Goggy: Obecne k ovladani auta plati jedna dulezita poznamka - delat veci take tak, jak cloveku vyhovuje, jak mu to jde. Jsou samozrejme zpusoby absolutne nespravne, typicky jinde probirane ruckovani po volantu, protoze to nedovoluje ani presnost, ani rychle reseni nejake krizove situace, ale ve spouste pripadu je vice dobrych cest. Osobne bych i mezi nimi nejakou obvykle oznacil za obecne lepsi a horsi s adekvatim zduvodnenim, ale cilem neni dosahnout jen absolutniho maxima, ale take vlastniho maxima. Treba u tech meziplynu pri brzdeni jsem si jist, ze ovladani obou pedalu horni polovinou nohy dovoluje vice, ale pokud to nekomu proste jde lepe klasicky pata-spicka, proc ne.
Ovladani spojky je podle me ta vec, kde je celkem jedno, jestli mate patu na zemi, nebo ve vzduchu. Nevidim duvod, proc by jeden zpusob mel dovolovat vice, zalezi na tom, co komu lepe sedne. Snad jen manipulace s vetsi casti nohy muze byt pomalejsi, ale pokud to jinak nejde... Je to to same jako u razeni - spravne se radi tremi prsty/zapestim, ale nektera razeni jsou tak ztuha, ze stejne musite pouzit i loket nebo rameno. Za sebe muzu rici, ze to delam v ruznych autech ruzne - zalezi na poloze pedalu a delce jeho chodu. Prirozene mam tendenci mit nohu polozenou, ale v praxi bych rekl, ze ve vetsine aut musim patu zvedat, mam velkou nohu a takto se mi vejde lepe mezi pedal a podni cast palubni desky.
Jako klicove bych zde videl spise naucit si nohu neodkladat na pedal, coz dela spousta lidi. Jednak to namaha spojkove lozisko a pak se pri vetsich odstredivych silach muze snadno stat, ze se o spojku zacnete opirat a problem je na svete. Po prerazeni ma jit noha pekne vedle, kde uz se zaprit da