Manuál vs. automat s manuálním řazením
Manuál vs. automat s manuálním řazením
Zjistil jsem, že mám drobný problém s manuálním řazením automatu. A sice, že to vůbec neumím. Samozřejmě technicky vím, jak na to, ale i když s manuálem nemám problém a hraju si a vím přesně kdy a jak co zařadit, tohle u automatu prostě neumím.
Tj. když jedu s manuálem, tak vím např. že teď tam hodím trojku, teď dvojku, klidně řadím o dva nebo o tři stupně. Jenže s automatem ne, tam při klepnutí do pádla nevím, co dávám za stupeň (resp. samozřejmě vím, protože se podívám, ale nepamatuju si to).
Měl jste někdy někdo podobný "problém"? Pokud jo, jak jste to překonali?
Tj. když jedu s manuálem, tak vím např. že teď tam hodím trojku, teď dvojku, klidně řadím o dva nebo o tři stupně. Jenže s automatem ne, tam při klepnutí do pádla nevím, co dávám za stupeň (resp. samozřejmě vím, protože se podívám, ale nepamatuju si to).
Měl jste někdy někdo podobný "problém"? Pokud jo, jak jste to překonali?
Re: Manuál vs. automat s manuálním řazením
To něco málo co jsem s auty v lachtan paketu najezdil, jsem si to prostě pamatoval. Vím, co tam mám a vím kolik mačkám, ny? A když se spletu (pomačkám moc nebo málo) tak mi to auto dá vědět.
Navíc u Golfa to bude i poznat, ne? Podle toho jak to jede, případně jaký zvuky to vydává, přeci tak nějak cítím, co tam je. Co jsem měl půjčenou 535d, tak to jsem si nemusel ani pamatovat, motor to vždycky, vzhledem k rychlosti, dával celkem jasně najevo. Ikdyž 8q je už docela hodně. U tátovo ex verglu, kde mám asi nejdelší uživatelskou zkušenost, to bylo něco jinačího. To táhlo jak svině kdykoliv a kdekoliv. Vopravdický Turbo . Tam jsem se musel spoléhat na paměť.
Navíc u Golfa to bude i poznat, ne? Podle toho jak to jede, případně jaký zvuky to vydává, přeci tak nějak cítím, co tam je. Co jsem měl půjčenou 535d, tak to jsem si nemusel ani pamatovat, motor to vždycky, vzhledem k rychlosti, dával celkem jasně najevo. Ikdyž 8q je už docela hodně. U tátovo ex verglu, kde mám asi nejdelší uživatelskou zkušenost, to bylo něco jinačího. To táhlo jak svině kdykoliv a kdekoliv. Vopravdický Turbo . Tam jsem se musel spoléhat na paměť.
2.5T, 2x2.0TDI, 2,8DC incoming))
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 28048
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Manuál vs. automat s manuálním řazením
Popravdě to v žádném autě téměř nepoužívám...a když ano, tak se orientuji podle zvuku/otáček motoru.
Spíš ale jedu v S režimu, když potřebuji jet svižněji.
Spíš ale jedu v S režimu, když potřebuji jet svižněji.
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time
Re: Manuál vs. automat s manuálním řazením
To je syndrom zvyku.
Na co jsi zvyklý je nejlepší a vše co je jinak je chybně
Řešíš prkotiny.
Zkus Tatru s půlkama, nebo tank nebo letadlo, všechno vypadá složitě, dokud se to nenaučíš do té míry, že to budeš pak dělat automaticky.
Popravdě pádly řadím jen ve specifických případech, tj podřadím ještě dřív, než šlápnu na plný, a než šlápnu na plný už mám turba roztočená, typicky předjíždění kde není času nazbyt... Ale to je jen občas, když bereš několik kamčáků současně apod...
Drtivá většina času to nechávám řadit automaticky, lepšího času dosáhneš precizním řízením a navíc s nižší spotřebou.
Akorát je velký rozdíl mezi převodovkami.
Nejčastěji starší nebo ty, co jsou pro malé motory, ty neřadí nijak geniálně rychle, spíš jsou na kochání. Novější se silnějšími motory sice řadí zbytečně brzy kvůli emisím, ale aspoň řadí rychle a aspoň motor neřve a je klid
PS: Dvojitý sport:
Kromě převodovky ve sportovním módu v jízdních režimech sport/individual je dobré nezapomenout i na sportovní stupeň přímo na kulise převodovky, teprve pak je to ono.
Na co jsi zvyklý je nejlepší a vše co je jinak je chybně
Řešíš prkotiny.
Zkus Tatru s půlkama, nebo tank nebo letadlo, všechno vypadá složitě, dokud se to nenaučíš do té míry, že to budeš pak dělat automaticky.
Popravdě pádly řadím jen ve specifických případech, tj podřadím ještě dřív, než šlápnu na plný, a než šlápnu na plný už mám turba roztočená, typicky předjíždění kde není času nazbyt... Ale to je jen občas, když bereš několik kamčáků současně apod...
Drtivá většina času to nechávám řadit automaticky, lepšího času dosáhneš precizním řízením a navíc s nižší spotřebou.
Akorát je velký rozdíl mezi převodovkami.
Nejčastěji starší nebo ty, co jsou pro malé motory, ty neřadí nijak geniálně rychle, spíš jsou na kochání. Novější se silnějšími motory sice řadí zbytečně brzy kvůli emisím, ale aspoň řadí rychle a aspoň motor neřve a je klid
PS: Dvojitý sport:
Kromě převodovky ve sportovním módu v jízdních režimech sport/individual je dobré nezapomenout i na sportovní stupeň přímo na kulise převodovky, teprve pak je to ono.
Naposledy upravil(a) driver dne čtv 10 kvě 08:06, celkem upraveno 1 x.
Zákon č.361 o silničním provozu, § 11: Na pozemní komunikaci se jezdí vpravo, PŘI PRAVÉM OKRAJI vozovky. (!)
- Snowman000
- Letec
- Příspěvky: 5666
- Registrován: čtv 17 bře 09:36
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Manuál vs. automat s manuálním řazením
Ja zase na vsetkych AT jazdim len na manualny rezim (odmietam ist 50kou na 7cku a pri potrebe trochu pridat cakat kym si to tam AT nasklada - plati hlavne pre podmotorovane krabice).
Riadim sa podla zvuku a zvyku...tak nejak uz viem ako to ktore auto zrychluje a radim si cisto podla potreby...pri benzine ale nikdy pod 2000ot. diesel nie pod 1500ot.
Je to hlavne o zvyku...treba tak chvilu jazdit, prestriedat vsetky situacie a clovek dostane do hlavy tie kombinacie ot. a vykon vs prevod vs rychlost...
Riadim sa podla zvuku a zvyku...tak nejak uz viem ako to ktore auto zrychluje a radim si cisto podla potreby...pri benzine ale nikdy pod 2000ot. diesel nie pod 1500ot.
Je to hlavne o zvyku...treba tak chvilu jazdit, prestriedat vsetky situacie a clovek dostane do hlavy tie kombinacie ot. a vykon vs prevod vs rychlost...
Konzerva od sardiniek s LSD
Multak se vsim vsudy
...tbd...
Multak se vsim vsudy
...tbd...
Re: Manuál vs. automat s manuálním řazením
tak když bývaly ještě 6stupňové "problém" jsem s tím neměl, ale se 7 a 8stupni jsem někdy ztracen v převodech, typicky tam chci rvát nižší rychlost než je potřeba (Giulia TCT), což je dáno jiným zpřevodováním anebo zapomenu co tam aktuálně je, nevím proč to headup v manuálním režimu nezobrazuje (8 ZF), řeším to obvykle tak, že mě to záhy přestane bavit a hodím to do Déčka a kickdown to jistí a dlouhodobě tak, že sem se zatím vždy vrátil k manuálu. Ale s žádným moderním supersportem jsem nejel, tam je ta úroveň a hlavně rychlost řazení asi někde jinde.
Re: Manuál vs. automat s manuálním řazením
Na to si zvykneš.retron píše:tak když bývaly ještě 6stupňové "problém" jsem s tím neměl, ale se 7 a 8stupni jsem někdy ztracen v převodech
Vzpomeň si, jak jsi začínal kdysi s manuál šestikvaltem, a nevěděl, kde jsi a tedy kam máš podřazovat, zda doprostřed nebo doleva, a otáčky v červeném..... měl podřazovat doprava
Dneska nemáš co řešit, je to jasné kde jsi a kam jdeš automatika.
Totéž je u pádel. To chce jen cvik.
Zákon č.361 o silničním provozu, § 11: Na pozemní komunikaci se jezdí vpravo, PŘI PRAVÉM OKRAJI vozovky. (!)
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 28048
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Manuál vs. automat s manuálním řazením
Pamatuji si, že jsem kdysi jel s Oldsmobilem z roku 1965 a ten měl 3AT
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time
Re: Manuál vs. automat s manuálním řazením
tak teda mezi 5ti a 6ti st. manuálem jsem nikdy rozdíl nevnímal, max jsem se podíval kde to má zrovna zpátečku. ale zajímala by mě ta sedmička u 911ky
paradoxně se mi poslední dobou, když už s automatem nejlíp jelo se starým hydrodynamickým 6tiptronicem, pádla to sice mělo ale použil jsem je pouze do vraceček
paradoxně se mi poslední dobou, když už s automatem nejlíp jelo se starým hydrodynamickým 6tiptronicem, pádla to sice mělo ale použil jsem je pouze do vraceček
Re: Manuál vs. automat s manuálním řazením
Moje zkusenost 8ZF a 6DSG je takova ze ani jeden z nich spravne neuradi palbu na neznamy okresce.
R4...258k
R3...261k
EV...264k
R3...261k
EV...264k