Rýchle radenie nahor
Napsal: stř 18 zář 16:08
Dobrý deň,
rád by som sa spýtal (hlavne pána Jandu) niečo na tému radenia. Mám auto Mazda 3 MPS, auto má silný motor, manuálnu prevodovku, citlivý plyn a dosť prudkú spojku, teda neodpúšťa žiadne chyby pri radení. Chcel by som sa spýtať hlavne ako rýchlo a v akých podmienkach púšťať spojku a ako pri tom narábať s plynom. Keď idem pomalou jazdou, tak je to v podstate jednoduché, dá sa ísť štýlom pustím plyn-stlačím spojku-preradím-pomaly pustím spojku, čím sa buď spomalia alebo zrýchlia otáčky motora-po úplnom zopnutí spojky pridávam plyn. Toto celé je ale dosť pomalé, resp. závisí to od toho, či stihli otáčky spadnúť presne na úroveň vyššej rýchlosti, alebo sa museli zrovnať cez preklz spojky. Pri jazde pod plným plynom mi to ale pripadá o dosť zložitejšie. Keď preradím príliš pomaly, otáčky spadnú pod úroveň vyššieho stupňa a ak rýchlo pustím spojku, auto šklbne, rovnako aj keď zase preradím príliš rýchlo a otáčky ešte nestihnú spadnúť, auto tiež šklbne a keď potom pridám (ešte ak na podlahu), auto šklbne druhý krát. Samozrejme že robím aj ďalší spôsob, to je zároveň pri púšťaní spojky pridávať plyn. Lenže stačí len trocha skorej pridať plyn ako spojku a už je tam preklz a zase malé šklbnutie. Vo videách pána Jandy som si všimol, že všetko spraví tak rýchlo, že auto už pridáva na vyššom stupni a otáčkomer ešte ani nestihol klesnúť. Čo je trikom k tomu, aby bolo preradenie rýchle, nezaťažilo prevodovú sústavu nárazmi a bolo plynulé? Treba proste vždy po preradení naraz púšťať spojku a pridávať plyn, akurát to robiť rôzne rýchlo podľa štýlu jazdy? Kde je ten bod na ceste spojky, kedy sa už treba dotknúť plynu?
Ďakujem vopred za rady, prepáčte za dlhý príspevok, ale snažil som sa vypísať všetko čo mi vŕta hlavou.
rád by som sa spýtal (hlavne pána Jandu) niečo na tému radenia. Mám auto Mazda 3 MPS, auto má silný motor, manuálnu prevodovku, citlivý plyn a dosť prudkú spojku, teda neodpúšťa žiadne chyby pri radení. Chcel by som sa spýtať hlavne ako rýchlo a v akých podmienkach púšťať spojku a ako pri tom narábať s plynom. Keď idem pomalou jazdou, tak je to v podstate jednoduché, dá sa ísť štýlom pustím plyn-stlačím spojku-preradím-pomaly pustím spojku, čím sa buď spomalia alebo zrýchlia otáčky motora-po úplnom zopnutí spojky pridávam plyn. Toto celé je ale dosť pomalé, resp. závisí to od toho, či stihli otáčky spadnúť presne na úroveň vyššej rýchlosti, alebo sa museli zrovnať cez preklz spojky. Pri jazde pod plným plynom mi to ale pripadá o dosť zložitejšie. Keď preradím príliš pomaly, otáčky spadnú pod úroveň vyššieho stupňa a ak rýchlo pustím spojku, auto šklbne, rovnako aj keď zase preradím príliš rýchlo a otáčky ešte nestihnú spadnúť, auto tiež šklbne a keď potom pridám (ešte ak na podlahu), auto šklbne druhý krát. Samozrejme že robím aj ďalší spôsob, to je zároveň pri púšťaní spojky pridávať plyn. Lenže stačí len trocha skorej pridať plyn ako spojku a už je tam preklz a zase malé šklbnutie. Vo videách pána Jandy som si všimol, že všetko spraví tak rýchlo, že auto už pridáva na vyššom stupni a otáčkomer ešte ani nestihol klesnúť. Čo je trikom k tomu, aby bolo preradenie rýchle, nezaťažilo prevodovú sústavu nárazmi a bolo plynulé? Treba proste vždy po preradení naraz púšťať spojku a pridávať plyn, akurát to robiť rôzne rýchlo podľa štýlu jazdy? Kde je ten bod na ceste spojky, kedy sa už treba dotknúť plynu?
Ďakujem vopred za rady, prepáčte za dlhý príspevok, ale snažil som sa vypísať všetko čo mi vŕta hlavou.