Stránka 1 z 2

Tenkrat poprve: ako na supersport (R8)

Napsal: pát 09 lis 15:00
od quasimoto
Chcel by som sa obratit na miestnych expertov s tymto problemom

Buduci tyzden budem mat 2 dni k dispozicii Audi R8... nakolko som na ziadnom supersporte este nejazdil, su nejake specialne odporucania? Asi sa dostanem aj na okruh.

Bezne jazdim na prednom pohone, pripadne full time 4x4. R8 pokial viem je takmer ako RWD, na najsilnejsich RWD som jazdil cca 300k BMW par rokov dozadu.

Re: Tenkrat poprve: ako na supersport (R8)

Napsal: pát 09 lis 15:16
od Eda
Zrovna R8 by mel byt "hodnej" supersport, myslim ze to bude ok. Je to jen povzbuzeni, me to ceka taky akorat s f430, takze se pridavam k dotazu :)

Re: Tenkrat poprve: ako na supersport (R8)

Napsal: pát 09 lis 16:54
od beaumont
Moje zkušenost se supersportem je jediná a krátká (asi půl hodiny na německé dálnici se standardní Corvette C6), ale nejvíc mě překvapilo, jak to bylo "civilní", jak se to auto snadno ovládalo a řídilo, přestože jsem si schválně vybral manuál. U Audi R8 bych očekával něco podobného, u F430 si to netroufám odhadnout.

Re: Tenkrat poprve: ako na supersport (R8)

Napsal: pát 09 lis 17:01
od Yngwie
Nezlobte se, ale pokud se ptáte, co dělat, když vám někodo půjčí superport, tak byste si ho nejspíše půjčovat vůbec neměli:). Obdivuju majitele, já bych nepůjčil nikomu na víkend ani své relativně levné BMW, aby ho někdo sedřel.

P.S. - Nejdůležitejší je mít to trošku v ruce, aby nebyl karambol, což se s pravidelností v těchto situacích stává.

Re: Tenkrat poprve: ako na supersport (R8)

Napsal: pát 09 lis 17:54
od quasimoto
Prepac ale myslim si ze naopak je zodpovedny pristup najprv sa na situaciu pripravit vopred.

Samozrejme ze viem jazdit len s takymto niecim som zatial nemal moznost sa blizsie zoznamit, tak ak niekto ma konkretne skusenosti budem rad.

Predpokladam ze R8 bude pomerne user-friendly, ale moze mat svoje specifika vzhladom na takmer RWD 4x4 pohon ;)

Re: Tenkrat poprve: ako na supersport (R8)

Napsal: pát 09 lis 18:31
od Snowman000
Co som mal moznost vidiet R8 v akcii s uplnym polenom za volantom tak je to dost blbuvzdorne auto...niekde som tu aj postoval foto ako sa mu to na 20-ty pokus podarilo konecne dostat hodiny a hodit to na travu ;)

Takze myslim, ze to nebude o nic viac danger ako 300k RWD :)

Bude to V8 abo V10, manual alebo chiropraktronik?

Re: Tenkrat poprve: ako na supersport (R8)

Napsal: pát 09 lis 18:55
od M.Z.
Určitě bych se z toho zbytečně nerosil, je to jen auto. Hlavní cíl bych si dal, nerozbít to. Dopředu můžeš plnej a zatáčky s respektem. Jak to toho sedneš, už to půjde samo.

Re: Tenkrat poprve: ako na supersport (R8)

Napsal: stř 14 lis 14:59
od EL_XEL
Nehrál bych si na Schumachera a nevypínal stabilizaci, když jedeš rovně, tak plnej ceres klidně. Do zatáček s rozvahou. IMHO pokud k tomu autu máš zdravý respekt, tak by to mělo být v pohodě.

Moje maximum bylo na hodinu řídit AM V8 Vantage a bylo to OK, jenom jednou mě umravnila stabilizace, když jsem při průjezdu relativně prudkou zatáčkou přidal trochu optimisticky plyn víc, než by bylo zdrávo (možná bych vykouzlil hezký drift, ale spíš bych skončil v hodinách, takže tak).

Re: Tenkrat poprve: ako na supersport (R8)

Napsal: sob 17 lis 09:05
od bloody cardinal
Já mám cca půlhodinovou zkušenost s F430, bohužel ne s manuálem a bohužel v běžném provozu (no, v italském provozu, takže...) a nekousla... pravda, taky jsem ji moc nepokoušel. Na ovládání všeho si zvykneš celkem rychle, oproti běžným autům toho ale najednou budeš muset vnímat mnohem více. Připojil bych se k radám ostatních - jel bych tak, abych to nerozbil.

Re: Tenkrat poprve: ako na supersport (R8)

Napsal: sob 17 lis 15:32
od quasimoto
No musim povedat ze R8 bola super a najma zo zaciatku ma prekvapovalo ze to nie je uplne easy jazdit na okruhu rychlo a dobru stopu... predsa len 550 koni je dost a pneumatiky dostavali zabrat.

Aj fyzicky to bolo dost narocne, po 2 hodinach je clovek dost KO :)

Naopak ma prekvapilo aka je R8 v beznej premavke komfortna, pohodlnejsia ako napr TT RS.