Jak správně zahřívat motor?
Napsal: stř 30 bře 10:20
Vzhledem k tomu, ze se kolem mne mnozi nazory na to, jak spravne zahrivat motor, tak me to inspirovalo k otevreni tohoto tematu.
Mam k dispozici 3.0 TDI, 150 kW, turbo se sepina nekde kolem 1.700ot. Rano bohuzel jezdim cca max 1-3 km, tudiz k zadnemu prohrati nedojde, navic vetsinou celkove jezdim po meste. Nicmene sesli se mi tady dva fundovane nazory:
1) dokud se motor nezacne postupne zahrivat, tak jezdit do kolem 1.500ot tak, aby zbytecne nesepinalo turbo, s rostouci teplotou a ujetymi km samozrejme pridavat
2) prestoze je motor studeny, nenechat otacky zbytecne padat po 2.000, nebot diky podtaceni jsou v motoru nedostatecny tlaky a diky tomu, ze clovek jezdi prevazne po meste by casem mohlo odejit tesneni atd.
Tak a ted babo rad Nechci resit zda obetovat turbo nebo tesneni motoru, rad bych nejake nejoptimalnejsi reseni, zda existuje
Mam k dispozici 3.0 TDI, 150 kW, turbo se sepina nekde kolem 1.700ot. Rano bohuzel jezdim cca max 1-3 km, tudiz k zadnemu prohrati nedojde, navic vetsinou celkove jezdim po meste. Nicmene sesli se mi tady dva fundovane nazory:
1) dokud se motor nezacne postupne zahrivat, tak jezdit do kolem 1.500ot tak, aby zbytecne nesepinalo turbo, s rostouci teplotou a ujetymi km samozrejme pridavat
2) prestoze je motor studeny, nenechat otacky zbytecne padat po 2.000, nebot diky podtaceni jsou v motoru nedostatecny tlaky a diky tomu, ze clovek jezdi prevazne po meste by casem mohlo odejit tesneni atd.
Tak a ted babo rad Nechci resit zda obetovat turbo nebo tesneni motoru, rad bych nejake nejoptimalnejsi reseni, zda existuje