Jak pracovat se spojkou?

Ať už se chcete stát lepším řidičem, nebo poradit ostatním, jak se zlepšit.
Uživatelský avatar
Vana
Letec
Příspěvky: 1064
Registrován: stř 16 úno 15:30

Re: Jak pracovat se spojkou?

Příspěvek od Vana »

Tak jestli tu budeme probírat veterány, najedeme i motorky co měly ruční řazení pákou na nádrži a spojku pedálem na levou nohu. Možná že některé typy opravdu kdysi měly neutrál mezi každým kvaltem ale já takovou motorku nikdy neměl a to taky už nějaký pátek jezdím.

Trochu mi uniká smysl meziplynů třeba na tom pionýru, žádné synchrony tam nejsou a meziplyn akorát přeřazení zoufale zpomalí.

A to stejné u současných motorek, tam když mám čas řadím se spojkou (ovšem bez meziplynu, ten je absolutně zbytečný a kontraproduktivní).
Dolů jde podřadit i bez spojky a to bez plynu případně s menším plynem. Pokud to jde, spojku radši použiju.

Ale když potřebuju akcelerovat opravdu naplno, tak řadím s plným plynem a kraťoučkým brknutím po spojce.

Takže řazení u motorek je opravdu úplně jiné než u aut, ale vůbec bych neřek že horší. Spíše naopak
Uživatelský avatar
merlin
Porsche Expert
Příspěvky: 1127
Registrován: stř 16 úno 17:05
Bydliště: Bratislava

Re: Jak pracovat se spojkou?

Příspěvek od merlin »

Niektore motorky maju aj kontrolku neutralu.
Spaste svet od ľudí ktorý ho chcú spasiť
Elafis
Adept autoškoly
Příspěvky: 14
Registrován: stř 01 kvě 19:00

Re: Jak pracovat se spojkou?

Příspěvek od Elafis »

Vana píše:Tak jestli tu budeme probírat veterány, najedeme i motorky co měly ruční řazení pákou na nádrži a spojku pedálem na levou nohu. Možná že některé typy opravdu kdysi měly neutrál mezi každým kvaltem ale já takovou motorku nikdy neměl a to taky už nějaký pátek jezdím.

Trochu mi uniká smysl meziplynů třeba na tom pionýru, žádné synchrony tam nejsou a meziplyn akorát přeřazení zoufale zpomalí.

A to stejné u současných motorek, tam když mám čas řadím se spojkou (ovšem bez meziplynu, ten je absolutně zbytečný a kontraproduktivní).
Dolů jde podřadit i bez spojky a to bez plynu případně s menším plynem. Pokud to jde, spojku radši použiju.

Ale když potřebuju akcelerovat opravdu naplno, tak řadím s plným plynem a kraťoučkým brknutím po spojce.

Takže řazení u motorek je opravdu úplně jiné než u aut, ale vůbec bych neřek že horší. Spíše naopak
tak jelikož je pionýr bez synchronů, tak je to nutnost podřazovat s mezi plynem.
Uživatelský avatar
Vana
Letec
Příspěvky: 1064
Registrován: stř 16 úno 15:30

Re: Jak pracovat se spojkou?

Příspěvek od Vana »

chceš říct že bez meziplynu podřadit nejde ? To máš asi nějaké rozbité
Elafis
Adept autoškoly
Příspěvky: 14
Registrován: stř 01 kvě 19:00

Re: Jak pracovat se spojkou?

Příspěvek od Elafis »

To jsem neřek jen co ti na to řekne asi převodovka :-D
Uživatelský avatar
Vana
Letec
Příspěvky: 1064
Registrován: stř 16 úno 15:30

Re: Jak pracovat se spojkou?

Příspěvek od Vana »

neřekne nic a bude normálně fungovat
jarda213
Autoškolák
Příspěvky: 20
Registrován: pát 26 dub 11:13
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak pracovat se spojkou?

Příspěvek od jarda213 »

Goggy píše:Na chvilku odbočím - jak šlapete na spojku? Přemýšlím jestli jsem se v autoškole něco nenaučil špatně, chod spojky od podlahy do záběru ovládám kotníkem (patu mám opřenou o zem, spojka "kouže" po chodidle) a nohu zvedám až když spojka zabere. Nedávno jsem zjistil že většina lidí co znám to dělá jinak - spojku sešlápnou a následně zvedají rovnou celou nohu.
jak na kterém autě, někde zabírá spojka nahoru, někde dole ... jak už psali přede mnou. určitě je lepší mít patu na podlaze kvůli citlivosti ... a možná to záleží i na velikosti nohy, dívky s 36-tkou asi těžko udrží patu na podlaze.
Odpovědět