdní soupravy je rozhodný součet nejvyšších povolených hmotností všech vozidel soupravy.

Teď mi řekněte, jestli se to týká jízdí soupravy M1 nebo jen N1 (2,3)
Ten uváděný Multivan s karavanem nebo lodí, koňmi, prostě přes 3,5t... ?
Zákon č.361 o silničním provozu, § 11: Na pozemní komunikaci se jezdí vpravo, PŘI PRAVÉM OKRAJI vozovky. (!)
Uživatelský avatar
GeneHawkins
Letec
Příspěvky: 2143
Registrován: čtv 09 srp 22:26

Re: Onboard videa

Příspěvek od GeneHawkins »

Jo, taky jsem si všiml jednak těch "tahačů přívěsu" - co se tím myslí? Samozřejmě bych argumentoval tím, že moje auto není žádný "tahač", ale při extenzivním výkladu by bylo možné vztahovat to na jakoukoli soupravu,
a dále pak, že se to vztahuje nesmyslně na celkovou hmotnost soupravy, zatímco standardní zákaz s tunami se vztahuje na okamžitou hmotnost každého vozidla soupravy...
Odpovědět