Onboard videa

Zajímavá automobilová videa z celého světa.
Odpovědět
Uživatelský avatar
GeneHawkins
Letec
Příspěvky: 2147
Registrován: čtv 09 srp 22:26

Re: Onboard videa

Příspěvek od GeneHawkins »

Pravděpodobně je nadbytečná, ano.

Všiml jsem si, žes doplnil předchozí. Kdyby tam ta značka nebyla, stejně by měl povinnost ten v průběžném pruhu dát přednost zprava bez ohledu na to, jaké všechny zákony ten z vedlejší porušil. Předpopkládám, že proto tam ta značka je, aby se předešlo případné námitce.
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
Příspěvky: 27921
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
Kontaktovat uživatele:

Re: Onboard videa

Příspěvek od řidičBOB »

Ale značka tam je a pro vozidlo platí, že je řidič povinen se jí řídit - tudíž dát přednost v jízdě vozidlům, které jedou po hlavní PK, čili i vozidlu s kamerou.
BTW: onen §12 odst. (7): Je-li pro zařazování do průběžného jízdního pruhu zřízen připojovací pruh, je řidič povinen před zařazením do průběžného pruhu užít připojovacího pruhu. Při zařazování z připojovacího pruhu do průběžného pruhu řidič nesmí ohrozit řidiče jedoucí v průběžném pruhu. Není-li připojovací pruh zřízen, je řidič povinen dát přednost v jízdě vozidlům jedoucím v průběžném pruhu.
Takže - kdyby to nahučel rovnou přes plnou do průběžného pruhu, tak tvá teorie s jeho předností, by vzala za své.
No pain, no gain.
Vespa time \m/
Uživatelský avatar
GeneHawkins
Letec
Příspěvky: 2147
Registrován: čtv 09 srp 22:26

Re: Onboard videa

Příspěvek od GeneHawkins »

Však píšu, že je podle mě nadbytečná. Nicméně její platnost tak jako tak končí hranicí křižovatky, tedy nikoli u konce připojovacího pruhu.
Uživatelský avatar
.Z3
Pan Řidič
Příspěvky: 253
Registrován: úte 16 čer 20:02

Re: Onboard videa

Příspěvek od .Z3 »

Pokud s námi na silnici jezdí i takoví, kteří zpochybňují dání přednosti v jízdě ikdyž tam mají značku dej přednost v jízdě, tak to pak na silnicích vypadá, jak ukazuje video... Dokud se nevědělo, že tam daná značka je, tak se dalo polemizovat o tom kde končí omezení vozidla v jedoucím průběžním pruhu a kde začíná ohrožení (ikdyž i to je ve vyhlášce definováno). Ovšem tou značkou je to jednoznačně dané. Někdy je lepší uznat chybu, než si stát za svým a dělat ze sebe hlupáka na několika dalších stánkách vlákna...
3.0 B58 & 2.2 M54 & TSI
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
Příspěvky: 27921
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
Kontaktovat uživatele:

Re: Onboard videa

Příspěvek od řidičBOB »

...její platnost je daná pro připojovací jízdní pruh - řidič, jedoucí v tomto pruhu, se jí musí řídit, dokud ten připojovák neskončí a on se nezařadí do průběžného pruhu. Proto tam ta značka je.
Kdyby to bylo v obci, kde by bylo dovoleno jet pouze 50kmh, tak by stačilo užít ustanovení o připojovacím jízdním pruhu a bylo by dostatečné dát povinnost neohrozit vozidla v průběžném pruhu. Na silnicích, kde je rychlost v průběžném pruhu vyšší, se užívá právě velmi často dodatečné dopravní značky P04, aby byla tato povinnost převedena na přednost v jízdě, která je zásadnější než jenom povinnost neohrozit.
No pain, no gain.
Vespa time \m/
Uživatelský avatar
majk.z
Adept autoškoly
Příspěvky: 16
Registrován: pát 02 říj 05:20

Re: Onboard videa

Příspěvek od majk.z »

Nechci se vám sem do toho motat, ale od kdy hranice křižovatky končí zakřivením? To by platilo u jednoduchých křižovatek, kterých je všude hromada, ale připojovací a odbočovací pruhy do křižovatky spadají.

Jinak, z normy ČSN 73 6102:

Hranice křižovatky - čára vymezená příčnými řezy jednotlivých paprsků křižovatky v místě, v němž se mění původní uspořádání příčného řezu křižujících se komunikací pro konstrukční uspořádání křižovatky. V případě, že se tyto příčné řezy dvou sousedních paprsků navzájem protínají uvnitř pozemkových hranic (na silničním pozemku) křižujících se komunikací, je hranice křižovatky vymezena těmito příčnými řezy. V případě, že se sousední řezy neprotínají nebo se protínají mimo pozemkovou hranici, je hranice křižovatky vedena od průsečíků těchto příčných řezů s pozemkovou hranicí po pozemkové hranici

Každopádně, i kdyby ne, pořád existuje něco, co se jmenuje vodorovné dopravní značení a jelikož ten, který jede v připojovacím pruhu, bude díky tomu měnit pruhy, musí dát přednost vozidlům jedoucím v průběžném pruhu. Pravidlo přednosti z prava by platilo pouze v případě, pokud by tam nebylo ani vodorovné, ani svislé dopravní značení či jinak upravená přednost (semafory, policajt aj.) Např. jako zde: https://goo.gl/maps/zbrioVxJ3L22 a to tam pro jistotu ta značka je.
Citroën XM 99' Berline Exclusive 2,1TD 12V "Silver Shadow"
Citroën XM 95' Berline Exclusive 3.0V6 12V "Deep Blue"
Citroën C5 01' Berline Plus 2.0HDi "Pracant"
Citroën GS 72' Berline Confort 1.0 "Pekáč"
Uživatelský avatar
GeneHawkins
Letec
Příspěvky: 2147
Registrován: čtv 09 srp 22:26

Re: Onboard videa

Příspěvek od GeneHawkins »

majk.z píše:Nechci se vám sem do toho motat, ale od kdy hranice křižovatky končí zakřivením?...
Od té doby, co to říká zákon, viz výše.
Zbytek je irelevantní.
Uživatelský avatar
majk.z
Adept autoškoly
Příspěvky: 16
Registrován: pát 02 říj 05:20

Re: Onboard videa

Příspěvek od majk.z »

Zákon ale odkazuje na normu, konkrétně §3 zák. 142/1991 Sb. a na ten zas 632/1992 Sb.
Citroën XM 99' Berline Exclusive 2,1TD 12V "Silver Shadow"
Citroën XM 95' Berline Exclusive 3.0V6 12V "Deep Blue"
Citroën C5 01' Berline Plus 2.0HDi "Pracant"
Citroën GS 72' Berline Confort 1.0 "Pekáč"
Uživatelský avatar
GeneHawkins
Letec
Příspěvky: 2147
Registrován: čtv 09 srp 22:26

Re: Onboard videa

Příspěvek od GeneHawkins »

A jak tyto zákony souvisí s pojmem definovaným a použitým v Zákoně o provozu na pozemních komunikacích?
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
Příspěvky: 27921
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
Kontaktovat uživatele:

Re: Onboard videa

Příspěvek od řidičBOB »

No pain, no gain.
Vespa time \m/
Odpovědět