Smysl meziplynů pro nenáročného řidiče

Ať už se chcete stát lepším řidičem, nebo poradit ostatním, jak se zlepšit.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Vana
Letec
Příspěvky: 1064
Registrován: stř 16 úno 15:30

Re: Dalkove studium - jak se naucit jezdit

Příspěvek od Vana »

pjanda píše:... Je urcite dobre naucit se tyto veci pouzivat prirozene, tj. nedelat je jinak pri takove ci onake jizde. Pokud pak "o neco jde", neni cas soustredit se na to delat veci spravne, je dobre to tak mit zazite,.... Je jedno jestli jedete na okruhu, nebo vezete rodinu, meziplyn ji neobtezuje, precizni ovladani dokonce oceni....
Proto ani nesouhlasim s postupem "delat to jen kdyz je treba", podle me to nevede k vytouzenemu cili. Muzu souhlasit s tim, ze to vzdy potreba neni, ale musim dodat, ze kdyz to pak potreba je, je "podminenost spravneho ovladani" na skodu.....
I když s tréninkovým aspektem meziplynu částečně souhlasím (kromě přesvědčení že přece jen určený jen pro ty co chtějí závodit na okruhu.), nevěřím že by jej spolucestující rodina nějak významně ocenila. Pro ni je rozhodující jestli auto škube, a ono při troše šikovnosti neškube ani bez meziplynu
Stejně tak moc nefandím doporučení "dělat to i když není třeba". Meziplyn sice ochrání synchrony, ale zase představuje dvojnásobnou zátěž pro vypínací ústrojí spojky. Ale hlavně pokud bych měl dělat trvale vše abych byl připraven pro jízdu na okruhu (na který stejně s autem nejezdím a nikdy jezdit nebudu), tak bych musel trvale jezdit brzda-plyn, využívat celou šířku silnice, dobržďovat na poslední chvíli, vytáčet motor do maxima, každou zatáčku protahovat za kvílení gum na hranici adheze a to vše v běžném provozu. A pak budu připraven.

Za mě - kdo chce opravdu závodit, ať si z cvičných důvodů meziplynuje jak chce. Pro běžný provoz ale tahle technika není vůbec nezbytná, tj. používat se může ale taky nemusí, a to s úplně stejným výsledkem. Ani časová úspora není nijak hmatatelná, nevěřím že cestu z Ostravy do Prahy urychlím používáním meziplynu.

P.S. samozřejmě je možné meziplynem pomoct i nesprávně fungující převodovce. Pro dlouhodobější řešení je ovšem lépe navšívit servis.
Uživatelský avatar
jarka
Letec
Příspěvky: 2831
Registrován: stř 16 úno 10:46
Kontaktovat uživatele:

Re: Dalkove studium - jak se naucit jezdit

Příspěvek od jarka »

goes píše:si zaloz svoje vlakno
Proč, mě stačí tvoje :) .
"Auto s pohonem předních kol je jako řízená havárie." - Walter Röhrl (Speed, 04-2017). :D
Uživatelský avatar
pjanda
Administrátor
Příspěvky: 3001
Registrován: ned 06 úno 13:20
Kontaktovat uživatele:

Re: Dalkove studium - jak se naucit jezdit

Příspěvek od pjanda »

Jarka: Bylo, proto muj clankovy serial zacina od piky, ale je tak dlouhy, ze ho mozna vydam az pred duchodem ;)

Vana: Jak jsem psal, at si kazdy dela co chce, ja na volbe kazdeho jak chce ridit sve auto a co povazuje za unosne. Jinak namahani zejmena spojkoveho loziska jsem tu ziminil, ale je to jediny negativni aspekt, ktery jsem v praxi zaznamenal. A je o dost mene podstatny nez pozitiva, ktera stoji proti - nesmrtelne synchrony a spojka, podrazovani natvrdo (mozna neni Vas pripad, ale hovorime obecne) zatezuje i cele dalsi ustroji pro prenos vykonu. Treba drugsterovi odesla hardy spojkana kardanu za par desitek tkm, to se pri jemnem spojovani soucasti hnacicho mechanismu stat nemuze.

Vymena spojkoveho loziska (nic jineho mi nikdy neodeslo) je oproti tomu bagatelni, opotrebeni prevodovky, spojky nebo kardanu je vedle toho v uplne jine dimenzi.

Trvam a vzdy budu trvat na tom, ze obecne optimalni cesta je jen jedna. To ale samozrejme nic nemeni na tom, ze si kazdy dle sve libosti muze zachazet se svym autem jak chce, jak uzna za vhodne s ohledem na svuj zpusob pouzivani a jine preference.

Podle me je zbytecne to dale rozemilat.
Milovník starých pořádků.
Skanz3n
Uživatelský avatar
goes
Elektro Expert
Příspěvky: 2687
Registrován: stř 16 úno 10:55

Re: Dalkove studium - jak se naucit jezdit

Příspěvek od goes »

Vana píše:
pjanda píše:... Je urcite dobre naucit se tyto veci pouzivat prirozene, tj. nedelat je jinak pri takove ci onake jizde. Pokud pak "o neco jde", neni cas soustredit se na to delat veci spravne, je dobre to tak mit zazite,.... Je jedno jestli jedete na okruhu, nebo vezete rodinu, meziplyn ji neobtezuje, precizni ovladani dokonce oceni....
Proto ani nesouhlasim s postupem "delat to jen kdyz je treba", podle me to nevede k vytouzenemu cili. Muzu souhlasit s tim, ze to vzdy potreba neni, ale musim dodat, ze kdyz to pak potreba je, je "podminenost spravneho ovladani" na skodu.....
I když s tréninkovým aspektem meziplynu částečně souhlasím (kromě přesvědčení že přece jen určený jen pro ty co chtějí závodit na okruhu.), nevěřím že by jej spolucestující rodina nějak významně ocenila. Pro ni je rozhodující jestli auto škube, a ono při troše šikovnosti neškube ani bez meziplynu
Stejně tak moc nefandím doporučení "dělat to i když není třeba". Meziplyn sice ochrání synchrony, ale zase představuje dvojnásobnou zátěž pro vypínací ústrojí spojky. Ale hlavně pokud bych měl dělat trvale vše abych byl připraven pro jízdu na okruhu (na který stejně s autem nejezdím a nikdy jezdit nebudu), tak bych musel trvale jezdit brzda-plyn, využívat celou šířku silnice, dobržďovat na poslední chvíli, vytáčet motor do maxima, každou zatáčku protahovat za kvílení gum na hranici adheze a to vše v běžném provozu. A pak budu připraven.

Za mě - kdo chce opravdu závodit, ať si z cvičných důvodů meziplynuje jak chce. Pro běžný provoz ale tahle technika není vůbec nezbytná, tj. používat se může ale taky nemusí, a to s úplně stejným výsledkem. Ani časová úspora není nijak hmatatelná, nevěřím že cestu z Ostravy do Prahy urychlím používáním meziplynu.

P.S. samozřejmě je možné meziplynem pomoct i nesprávně fungující převodovce. Pro dlouhodobější řešení je ovšem lépe navšívit servis.
napsal jsi to naprosto dokonale. bohuzel na oko to uznaji, realne te sposlou nekam.
Uživatelský avatar
pjanda
Administrátor
Příspěvky: 3001
Registrován: ned 06 úno 13:20
Kontaktovat uživatele:

Re: Dalkove studium - jak se naucit jezdit

Příspěvek od pjanda »

Jeste Vana: Mel byste take vzit v potaz, ze se zde bavime s lidmi, kteri to delat chteji a ja jsem rozebiral pouze to, zda to delat jen nekdy, nebo stale :) Pokud je to pro Vas absolutne zbytecne, muzete ignorovat tema jako celek, nic vice se naucit nechcete. Je to v poradku, jen je to zkratka jina diskuse.
Milovník starých pořádků.
Skanz3n
PzKpfw VI Tiger
Autoškolák
Příspěvky: 56
Registrován: čtv 17 úno 10:40

Re: Dalkove studium - jak se naucit jezdit

Příspěvek od PzKpfw VI Tiger »

Mohl by se ještě nekdo fundovaný, třeba pjanda, vyjádřit k jízdě se vyšláplou spojkou? Já teda taky, když jedu ke křižvatce kde vidím že budu stát, tak hodím neutrál a dojedu to, ale to tak ze dvojky a jenom v malých rychlostech. Představa, že prostě vyřadím nebo budu celou dobu stát na spojce na dálnici, když vidím kolonu nebo mimo obec, když budu potřebova odbočit mě prostě děsí. Jízda na neutrál a se spojkou mi v tomhle přijde prakticky stejná.
Bond007
Economy Run Master
Příspěvky: 2470
Registrován: pon 07 úno 18:18

Re: Dalkove studium - jak se naucit jezdit

Příspěvek od Bond007 »

ja mam vzdy zarazen nejaky kvalt, vyuziva se brzdne sily motoru a zaroven kdykoli je potreba muzes na jakoukoli situaci reagovat... i ke krizovatce si podrazuju 4-3-2-1
BMW ///M3 competition
Mini Cooper JCW
Uživatelský avatar
goes
Elektro Expert
Příspěvky: 2687
Registrován: stř 16 úno 10:55

Re: Dalkove studium - jak se naucit jezdit

Příspěvek od goes »

to ja brzdim motorem dost, ale ne vzdy 4-3-2-1... uplne do zastaveni nepodrazuju, dojedu napr. na petku do nejakych 900 rpm a pak vyrazdim a tech 5 metru dobrzdim.
Uživatelský avatar
mmira
Moderátor
Příspěvky: 5088
Registrován: pon 07 úno 22:51

Re: Dalkove studium - jak se naucit jezdit

Příspěvek od mmira »

goes píše:mmira: diky za hodnotny prispevek. Zkus vymenit olej v prevodovce u toho WRX, dost to pomaha, kor pokud jde razeni spatne za studena jak pises. Jinak samo, ze zastanci meziplynu najdou spoustu duvodu proc jej pouzivat vzdy a vsude.
olej vymenen, takze to jiste nepomuze.
goes píše:Pokud ti auto min cuka u meziplynu, pak jen nespravne ovladas spojku a plyn, kdy poustis spojku moc rychle a nenechas srovnat otacky v prokluzu. Ja radim v 90% bez meziplynu a jizda je plynula a bez cukani. A spojka ma 300tkm to jen pro pripad, ze by nekdo argumentoval, ze nicim tu spojku.
ooo, jsem rad, ze jsi mi to vysvetlil. bez toho bych byl ztracen. jsi proste dokonaly a bez chyb, zatimco ja jsem jen normalni clovek, ktera nema problem uznat, ze se dopousti chyb.
Vana píše:Za mě - kdo chce opravdu závodit, ať si z cvičných důvodů meziplynuje jak chce. Pro běžný provoz ale tahle technika není vůbec nezbytná, tj. používat se může ale taky nemusí, a to s úplně stejným výsledkem. Ani časová úspora není nijak hmatatelná, nevěřím že cestu z Ostravy do Prahy urychlím používáním meziplynu.

P.S. samozřejmě je možné meziplynem pomoct i nesprávně fungující převodovce. Pro dlouhodobější řešení je ovšem lépe navšívit servis.
meziplyn nemusi a muze byt nezbytny, zaznely argumenty na podporu obou variant. chtelo by to trochu tolerance z obou stran. a take mene zcela zamernych provokaci.

a k tomu PS. sam jiste vis, ze tohle neni argument. stejne jako jsou ruzne kvalitni podvozky, motory atd, tak jsou ruzne kvalitni prevodovky. a nektere drhnou a neradi zrovna hladce.
Autoforum.cz
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
Uživatelský avatar
goes
Elektro Expert
Příspěvky: 2687
Registrován: stř 16 úno 10:55

Re: Dalkove studium - jak se naucit jezdit

Příspěvek od goes »

je zajimave, ze urcite veci se vyviji dle potreby. Kdyz je treba ma subaru spatne razeni, kdyz je treba ma spickove, presne, hladke razeni s tim pravym odporem apod. holt nekde bude chyba, zrejme v tom, ze se podminky a nazory meni dle toho, co je zrovna treba vhodne.
Odpovědět