Jak správně zahřívat motor?
Jak správně zahřívat motor?
Vzhledem k tomu, ze se kolem mne mnozi nazory na to, jak spravne zahrivat motor, tak me to inspirovalo k otevreni tohoto tematu.
Mam k dispozici 3.0 TDI, 150 kW, turbo se sepina nekde kolem 1.700ot. Rano bohuzel jezdim cca max 1-3 km, tudiz k zadnemu prohrati nedojde, navic vetsinou celkove jezdim po meste. Nicmene sesli se mi tady dva fundovane nazory:
1) dokud se motor nezacne postupne zahrivat, tak jezdit do kolem 1.500ot tak, aby zbytecne nesepinalo turbo, s rostouci teplotou a ujetymi km samozrejme pridavat
2) prestoze je motor studeny, nenechat otacky zbytecne padat po 2.000, nebot diky podtaceni jsou v motoru nedostatecny tlaky a diky tomu, ze clovek jezdi prevazne po meste by casem mohlo odejit tesneni atd.
Tak a ted babo rad Nechci resit zda obetovat turbo nebo tesneni motoru, rad bych nejake nejoptimalnejsi reseni, zda existuje
Mam k dispozici 3.0 TDI, 150 kW, turbo se sepina nekde kolem 1.700ot. Rano bohuzel jezdim cca max 1-3 km, tudiz k zadnemu prohrati nedojde, navic vetsinou celkove jezdim po meste. Nicmene sesli se mi tady dva fundovane nazory:
1) dokud se motor nezacne postupne zahrivat, tak jezdit do kolem 1.500ot tak, aby zbytecne nesepinalo turbo, s rostouci teplotou a ujetymi km samozrejme pridavat
2) prestoze je motor studeny, nenechat otacky zbytecne padat po 2.000, nebot diky podtaceni jsou v motoru nedostatecny tlaky a diky tomu, ze clovek jezdi prevazne po meste by casem mohlo odejit tesneni atd.
Tak a ted babo rad Nechci resit zda obetovat turbo nebo tesneni motoru, rad bych nejake nejoptimalnejsi reseni, zda existuje
Re: Jak správně zahřívat motor?
nevidim jediny duvod jezdit pod otacky sepnuti turba, proste jet s rozumem, motor nedusti nizkymi a ani vysokymi otackami. uricte neni duvod nejet nad 1700 rpm, do nejakych 2500 bych to neresil vubec.
Re: Jak správně zahřívat motor?
ad 2) nedostatecne tlaky ceho?
Re: Jak správně zahřívat motor?
a ja si myslel vzdycky, ze turbo nesepina, ale je seply porad a ten kopanec ze neni sepnuti, ale okamzik, kdy zacne davat dostatecnej tlak
// To je zase zbytecne postouchnuti, vsem je myslim jasne, co je zde pod slovem "sepne" zmineno... - pjanda
// To je zase zbytecne postouchnuti, vsem je myslim jasne, co je zde pod slovem "sepne" zmineno... - pjanda
jezdím pod své možnosti a jsem ovce
Re: Jak správně zahřívat motor?
Tak na toto bol specialista moj Lexus IS (automat), ten vzdy po studenom starte udrziaval motor v min 4000ot/min. Ked som sa pytal v servise ze preco tak vytaca studeny motor, bolo mi povedane ze je to s dovodu rychlejsieho zohriatia katalyzatora a rychlejsieho nastupu kurenia kurenia. Udajne pri dnesnych materialoch a full syntetickom oleji ziadne zasadne opotrebenie nehrozi
Inak ja sam na studenom aute jazdim tak normalne, to znamema do 3000ot/min a nie na plny plyn ale zvlast to neriesim.
Inak ja sam na studenom aute jazdim tak normalne, to znamema do 3000ot/min a nie na plny plyn ale zvlast to neriesim.
Spaste svet od ľudí ktorý ho chcú spasiť
Re: Jak správně zahřívat motor?
ja se ptam. nevim jak to jepjanda píše:
// To je zase zbytecne postouchnuti, vsem je myslim jasne, co je zde pod slovem "sepne" zmineno... - pjanda
jezdím pod své možnosti a jsem ovce
Re: Jak správně zahřívat motor?
IS drzi motor pri studenem starte na max 1200ot, tech 4000ot byla naka chyba ne?merlin píše:Tak na toto bol specialista moj Lexus IS (automat), ten vzdy po studenom starte udrziaval motor v min 4000ot/min. Ked som sa pytal v servise ze preco tak vytaca studeny motor, bolo mi povedane ze je to s dovodu rychlejsieho zohriatia katalyzatora a rychlejsieho nastupu kurenia kurenia. Udajne pri dnesnych materialoch a full syntetickom oleji ziadne zasadne opotrebenie nehrozi
Inak ja sam na studenom aute jazdim tak normalne, to znamema do 3000ot/min a nie na plny plyn ale zvlast to neriesim.
R4...258k
R3...261k
EV...264k
R3...261k
EV...264k
Re: Jak správně zahřívat motor?
Tak to som si myslel aj ja, ale v servise mi bolo povedane ze je to vlastnost pre minimalizaciu emisii... tych 1200 zacne udrziavat az po par kilometroch. Bol benzin Lexus IS250 a tych 4000ot/min bolo za jazdy, nie na volnobeh.honziss píše:IS drzi motor pri studenem starte na max 1200ot, tech 4000ot byla naka chyba ne?
Spaste svet od ľudí ktorý ho chcú spasiť
Re: Jak správně zahřívat motor?
mam ten samy, rv 2006. Po nastartovani (i v mrazu) drzi 1200 a pak to postupne klesa s rostouci teplotou chl. kapaliny az na 650 - 750 je volnobeh. Za jizdy drzi otacky dole (vetsinou 1500-2500), i kdyz je to studeny. Kam si jezdil na servis? (abych se jim vyhnul)merlin píše:Tak to som si myslel aj ja, ale v servise mi bolo povedane ze je to vlastnost pre minimalizaciu emisii... tych 1200 zacne udrziavat az po par kilometroch. Bol benzin Lexus IS250 a tych 4000ot/min bolo za jazdy, nie na volnobeh.honziss píše:IS drzi motor pri studenem starte na max 1200ot, tech 4000ot byla naka chyba ne?
R4...258k
R3...261k
EV...264k
R3...261k
EV...264k
Re: Jak správně zahřívat motor?
viděl bych to taky tak nějakgoes píše:nevidim jediny duvod jezdit pod otacky sepnuti turba, proste jet s rozumem, motor nedusti nizkymi a ani vysokymi otackami. uricte neni duvod nejet nad 1700 rpm, do nejakych 2500 bych to neresil vubec.