Stránka 1 z 5

Otočka přes ručku

Napsal: ned 02 pro 14:05
od Fasther
Blíží se nám zima, jak správně udělat otočku přes ručku? Jde mi o to, otočit se na co nejmenším místě. Jakou rychlostí jedete? (I když to bude asi hodně individuální).

Vzhledem k tomu, že zimáky budou mít po zimě dost, tak kromě otoček na sněhu, bych rád slyšel i rady pro otočky na asfaltu :-).

Zatím to dělám tak, že jedu rovně, volant otočím o jednu obrátku směrem kam chci jet, počkám až se přenese váha, zatáhnu plnou silou na chvíli ručku, uvolním, zařadím jedničku a jedu. Ovšem někdy se nedotočím... Čím to je? Malá rychlost? Brzo/pozdě zatažená ručka?

Díky :-bd

Re: Otočka přes ručku

Napsal: ned 02 pro 14:18
od glider
najskor ho rozhod tym ze zatocis do opacneho smeru a potom do toho kam sa chces otocit a hned to pojde lahsie

nepises ake auto ale asi FWD a zalezi aj na hmotnosti, sirke gum a v akom stave je rucna

na asfalte by som to nerobil..mozno na velmi mokrom ale ajtak je to na moj vkus velky zahul pre auto

Re: Otočka přes ručku

Napsal: ned 02 pro 14:19
od Moucha
já ji tahám na suchu, chce to jen cvičit..

Re: Otočka přes ručku

Napsal: ned 02 pro 14:23
od Fasther
Ano jde o FWD, ale myslím, že u tohoto manévru je to skoro jedno. Jak moc prudce do toho protisměru zatočit? A kdy přesně tahat za ručku - možná za ni tahám moc brzy.

Jinak co se týče suché silnice - myslím, že to vadí hlavně pneu...

Re: Otočka přes ručku

Napsal: ned 02 pro 14:28
od Snowman000
Ak sa jedna o FWD pomoze taktiez skorsie pridanie plynu, tym sa auto otoci na mensej ploche a pomoze to dotocit...
Kazdopadne tu je naucne video nie len o rucke...

Re: Otočka přes ručku

Napsal: ned 02 pro 14:47
od DaciaFan
Fasther píše:... chvíli ručku, uvolním, zařadím jedničku a jedu. Ovšem někdy se nedotočím... Čím to je? Malá rychlost? Brzo/pozdě zatažená ručka?
To jako tohle děláš na neutrál a pak řadíš :-o :-o =)) Co nejrychlejc: zpomalím, šoupnu tam jedničku (s meziplynem B-) ), vytočím volant, jakmile se auto trochu pootočí tak ručka, hned po přejdutí do smyku ručku uvolnit a přidat plyn (jemně). Předek půjde za předními koly a pomůže se zadku dotočit. Točení trvá do srovnání volantu nebo vyšlápnutí spojky/ubrání plynu. S dostatkem místa se tak lze točit do vyschnutí nádrže. Samozřejmě platí pro předohrab, nečekám že u zadohrabu někdo potřebuje na sněhu ručku. I když pokud by to dělal na volnoběh :-o :ymhug: :x

Re: Otočka přes ručku

Napsal: ned 02 pro 15:35
od Fasther
takže ty zpomalíš, dáš tam jedničku a spojku máš v jaké poloze? Jinak díky za video - ale chtělo by to ještě nějaký větší kus asfaltu v Brně :-)

Re: Otočka přes ručku

Napsal: ned 02 pro 15:52
od DaciaFan
Při trhnutí za ručku musíš mít zařazeno a trochu zrychlovat, pak je to krásně plynulé. Pokud nezrychluješ, se v lepším případě zastavíš, v tom horším po přetočení ještě chvíli couváš. Jde to vidět před vesnickejma diskotékama. Při smykování v zatáčkách (tj ne otočky, prostě plynulé projíždění zatáček smykem) je neutrál o průser, protože se nemůžeš z případného přetočení vytáhnout kontrem pod plynem. Svodidla mohou vyprávět :)) Až napadne pár cm, najdi si opuštěné parkoviště obchoďáku a pořádně to nacvič :ymhug:

Re: Otočka přes ručku

Napsal: ned 02 pro 16:06
od Fasther
takže zpomalit až na takovou úroveň, kdy tam jde s mezi-plynem hodit jednička k omezovači? Já si říkal, že dělám něco blbě... Půjdu to někdy zkusit :-)

Jenom mě tak napadlo - s RWD nebo 4WD toto asi nejde dělat že? Maximálně s vyšlápnutou spojkou...

Re: Otočka přes ručku

Napsal: ned 02 pro 16:16
od DaciaFan
Nejdřív si zkus pěkně pomalu táhlý smyky s tím, že je budeš pomalu zkracovat až se dostaneš na tak malej smyk, kterej bude proveditelnej na šířce silnice a půjde nazvat pěknou otočkou. Jinak pozor s tou rychlostí - pokud by při otočce byl někde kus suchýho asfaltu a přehnal bys to to, tak při tom rázu (kdy se auto sune dozadu a přední kola hrabou dopředu) můžeš něco pokurvit, v nejhoším i rozvody. Proto tohle velký kluci na suchym asfaltu nedělaj - pěkně se tím kurví všechno (respektive velký kluci mají RWD, ale tam sem se ještě nedostal X( )

U RWD se to místo ručkou jemně utrhne plynem - nesmí se to přehnat, jinak bude naprostá ztráta trakce a budeš za vidláka, páč se taky zastavíš. U 4WD záleží jestli odpojuje zadek při ručce nebo je to "trvalá" 4WD, ale v zásadě platí, že plyn řeší všechno.

btw, nemáš zaplý ESP? :)