Jak na meziplyny?

Ať už se chcete stát lepším řidičem, nebo poradit ostatním, jak se zlepšit.
Odpovědět
Uživatelský avatar
tomoking
Spolujezdec
Příspěvky: 3
Registrován: ned 08 črc 07:49
Bydliště: Karvinsko

Re: Dalkove studium - jak se naucit jezdit

Příspěvek od tomoking »

pjanda píše:S tim videem se rozhodne neztotoznuji, delat to bez dvojiho vyslapnuti spojky je jen rezignace na to delat to poradne. Navic koukam, ze to napodruhe udelal spravne, takze to proste dela dobre jen kdyz to stiha apod...

Pata-spicka/spicka-spicka je dle chuti kazdeho soudruha, ale jsem presvedcen, ze s tim prvnim nejde dosahnout tak dobrych vysledku jako s tim druhym. Proto jsem to take v prubehu let zmenil...
je videt , ze jsi nejezdil nikdy na zavodnim okruhu ;)
behem prudkeho brzdeni (prudke = na mezi prilnavosti pneu) neni cas na dvoji vyslapnuti proto se pouziva jen jedno plus technika spicka-spicka nebo spicka - pata

Tyto techniky nemaji nic spolecneho ze synchrony (zavodni prevodovka zadne nema) ale jde jen o to aby se nezablokovaly kola pri
podrazeni (na mokru to muze mit fatalni nasledky )
rychle vozy :-)
Uživatelský avatar
karelpipa
Pan Řidič
Příspěvky: 348
Registrován: pát 26 srp 13:37
Bydliště: Prag

Re: Jak na meziplyny?

Příspěvek od karelpipa »

není čas jo?
Koukni
http://www.youtube.com/watch?v=CvDD8V9Liq8 A to rozhodně nemá slicky, protože na (za) mezí přilnavosti je v podstatě neustále :)
https://www.youtube.com/watch?v=i6iSAwLsApM
Moje kolo s Imprezou :))
Uživatelský avatar
jarka
Letec
Příspěvky: 2831
Registrován: stř 16 úno 10:46
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak na meziplyny?

Příspěvek od jarka »

Znám taky jednoho závodníka, co meziplyny nepoužívá a už vůbec né plný s dvojím vyšlápnutím spojky, takže je to možný. Navíc na okruhu pokud má člověk správně brzdit, tak tam na meziplynování moc času není. Já teda 2x vyšlapávám spojku i při řazení nahoru, ale nečekám od toho nějaký extra technický přínosy, ale spíš mě to baví a dělá mi to dobře :) (pokud se to dělá dobře, tak je řazení o dost plynulejší a přitom rychlý). Myslím, že pjanda o tomhle stylu ježdění mluví jako o "silniční eleganci", ten termín je mi hodně sympatický.
"Auto s pohonem předních kol je jako řízená havárie." - Walter Röhrl (Speed, 04-2017). :D
Uživatelský avatar
525iX
Pan Řidič
Příspěvky: 266
Registrován: pát 23 pro 17:58
Bydliště: Pááárdubice!!!! !!

Re: Jak na meziplyny?

Příspěvek od 525iX »

A jakej že je smysl 2x vyšlápnutej spojky při řazení nahoru?
Uživatelský avatar
jarka
Letec
Příspěvky: 2831
Registrován: stř 16 úno 10:46
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak na meziplyny?

Příspěvek od jarka »

Pročti vlákno, je to tu zmíněný (mělo by to trochu víc pomoci roztočit synchrony). Aspoň u mýho auta, pak cítím že překonávám menší odpor a prostě mi to dělá dobře :) , jestli to reálně krom mýho pocitu něčemu pomůže ale nevím.
"Auto s pohonem předních kol je jako řízená havárie." - Walter Röhrl (Speed, 04-2017). :D
Uživatelský avatar
525iX
Pan Řidič
Příspěvky: 266
Registrován: pát 23 pro 17:58
Bydliště: Pááárdubice!!!! !!

Re: Jak na meziplyny?

Příspěvek od 525iX »

Při řazení nahoru je potřeba synchrony zpomalit, takže to jako třeba zrychluješ na trojku, máš tam třeba 5 tisíc otáček, vyšlápneš na neutrál, počkáš až otáčky spadnou na třeba 3 a půl tisíce nebo kolik zrovna to potřebuje a pak znovu spojka a řadíš? To se mi zdá k ničemu, to přece nepotřebuje ani V3S. Ale možný je všechno, třeba se dovím novou věc :ymhug:
Uživatelský avatar
jarka
Letec
Příspěvky: 2831
Registrován: stř 16 úno 10:46
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak na meziplyny?

Příspěvek od jarka »

Zkus a uvidíš, třeba se ti to bude taky zdát plynulejší. Co to dělá nebo nedělá už tady je popsaný výš.
"Auto s pohonem předních kol je jako řízená havárie." - Walter Röhrl (Speed, 04-2017). :D
Uživatelský avatar
525iX
Pan Řidič
Příspěvky: 266
Registrován: pát 23 pro 17:58
Bydliště: Pááárdubice!!!! !!

Re: Jak na meziplyny?

Příspěvek od 525iX »

Zkusíme, uvidíme.
Uživatelský avatar
glider
Pan Řidič
Příspěvky: 266
Registrován: ned 20 úno 00:08

Re: Jak na meziplyny?

Příspěvek od glider »

velky prinos to malo pri aute kde padali pomaly otacky

ale napr. favo tam padaju rychlo takze netreba resp. nebol citit taky prinos
Michal82
Adept autoškoly
Příspěvky: 13
Registrován: ned 29 črc 11:12
Bydliště: TÁBOR
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak na meziplyny?

Příspěvek od Michal82 »

At si každej řiká co chce ale dávat meziplyny u dnešních aut je nesmysl. To mělo smysl u aut typu Praga V3S, LIAZ atd, které neměli synchronizovanou převodovku. Dělal jsem to třeba u své Scanie která měla natočeno 1,5 milionu a na 4-ce byl už synchron špatnej takže bez meziplynu , respektive dvojité spojky to nešlo. ještě mi někdo nevysvětlil jakej smysl by měl mít třeba ten falešnej meziplyn jak tu píšete. podle mě žádnej smysl nemá
Odpovědět