Jak na "rozkývané" auto
Jak na "rozkývané" auto
Jak tak občas koukám na ta ruská videa (youtube je zlo), tak často v zimě je tam vidět, že se někdo v autě rozkmitá ze strany na stranu (vyhýbací manévr vede k větším a větším amplitudám) a nakonec skončí ve škarpě nebo na střeše nebo podobná legrace.
Sám s tím nemám moc zkušeností, takže tohle nastane proto, že dávají moc kontra a rozhodí si to sami? Pokud se už do takové situace dostanu, jak to co nejlépe řešit (asi bych vyšlápl spojku a zkoušel jemně korigovat volantem, ale hádám to chce praxi).
Navíc to ani v praxi nevyzkouším, protože GTI má nevypínatelné ESP (nebo jsem nepřišel na to, jak to udělat) a kromě toho by to chtělo fakt velkou plochu, kde by se to dalo zkoušet.
Sám s tím nemám moc zkušeností, takže tohle nastane proto, že dávají moc kontra a rozhodí si to sami? Pokud se už do takové situace dostanu, jak to co nejlépe řešit (asi bych vyšlápl spojku a zkoušel jemně korigovat volantem, ale hádám to chce praxi).
Navíc to ani v praxi nevyzkouším, protože GTI má nevypínatelné ESP (nebo jsem nepřišel na to, jak to udělat) a kromě toho by to chtělo fakt velkou plochu, kde by se to dalo zkoušet.
Re: Jak na "rozkývané" auto
Instruktor ze sportovní jízdy nám říkal, že to chce rychlý a přesný kontra (hlavně to první). Ale když se to rozkmitá tak prý lze vybrat maximálně ten druhý a třetí už prý zpravidla končí v hodinách.
"Auto s pohonem předních kol je jako řízená havárie." - Walter Röhrl (Speed, 04-2017).
Re: Jak na "rozkývané" auto
Na sněhu by ani ESP nemělo mít šanci to kmitání přemoci. Asi největší chyba je, že dají kontra a drží ho příliš dlouho.
Každopádně já bych moh mluvit jen a pouze o zkušenostech z hraní Gran Turisma Tam je základ dát téměř okamžitě kontra na druhou stranu, ale s menším vytočením kol než poprvé
Každopádně já bych moh mluvit jen a pouze o zkušenostech z hraní Gran Turisma Tam je základ dát téměř okamžitě kontra na druhou stranu, ale s menším vytočením kol než poprvé
https://www.youtube.com/watch?v=i6iSAwLsApM
Moje kolo s Imprezou
Moje kolo s Imprezou
Re: Jak na "rozkývané" auto
mně se (nechtě) podařilo už třikrát rozkmitat pindici a pokaždé to skončilo (i přes rychlé a razantní kontra proti prvnímu výkmitu) prdelí ve sněhu na krajnici, bo připojitelný zadek z teho vždycky udělal neuřiditelnou přetáčivou bestii
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Re: Jak na "rozkývané" auto
Hm, se tomu pripojuje predek ne?
Ja mam s timhle zkusenosti tak max z videoher , ve skutecnosti takhle na hrane nejezdim, tak nevim.
Ja mam s timhle zkusenosti tak max z videoher , ve skutecnosti takhle na hrane nejezdim, tak nevim.
Re: Jak na "rozkývané" auto
přesně tak si to myslím, jak se to nepodchytí hned u prvního, tak už s tím těžko něco budeš dělat. hodil jsem tak kdysi do příkopy corsu, přehouplo se to minimálně třikrát a to že jsem dával kontra (pravděpodobně málo a pomalu) pouze prodloužilo setrvání na silnici ale výsledek stejný.jarka píše:Instruktor ze sportovní jízdy nám říkal, že to chce rychlý a přesný kontra (hlavně to první). Ale když se to rozkmitá tak prý lze vybrat maximálně ten druhý a třetí už prý zpravidla končí v hodinách.
Auto se zaplým esp se mi nikdy nepodařilo do takové situace dostat.. naštěstí
Pravda vyděsí
Re: Jak na "rozkývané" auto
@vroom:pindice má viskozou připojitelný zadek
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Re: Jak na "rozkývané" auto
všechny auta které jsou obvykle předokolky jsou "víceméně předokolky" i u 4x4 verzíVrooom píše:Hm, se tomu pripojuje predek ne?
Ja mam s timhle zkusenosti tak max z videoher , ve skutecnosti takhle na hrane nejezdim, tak nevim.
Pravda vyděsí
Re: Jak na "rozkývané" auto
BMW je snad zadokolka
Jinak co pridat plyn a kontra do smeru jizdy, predokolky maji samostabilizacni tendence ne?
Jinak co pridat plyn a kontra do smeru jizdy, predokolky maji samostabilizacni tendence ne?
Naposledy upravil(a) Vrooom dne čtv 04 dub 18:42, celkem upraveno 1 x.