Neutrál a zatáčky

Ať už se chcete stát lepším řidičem, nebo poradit ostatním, jak se zlepšit.
Odpovědět
Uživatelský avatar
GeneHawkins
Letec
Příspěvky: 2143
Registrován: čtv 09 srp 22:26

Re: Neutrál a zatáčky

Příspěvek od GeneHawkins »

řidičBOB píše:Není u moderních motorů úspornější, mít zařazeno?
Jen pokud chceš zároveň i brzdit.
janjan
Mistr volantu
Příspěvky: 616
Registrován: čtv 18 úno 09:15

Re: Neutrál a zatáčky

Příspěvek od janjan »

Zajda píše:
janjan píše:Právě, že díky tomu máš přece na sněhu síly působící na všechna kola stejné
A na tos přišel jak?
to byla přece notná dávka nadsázky...
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
Příspěvky: 27891
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
Kontaktovat uživatele:

Re: Neutrál a zatáčky

Příspěvek od řidičBOB »

GH: no, že by motor nějak zásadně brzdil na zařazenou sedmičku nebo osmičku...
No pain, no gain.
Vespa time \m/
Uživatelský avatar
GeneHawkins
Letec
Příspěvky: 2143
Registrován: čtv 09 srp 22:26

Re: Neutrál a zatáčky

Příspěvek od GeneHawkins »

Pokaždé, když se zvýší otáčky nad volnoběh (a spotřeba tak klesne na nulu), tak brzdí.
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
Příspěvky: 27891
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
Kontaktovat uživatele:

Re: Neutrál a zatáčky

Příspěvek od řidičBOB »

nooo...když je to z kopce, třeba v Blance dolů, tak když pustím plyn a mám tam sedmičku, tak auto naopak zrychluje...někdy je ta hmotnost sfině.
No pain, no gain.
Vespa time \m/
Uživatelský avatar
GeneHawkins
Letec
Příspěvky: 2143
Registrován: čtv 09 srp 22:26

Re: Neutrál a zatáčky

Příspěvek od GeneHawkins »

To jo, tam je to na místě. Ale však píšu. Pokud mám brzdit, chci jet pomaleji, mám kvalt. Pokud ne, klidně vyřadím.
Uživatelský avatar
oxik
Letec
Příspěvky: 1816
Registrován: pát 27 čer 10:30

Re: Neutrál a zatáčky

Příspěvek od oxik »

Tak obecně s AT moc motorem brzdit nejde. Sice tam z prudšího kopce, když pozná, že nechci zrychlovat, hodí 4ku, ale na 4ku dosahuje auto Vmax, takže se žádný moc znatelný zpomalování nekoná. Nicméně volič lze z D přesunout na N bez stisknutí pojistky, kdy je ideální toho využít? Četl jsem myslím něco o ledu, kdy kvalt tlačí auto dál..

Jinak ve Focusu s MT vyřazuju jen z kopce při vyšší rychlsoti, kdy 5° točí nesmysl a motor duní celým autem, tak si moje uši aspoň chvilku odpočinou
Uživatelský avatar
Vana
Letec
Příspěvky: 1064
Registrován: stř 16 úno 15:30

Re: Neutrál a zatáčky

Příspěvek od Vana »

jerry píše:Taky jsem toho názoru. Mně prostě smysl jízdy na neutrál nějak uniká ;)
Typický příklad pohodového plachtění na neutrál je A2 Graz - Wien. Nahoře u Schaffernu vyhazuju kvalt a auto radarovou rychlostí fičí s kopce úplně samo dobrých třináct kiláků v kuse.
Uživatelský avatar
ctrl_j
Letec
Příspěvky: 3775
Registrován: úte 09 dub 06:33

Re: Neutrál a zatáčky

Příspěvek od ctrl_j »

Samozrejme ze jizda na neutral ma svoji relevanci, a to ze jej nekdo neumi nebo z ideologickych duvodu nechce pouzivat na tom nic nemeni.
„Simplify, then add lightness.“ /Colin Chapman/
jerry
Letec
Příspěvky: 3578
Registrován: čtv 17 bře 17:15

Re: Neutrál a zatáčky

Příspěvek od jerry »

Téma vlákna je jízda na neutrál v zatáčce. To považuji za totální nesmysl!!! Potom jsme v debatě přešli k tzv. plachtění na neutrál. Tento způsob jízdy je pro mě nepřijatelný, ztráta spojení motor-poháněná náprava se mi nelíbí a snižuje možnosti reakce na vzniklé situace. To není ideologie, to je realita. Podotýkám, že pro mě není alfou a omegou spotřeba PHM, která může být při občasném využívání jízdy na neutrál nižší. Kvůli jiným prioritám než spotřeba PHM jsem ani nikdy neměl a nebudu mít diesela a doufám že mi nepotká ani automat :D
„Přidej výkon a budeš rychlý na rovinkách. Ale uber hmotnost a budeš rychlý všude.“ Colin Chapman.
Odpovědět