Brzdeni levou nohou.
Brzdeni levou nohou.
Ahoj. Prosim o nazory, tipy a zkusenosti ohledne brzdeni levou nohou pri sportovni jizde.
Diky
Diky
Re: Brzdeni levou nohou.
Co na tom chceš komentovat? Prostě se nauč brzdit levou. Za týden se to naučíš pro běžnou jízdu.
Nejjednodušší je naučit se brzdit levačkou v autě s AT.
Nejjednodušší je naučit se brzdit levačkou v autě s AT.
Back to basics.
Příčina -> následek
Příčina -> následek
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 27875
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Brzdeni levou nohou.
přesně tak...základ je být připoutaný, aby sis v prvních minutách trénování nerozbil přední chrup o volant
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time
Re: Brzdeni levou nohou.
čau,
brždění levou nohou u manuálu se používá co vim akorát u předokolek. Pod plynem když je auto nedotáčivé se bržděním levačkou utáhne zatáčka a auto se stane přetáčivější.
brždění levou nohou u manuálu se používá co vim akorát u předokolek. Pod plynem když je auto nedotáčivé se bržděním levačkou utáhne zatáčka a auto se stane přetáčivější.
Re: Brzdeni levou nohou.
Předpokládám že na okruhu, snad dnes nikdo není takový magor aby se to učil na veřejné komunikaci. A na okruzích působí řada škol sportovní jízdy, tam ti poradí, naučí tě to a nikoho nezabiješ.osracing píše:Ahoj. Prosim o nazory, tipy a zkusenosti ohledne brzdeni levou nohou pri sportovni jizde.
Diky
Ken Kesey: "To Vic Lovell for telling me that dragons don't exist, and then leading me to their lair."
Re: Brzdeni levou nohou.
Zas bych z toho nedělal takový adrenalin. A teď s nastávající zimou je ideální začít s tréninkem - nejdřív velký parkoviště, ale tam mi to přijde takový nepřirozený, takže daleko lepší je opuštěná okreska s čerstvě napadlým sněhem pěkně brzo po ránu (díky odrazům od sněhu vidíš světlomety protijedoucích aut na km daleko a samo si to nejdřív pro sichr projet). Jinak mě při mých učebních pokusech vyhovuje, když si auto neustálým pohazováním udržuju pořád v nestabilitě a před zatáčkou k tomu ještě ťuknu o brzdu (ale na to sem si přišel sám, takže správně to může být úplně jinak). A pak je ještě fakt, že to líp funguje, když člověk jede rychlejc, ale na to nemám gule, takže radši pomalu a opatrně (a většinou blbě ).
"Auto s pohonem předních kol je jako řízená havárie." - Walter Röhrl (Speed, 04-2017).
Re: Brzdeni levou nohou.
pro Jarka: dik za prvni normalni komentar.
Chci se to naucit kvuli zbytecnemu prendavani nohy z plynu. Je to ztrata casu. Nevim proc bych mel nekomu ublizovat pri przdeni levou nohou. To snad ani holka v autoskole nema tak levou levacku aby vyletela prednim oknem.
Na trenovani pouzivam starou Felicii a lesni cestu: http://www.youtube.com/watch?v=XSGU9Dq91o4
Chci se to naucit kvuli zbytecnemu prendavani nohy z plynu. Je to ztrata casu. Nevim proc bych mel nekomu ublizovat pri przdeni levou nohou. To snad ani holka v autoskole nema tak levou levacku aby vyletela prednim oknem.
Na trenovani pouzivam starou Felicii a lesni cestu: http://www.youtube.com/watch?v=XSGU9Dq91o4
Re: Brzdeni levou nohou.
Kvůli šetření sekund na okruhu díky nepouštění plynu bych to za sebe nedělal. Vždy mi zkušenější říkali, že na okruhu buď plný brzdy nebo plný plyn (samo to není dogma, ale mělo by to tak víceméně být). Já když už brzdím levou, tak jen kvůli přenesení hmoty a směrovým korekcím auta v zatáčce (třeba na CzechRingu tam je jedna zatáčka, kde si myslím, že mě to trochu pomáhá).osracing píše:Chci se to naucit kvuli zbytecnemu prendavani nohy z plynu. Je to ztrata casu.
"Auto s pohonem předních kol je jako řízená havárie." - Walter Röhrl (Speed, 04-2017).
Re: Brzdeni levou nohou.
Tohle mi za a) přijde jako blbost a nepovedené zjednodušení (chtěl bych někoho podle této poučky vidět objet okruh) a za b) během přendávání nohy mezi plynem a brzdou se určitě neděje ani jedno z toho.jarka píše:Kvůli šetření sekund na okruhu díky nepouštění plynu bych to za sebe nedělal. Vždy mi zkušenější říkali, že na okruhu buď plný brzdy nebo plný plyn (samo to není dogma, ale mělo by to tak víceméně být).
Jinak si ani nemyslím, že dotaz se omezoval na jízdu na okruhu. Ta je specifická i proto, že předem přesně víš, jaká zatáčka tě čeká a co v ní ideálně chceš dělat, s nekonečnou rozmanitostí silnice se nedá srovnávat, občas je třeba trochu přibrzdit a hlavně rychle reagovat na změnu situace ("eh, ono to utahuje"), pokud to někdo umí citlivě levačkou, tím líp. Nejen tak jde váhu cíleně přenášet, ale nechtěnému rozhození i předejít, protože přechody fází brždění a akcelerace můžou plynule navazovat.
Pokud se budeme bavit o profesionálním sportu, tak v rally brzdí levačkou většina jezdců a na okruzích to taky nebude nic exotického, zvlášť v kombinaci s automatizovanýma převodovkama. Jinými slovy vůbec bych se na sebe nezlobil, kdybych se tuhle techniku naučil efektivně používat.
《》1.5 dCi & 0.9 TCe
Re: Brzdeni levou nohou.
Jak jsem psal, taky to neberu jako dogma (ani tak mi to nikdo neříkal), ale z toho co mám zatím na okruhu odjeto, tak málokdy je potřeba brzdit u manuální převodovky levou. Někdy v nějakých kombinacích zatáček, kdy člověk rychle střídá plyn a brzdu, tak asi jo, ale to není zas tak častý. Daleko častější jsou situace plný plyn následovaný plnými brzdami, kde je myslím výhodnější použít na brzdy pravou. Jinak s tím přenášením hmoty a okreskou souhlas, tam to má svý místo pro korekce směrů. No a u profíků je to jasný, když mají robotizovaný převodovky...
"Auto s pohonem předních kol je jako řízená havárie." - Walter Röhrl (Speed, 04-2017).