Jak na meziplyny?
Re: Jak na meziplyny?
Měl bych otázku - pročetl jsem těch 40 stran, ale nenašel jsem odpověď - Když řadím nahoru, povětšinou ve městě, mačkám dvakrát spojku, ale jak je to s klesáním otáček motoru? I když tu spojku vyšlápnu dvakrát nějakou rychlostí, otáčky motoru mi furt klesaj, takže v momentě, kdy šlapu podruhé(z neutrálu), jsou otáčky synchronů vyšší, než otáčky motoru v momentě kdy pouštím spojku úplně. Nevím co od toho očekávát, ale nikdy se mi nestalo, že by mi to ulehčilo práci takovým způsobem, že by mi tam ta rychlost třeba sama skočila, což se mi u meziplynu občas povede. Teď chci najít u sebe chybu - spojku bych měl z neutrálu vyšlápnout v momentě, kdy mám otáčky motoru odpovídající otáčkám kol a ten rozdíl rychlosti převodovky a otáčkama motoru z toho mezičasu, kdy otáčky dál klesaj, se ztratí? Taky přemejšlím či to má vůbec smysl dělat při řazení nahoru dvojitý šlapání na 1.2 HTP, co myslíte? Je fakt, že nahoru mi to občas pocukává, myslím že v tom nebude nic jiného než to, že pouštím spojku ve špatných otáčkách, tedy moje chyba.. Díky za odpoveď
EDIT: Pokud bych tedy měl pravdu, měl bych ten rozdíl dorovnat jemným přidáním plynu před úplným puštěním spojky?
EDIT: Pokud bych tedy měl pravdu, měl bych ten rozdíl dorovnat jemným přidáním plynu před úplným puštěním spojky?
Re: Jak na meziplyny?
A jaký je vůbec smysl dvojité spojky při řazení nahoru ?
Re: Jak na meziplyny?
Pro mě samotnýho to je se to naučit. Druhá věc je pomoct synchronům. To se ale neděje, dokud se to nenaučím. Proto se na to všechno ptám... Jde mi o techniku té operace, nikoliv o to to slepě vždy praktikovat..Vana píše:A jaký je vůbec smysl dvojité spojky při řazení nahoru ?
Re: Jak na meziplyny?
ja ked robim medziplyn, resp. vzdy len rev match, tak drzim nohu na plyne takze otacky mam pocas toho +- ustalene. tymto by ti cely problem odpadol
Re: Jak na meziplyny?
Smysl to dava hlavne u novych aut kde pomalu padaji otacky a dvojita spojka jim pomuze. Smysl to dava taky treba u m3 e46 a z4m pri razeni z 1 na 2, kde to jde jinak ve vysokych otackach pres zubyST4LK3R píše:Pro mě samotnýho to je se to naučit. Druhá věc je pomoct synchronům. To se ale neděje, dokud se to nenaučím. Proto se na to všechno ptám... Jde mi o techniku té operace, nikoliv o to to slepě vždy praktikovat..Vana píše:A jaký je vůbec smysl dvojité spojky při řazení nahoru ?
BMW ///M3 competition
Mini Cooper JCW
Mini Cooper JCW
Re: Jak na meziplyny?
Stalker: zbytecne to resis, plest do toho jeste pridani plynu ti celou operaci zkomplikuje a prodlouzi, staci tu spojku nemackat uplne, jen do zaberu a pak je to otazka desetin vteriny a efekt by mel byt podobnej jakou trefenyho meziplynu... Obecne je to ale krom treninku krom urcitych situaci vcelku zbytecny.
BMW ///M3 competition
Mini Cooper JCW
Mini Cooper JCW
Re: Jak na meziplyny?
měl bych ještě jednu poznámku k rychlejšímu padání otáček na neutrál. Třeba u mýho Focusu Mki 1.8i na neutrál padají otáčky pomaleji, než se sešlápnutou spojkou. Nemá na to vliv zařazenej neutrál ale puštěná spojka. Takže pak je dvojitý vyšlápnutí ku prospěchu synchronům, ale rozhodně ne rychlejšímu řazení nahoru. Samo sebou se to bude asi lišit auto od auta, ale jde mi o to, aby se to nebralo jako dogma.
Re: Jak na meziplyny?
V hospodě přišla řeč na meziplyn... No dozvěděl jsem se, že se synchronními převodovkami jde o praktiku naprosto zbytečnou a archaickou, která patří maximálně na závodní okruh. A navíc jsem závodník
Re: Jak na meziplyny?
No třeba já bych s tím docela souhlasil
Re: Jak na meziplyny?
Ja neVana píše:No třeba já bych s tím docela souhlasil
BMW ///M3 competition
Mini Cooper JCW
Mini Cooper JCW