Jen pokud chceš zároveň i brzdit.řidičBOB píše:Není u moderních motorů úspornější, mít zařazeno?
Neutrál a zatáčky
- GeneHawkins
- Letec
- Příspěvky: 2143
- Registrován: čtv 09 srp 22:26
Re: Neutrál a zatáčky
Re: Neutrál a zatáčky
to byla přece notná dávka nadsázky...Zajda píše:A na tos přišel jak?janjan píše:Právě, že díky tomu máš přece na sněhu síly působící na všechna kola stejné
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 27891
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Neutrál a zatáčky
GH: no, že by motor nějak zásadně brzdil na zařazenou sedmičku nebo osmičku...
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time
- GeneHawkins
- Letec
- Příspěvky: 2143
- Registrován: čtv 09 srp 22:26
Re: Neutrál a zatáčky
Pokaždé, když se zvýší otáčky nad volnoběh (a spotřeba tak klesne na nulu), tak brzdí.
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 27891
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Neutrál a zatáčky
nooo...když je to z kopce, třeba v Blance dolů, tak když pustím plyn a mám tam sedmičku, tak auto naopak zrychluje...někdy je ta hmotnost sfině.
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time
- GeneHawkins
- Letec
- Příspěvky: 2143
- Registrován: čtv 09 srp 22:26
Re: Neutrál a zatáčky
To jo, tam je to na místě. Ale však píšu. Pokud mám brzdit, chci jet pomaleji, mám kvalt. Pokud ne, klidně vyřadím.
Re: Neutrál a zatáčky
Tak obecně s AT moc motorem brzdit nejde. Sice tam z prudšího kopce, když pozná, že nechci zrychlovat, hodí 4ku, ale na 4ku dosahuje auto Vmax, takže se žádný moc znatelný zpomalování nekoná. Nicméně volič lze z D přesunout na N bez stisknutí pojistky, kdy je ideální toho využít? Četl jsem myslím něco o ledu, kdy kvalt tlačí auto dál..
Jinak ve Focusu s MT vyřazuju jen z kopce při vyšší rychlsoti, kdy 5° točí nesmysl a motor duní celým autem, tak si moje uši aspoň chvilku odpočinou
Jinak ve Focusu s MT vyřazuju jen z kopce při vyšší rychlsoti, kdy 5° točí nesmysl a motor duní celým autem, tak si moje uši aspoň chvilku odpočinou
Re: Neutrál a zatáčky
Typický příklad pohodového plachtění na neutrál je A2 Graz - Wien. Nahoře u Schaffernu vyhazuju kvalt a auto radarovou rychlostí fičí s kopce úplně samo dobrých třináct kiláků v kuse.jerry píše:Taky jsem toho názoru. Mně prostě smysl jízdy na neutrál nějak uniká
Re: Neutrál a zatáčky
Samozrejme ze jizda na neutral ma svoji relevanci, a to ze jej nekdo neumi nebo z ideologickych duvodu nechce pouzivat na tom nic nemeni.
„Simplify, then add lightness.“ /Colin Chapman/
Re: Neutrál a zatáčky
Téma vlákna je jízda na neutrál v zatáčce. To považuji za totální nesmysl!!! Potom jsme v debatě přešli k tzv. plachtění na neutrál. Tento způsob jízdy je pro mě nepřijatelný, ztráta spojení motor-poháněná náprava se mi nelíbí a snižuje možnosti reakce na vzniklé situace. To není ideologie, to je realita. Podotýkám, že pro mě není alfou a omegou spotřeba PHM, která může být při občasném využívání jízdy na neutrál nižší. Kvůli jiným prioritám než spotřeba PHM jsem ani nikdy neměl a nebudu mít diesela a doufám že mi nepotká ani automat
„Přidej výkon a budeš rychlý na rovinkách. Ale uber hmotnost a budeš rychlý všude.“ Colin Chapman.