Smysl meziplynů pro nenáročného řidiče
Re: Dalkove studium - jak se naucit jezdit
ale muze to zacharnit zivot
Re: Dalkove studium - jak se naucit jezdit
vyhody pouziti meziplynu jsou nesporne, pickuper se ptal, kolik je casova uspora - nelze to jednoznacne rici, otazka je taky, zda pouzivas podrazovani a brzdis spis motorem nez brzdama (v pripade pouziti meziplynu se samozrejme motorem brzdi o poznani dele a hur ), kazdopadne beru oba pohledy na vec.
Pri opravdu pohodove jizde je pouziti meziplynu spis veci zvyku, chuti a predevsim vuli neco takoveho delat. Vzdy vsak bude prerazeni bez meziplynu pri zachovani maximalni plynulosti pomalejsi, to je neoddiskutovatelny fakt (typicky podrazeni pri predjizdeni apod.). Pri jakekoliv jine nez vyse zminene jizde se pak rozdily mezi jednotlivymi pristupy cim dal vic zvetsuji.
Sam s meziplynem radim, ikdyz v minulosti jsem pouzival smrkacsky pouze pres spojku, nastesti v posledni dobe se jiz tohoto zlozvyku zbavuju. Jizda je v takovem pripade pro mne zajimavejsi, zabavnejsi a pocit kontroly auta vetsi. Ale je to take o tom, nakolik pro koho predstavuje presun z bodu A do bodu B nutne zlo ci cistou zabavu.
Pri opravdu pohodove jizde je pouziti meziplynu spis veci zvyku, chuti a predevsim vuli neco takoveho delat. Vzdy vsak bude prerazeni bez meziplynu pri zachovani maximalni plynulosti pomalejsi, to je neoddiskutovatelny fakt (typicky podrazeni pri predjizdeni apod.). Pri jakekoliv jine nez vyse zminene jizde se pak rozdily mezi jednotlivymi pristupy cim dal vic zvetsuji.
Sam s meziplynem radim, ikdyz v minulosti jsem pouzival smrkacsky pouze pres spojku, nastesti v posledni dobe se jiz tohoto zlozvyku zbavuju. Jizda je v takovem pripade pro mne zajimavejsi, zabavnejsi a pocit kontroly auta vetsi. Ale je to take o tom, nakolik pro koho predstavuje presun z bodu A do bodu B nutne zlo ci cistou zabavu.
Re: Dalkove studium - jak se naucit jezdit
holt jediny problem u nemeziplynu je, ze se musi resit veci prokluz pri pousteni spojkoveho pedalo, aby bylo prerazeni hladke. doba bude u meziplynu kratsi obzvlaste se zvetsujicim se rozdilem otacek o ktere se podrazuje. ale neni zadny problem hladit plynule a hladce s i bez meziplynu. navic i u toho meziplynu, pokud ridic ty otacky netrefi +- 50 presne, stejne to cuka
Re: Dalkove studium - jak se naucit jezdit
No jistě, sám znám Golfistu, co meziplyn používá prakticky i při startování, ale cuká to cuká
2.0i 107kW
Re: Dalkove studium - jak se naucit jezdit
Myslim, ze k tomu nikdo nikoho nenuti Bud se mohu snazit delat vse jak nejlepe to jen jde, nebo se spokojim s nejakym stavem, ktery podminky umoznuji. Meziplyn je to prvni, nejake rovnani otacek pres spojku, vyuzivani synchronu apod. to druhe.Vana píše:Přečetl jsem pár posledních stránek a souhlasím s Goesem
při normální pohodové jízdě meziplyn není potřeba, stačí při podřazování lehce podržet plyn a vše proběhne bez jakéhokoliv škubání
a synchrony jsou v převodovce proto, aby řazení synchronizovaly za řidiče. Jinak jsme je zaplatili zbytečně.
Nikdo tu jiste nerika, ze kazdy se musi naucit pouzivat meziplyny, aby jeho jizda vubec byla unosna, tak to jiste neni. Pokud se ale tema jmenuje "jak se naucit jezdit" (predpokladam "lepe"), je meziplyn relevantni praktika. Byla tu popsana, kazdy si muze sam zvazit, jestli pro nej ma smysl, nebo ne.
Goes nebo kdokoli muze kldine rici: jezdim tak a tak, nevyuziji to. To je v poradku. Ale pokud sam ten, kdo se na to zeptal s tim, ze se chce zlepsit, zacne temuz nasledne odporovat tak jak to tu cini, je to pro me obtizne pochopitelne. Lepsim se stat mohu, nemusim, je na kazdem, jakou cestou se vyda. Ale nejak pausalne to odmitat je hloupe...
Milovník starých pořádků.
Skanz3n
Skanz3n
Re: Dalkove studium - jak se naucit jezdit
zase sis to, bohuzel, prebral posvem. Nikdo tu neodporuje prinos meziplynu, jen proste jsi argumentoval, jak je razeni hladsi, lepsi apod. coz neni vzdy pravda. je mnoho beznych stavu, kdy je uplne jedno zda se radi tak ci onak. Neverim, ze jezdis 100 procent casu s rukama na volantu v dokonale a optimalni poloze apod. to je prece nesmysl a pritom muzes argumentovat, ze je dulezite se naucit drzet volant co nejlepe apod. A s meziplynem je to same. Pokud by nemela prevodovka zadny synchron tak on, jenze ona je ma a prave ten bazmek umizni komfortne a bezproblemove radit i kdyz se nepouzivaji meziplyny. V extremnich sitaucich hure to nikdo nepopira.
tudiz jde o onu vyuzitelnost, ktera proste pri beznem jezdeni neni zadna, neni potrebna. To neni v opozici s tim se meziplyn naucit a pouzivat ho, at uz porad, nebo tehdky, kdyz je to na miste.
ostatne ja vim, ze je to becko co jezdi jen kvuli toho, ze ma penize a neumi z auta dostat maximum a zvalcujes ho, ale kdyz jsem se bavil na toto tema s kopeckym, taky mi rikal, ze meziplyny pouziva jen kdyz ej to potrebne. ze nema nejaky podmineny reflex, ktery by to delal vzdy, protoze k tomu nevidi duvod.
tudiz jde o onu vyuzitelnost, ktera proste pri beznem jezdeni neni zadna, neni potrebna. To neni v opozici s tim se meziplyn naucit a pouzivat ho, at uz porad, nebo tehdky, kdyz je to na miste.
ostatne ja vim, ze je to becko co jezdi jen kvuli toho, ze ma penize a neumi z auta dostat maximum a zvalcujes ho, ale kdyz jsem se bavil na toto tema s kopeckym, taky mi rikal, ze meziplyny pouziva jen kdyz ej to potrebne. ze nema nejaky podmineny reflex, ktery by to delal vzdy, protoze k tomu nevidi duvod.
Re: Dalkove studium - jak se naucit jezdit
Taky bych to tak viděl. Pokud se nespěchá, tak se dá podřadit i bez meziplynu komfortně. Sice to dýl trvá, ale to moc nevadí, když se nespěchá. Já je dělám i během normálního ježdění, ale to spíš proto, že mě to baví a taky abych je pořád piloval a během ostřejšího svezení je sázel úplně podvědomě.
MX-5 NB 10th AE, ex BMW E46 323i
Re: Dalkove studium - jak se naucit jezdit
Zareaguji uz jen volne, to podstatne jsem rekl. Je urcite dobre naucit se tyto veci pouzivat prirozene, tj. nedelat je jinak pri takove ci onake jizde. Pokud pak "o neco jde", neni cas soustredit se na to delat veci spravne, je dobre to tak mit zazite, zautomatizovane, mit to jako vlastni prirozenost. Je jedno jestli jedete na okruhu, nebo vezete rodinu, meziplyn ji neobtezuje, precizni ovladani dokonce oceni. A to ze to delate zcela samozrejme pak poznate tehdy, kdy to opravdu treba je.
Proto ani nesouhlasim s postupem "delat to jen kdyz je treba", podle me to nevede k vytouzenemu cili. Muzu souhlasit s tim, ze to vzdy potreba neni, ale musim dodat, ze kdyz to pak potreba je, je "podminenost spravneho ovladani" na skodu.
Myslim to jen dobre, na toto by kazdy drive nebo pozdeji prisel sam - ze v extremu treba razem zacne davat pravou nohu na plyn tak, ze neni mozne davat meziplyny, protoze zautomatizovane to ma z 80 procent jizd takto. Ma to zkratka byt samozrejmost, ja treba ani neumim preradit bez meziplynu, musel bych se k tomu nutit, vse uz tak delam zcela nevedomky. A myslim si, ze to je ta spravna cesta, protoze se mi nikdy nestane, ze bych z toho v extremu, kdy je to opravdu treba, jakkoli polevil...
Proto ani nesouhlasim s postupem "delat to jen kdyz je treba", podle me to nevede k vytouzenemu cili. Muzu souhlasit s tim, ze to vzdy potreba neni, ale musim dodat, ze kdyz to pak potreba je, je "podminenost spravneho ovladani" na skodu.
Myslim to jen dobre, na toto by kazdy drive nebo pozdeji prisel sam - ze v extremu treba razem zacne davat pravou nohu na plyn tak, ze neni mozne davat meziplyny, protoze zautomatizovane to ma z 80 procent jizd takto. Ma to zkratka byt samozrejmost, ja treba ani neumim preradit bez meziplynu, musel bych se k tomu nutit, vse uz tak delam zcela nevedomky. A myslim si, ze to je ta spravna cesta, protoze se mi nikdy nestane, ze bych z toho v extremu, kdy je to opravdu treba, jakkoli polevil...
Milovník starých pořádků.
Skanz3n
Skanz3n