Jak na meziplyny?
Re: Jak na meziplyny?
PJ: nechapu ze ti ta doba zmacknuti plynu staci na vytoceni otacek, ja kopnout do plynu na desetinku, tak motor neudela vubec nic, natoz aby sly otacky nahoru...
Re: Jak na meziplyny?
ja nechapem zaciatok videa, ked sa tam 2krat vysliapava spojka
Re: Jak na meziplyny?
pjanda: Myslel jsem si, že řadit umím slušně, ale děláte to o řád lépe, tohle připomíná spíš tanec Je to hodně rychlé s ohledem na to co všechno tam děláte a jak přesně.
Část od 3:57 je opravdu zajímavá. Takhle dělané meziplyny fakt působí jemně a snadno. Zvlášť když si vezmu, že roztočená čtyřka a pětka budou rychlosti okolo 200 kmh. Špička-pata je vedle toho trochu nepřirozený pohyb, navíc je to mnohem pomalejší. Zkusím to taky takhle, díky za to
mager: To je vyšlapávání spojky při řazení nahoru, také se tím rovnají otáčky synchronů. Psalo se tu o tom pár stránek zpátky.
Část od 3:57 je opravdu zajímavá. Takhle dělané meziplyny fakt působí jemně a snadno. Zvlášť když si vezmu, že roztočená čtyřka a pětka budou rychlosti okolo 200 kmh. Špička-pata je vedle toho trochu nepřirozený pohyb, navíc je to mnohem pomalejší. Zkusím to taky takhle, díky za to
mager: To je vyšlapávání spojky při řazení nahoru, také se tím rovnají otáčky synchronů. Psalo se tu o tom pár stránek zpátky.
Re: Jak na meziplyny?
tak to si musim precitat, ja som bol v tom, ze dvojita spojka sa pouziva pri podradovani
Re: Jak na meziplyny?
fix herdek... tak meziplynovat dolů mi nedělá problém, ovšem tuplovaná spojka nahorů nebo a to hlavně brždění levou to je tabu.
brzdit levou jsem se zkoušel naučti mockrát, dokonce se nějaké pokroky dostavovaly, ale jednoduše jsem na to neměl nervy byt občas z ničeho nic v pásech (no jo hold zvyk dupat levou po pedálech jak splašený se těžko odstraňue)
btw pěkné a popisné video. pata špička jsem zkusil jen párkrát a hned mi bylo jasno, že tudy cesta nepovede
brzdit levou jsem se zkoušel naučti mockrát, dokonce se nějaké pokroky dostavovaly, ale jednoduše jsem na to neměl nervy byt občas z ničeho nic v pásech (no jo hold zvyk dupat levou po pedálech jak splašený se těžko odstraňue)
btw pěkné a popisné video. pata špička jsem zkusil jen párkrát a hned mi bylo jasno, že tudy cesta nepovede
Slow and serious
Re: Jak na meziplyny?
goes: Musis to delat s citem Nejde do plynu proste jen kopnout, kazdy reaguje na pokyn trochu jinak a tomu je Jsou samozrejme auta, ktera se tomu brani, at uz velmi pomalou reakci na plyn (treba O1 Tour), nebo obtiznym presnym davkovanim (treba nedavno probirana Evora). Ale je jich velmi malo, to je par jednotek aut, jinde to neni vylozene limitujici. Zrovna Saab nema reakce na plyn ani nejrychlejsi, ani nejpresnejsi, presto se s tim da szit do docela presneho a rychleho davkovani.
KoPP: To vyslapavani spojky neberu az tak dogmaticky, ale pri pomale jizde zvlaste u aut kterym padaji pomaleji otacky a radite vice s vynechanim nekterych rychlosti to jizdu zpresni a razeni uhladi. Pri rychle jizde to delam jen tehdy, pokud protestuji synchrony, nebo velmi pomalu padaji otacky, aby se castecnou zatezi alespon trochu srovnaly.
A brzdeni levou je celkem k nicemu, pokud nejedete totalne na krev, jinak to preslapnuti mnoho casu nezabere. Zaroven plati, ze je to mozne jen pokud nepotrebujete behem brzdeni radit, coz take neni prilis caste. Tady to je zrovna na takovem peknem useku, kde nasleduje nekolik rychlych zatacek na ctyrku.
Nekteri pouzivaji brzdeni levou i pri prujezdu zatackou, ale to uz povazuji za nadbytecne, situace kdy je to treba snadno vyresite pravou nohou, pokud pouzivate spicka-spicka. To je dalsi vyhoda teto metody, muzete v zatacce citlive postupne prechazet z plynu na brzdu a naopak, nebo pouzit oboji jen jednou nohou. To se pri ovladani plynu patou dost dobre neda...
KoPP: To vyslapavani spojky neberu az tak dogmaticky, ale pri pomale jizde zvlaste u aut kterym padaji pomaleji otacky a radite vice s vynechanim nekterych rychlosti to jizdu zpresni a razeni uhladi. Pri rychle jizde to delam jen tehdy, pokud protestuji synchrony, nebo velmi pomalu padaji otacky, aby se castecnou zatezi alespon trochu srovnaly.
A brzdeni levou je celkem k nicemu, pokud nejedete totalne na krev, jinak to preslapnuti mnoho casu nezabere. Zaroven plati, ze je to mozne jen pokud nepotrebujete behem brzdeni radit, coz take neni prilis caste. Tady to je zrovna na takovem peknem useku, kde nasleduje nekolik rychlych zatacek na ctyrku.
Nekteri pouzivaji brzdeni levou i pri prujezdu zatackou, ale to uz povazuji za nadbytecne, situace kdy je to treba snadno vyresite pravou nohou, pokud pouzivate spicka-spicka. To je dalsi vyhoda teto metody, muzete v zatacce citlive postupne prechazet z plynu na brzdu a naopak, nebo pouzit oboji jen jednou nohou. To se pri ovladani plynu patou dost dobre neda...
Milovník starých pořádků.
Skanz3n
Skanz3n
Re: Jak na meziplyny?
Nu nějak jsem dospěl k tomu, že je mi to relativně na nic, ale jsem krkán tím, že nejsem sto techniku brždění levou dostatečně ovládnout.
vlastně to kdysi dávno vystalo jako nutnost ve favoškovi, který nedržel otáčky na volnoběh a v té době mi nějaká špička-špička naprosto unikala, tedy vyhození na neutrál, jednou nohou držet plyn a druhou brzdit (hehe hned první pokus - díky bohu za pásy )
no a o několik let později, kdy už jsem řidičovsky více procitl, jsem se to chtěl naučit protože proto a nějak se nepovedlo, což v člověku samozřejmě hlodá a není to příjemné pro me řidičovské ego
vlastně to kdysi dávno vystalo jako nutnost ve favoškovi, který nedržel otáčky na volnoběh a v té době mi nějaká špička-špička naprosto unikala, tedy vyhození na neutrál, jednou nohou držet plyn a druhou brzdit (hehe hned první pokus - díky bohu za pásy )
no a o několik let později, kdy už jsem řidičovsky více procitl, jsem se to chtěl naučit protože proto a nějak se nepovedlo, což v člověku samozřejmě hlodá a není to příjemné pro me řidičovské ego
Slow and serious
Re: Jak na meziplyny?
Já si tedy nemyslím, že brždění levou nohou se musí používat jen při jízdě na krev. I v normálním provozu na sněhu se to s předokolkou sem tam hodí, ale bohužel musí se to umět. Podle mýho názoru je hraní si s přenášením hmotnosti o level jinde než meziplyn. Já jsem ve fázi asi jak Kopp, vím že to existuje a chci to umět, jen se to až tak nedaří.
"Auto s pohonem předních kol je jako řízená havárie." - Walter Röhrl (Speed, 04-2017).
Re: Jak na meziplyny?
jarka: To mate naprostou pravdu, ale to uz neni klasicke brdzeni levou, tedy rychlejsi prechod z akcelerace na brzdeni, ale opravdu hratky s prenasenim hmotnosti a trakce. A to uz se da lepe (tedy citliveji) zastat oboji pravou. Vsak jsem k tomu psal:
Ale to uz je pomalu na vlastni tema
Je to tedy vyssi uroven nez meziplyn, ale ono to s nim souvisi - pokud budete takto pouzivat najednou brzdu a plyn, hratky s prenosem hmotnosti apod. dostanete pod kuzi automaticky. Zacnete totiz velmi snadno zjistovat, jaky vliv ma u toho ktereho auta styl prechazeni z brzdy na plyn a zase zpet. A kdyz mate na obou pedalech jednu nohu, muzete si s tim velmi dobre hrat.Nekteri pouzivaji brzdeni levou i pri prujezdu zatackou, ale to uz povazuji za nadbytecne, situace kdy je to treba snadno vyresite pravou nohou, pokud pouzivate spicka-spicka. To je dalsi vyhoda teto metody, muzete v zatacce citlive postupne prechazet z plynu na brzdu a naopak, nebo pouzit oboji jen jednou nohou. To se pri ovladani plynu patou dost dobre neda...
Ale to uz je pomalu na vlastni tema
Milovník starých pořádků.
Skanz3n
Skanz3n
Re: Jak na meziplyny?
jarka: Tak to vítej v klubu... přibržďování a plynování v zatáčce si dovolím jen na parkále když jsem lenivý tahat za ručku, mezi stromy mi na to jednak dostatečně nedorostly balls a hlavňák nemám v tom tu správnou jistotu, cvik, prostě skill, rád bych na tom zapracoval, ale nějak tu chybí kloudný sníh na dostatečně vellkém parkovišti po dostatečně dlouhou dobu a opravdu mezi stromy to nacvičovat nepůjdu, už se mám hold rád, umět jezdit jako teď v 18-ti tak by to byla střelba a v lepším případě časté návštěvy lakovny ale to už jsme OT a možná by to mohlo být zajímavé téma sice asi ještě pro výrazně užší skupinu než meziplyny, ale třeba bych se něco dozvěděl a začal ladit formu na další zimu
Slow and serious