Kdo ma prednost?
Re: Kdo ma prednost?
No to druhy je ovsem jina situace, tam konci pruh (prestava byt prubeznym).
„Simplify, then add lightness.“ /Colin Chapman/
- Truck Daškam
- Letec
- Příspěvky: 2906
- Registrován: pát 06 lis 22:10
Re: Kdo ma prednost?
U tý první foto se to chce podívat líp - ten kdo jede bajpasem, tam má P4. Takže přednost má ten, kdo jede z kruháče
U tý druhý foto se není o čem bavit - auta se nekříží, každej jede samostatně. Pak je to normální změna pruhu
U tý druhý foto se není o čem bavit - auta se nekříží, každej jede samostatně. Pak je to normální změna pruhu
Chápeš to?
Re: Kdo ma prednost?
Tak se teda podivej lipTruck Daškam píše: ↑sob 28 kvě 20:55 U tý první foto se to chce podívat líp - ten kdo jede bajpasem, tam má P4. Takže přednost má ten, kdo jede z kruháče
„Simplify, then add lightness.“ /Colin Chapman/
Re: Kdo ma prednost?
Opravdu? Kde tam ten trojúhelník vidíš? Nemyslíš snad ten, co je na stejném sloupku s C1, že ne?Truck Daškam píše: ↑sob 28 kvě 20:55 U tý první foto se to chce podívat líp - ten kdo jede bajpasem, tam má P4. Takže přednost má ten, kdo jede z kruháče
2024: Audi A5 Sportback S line 45 TFSI, 195kW
2019: VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 176kW
2016: Audi A6 Avant 2.0 TDi, 140kW
2019: VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 176kW
2016: Audi A6 Avant 2.0 TDi, 140kW
- Truck Daškam
- Letec
- Příspěvky: 2906
- Registrován: pát 06 lis 22:10
Re: Kdo ma prednost?
Aha, já myslel že je řeč o jiném bajpasu - já koukal na ten, kterej vede od D1 > centrum
Chápeš to?
Re: Kdo ma prednost?
Protože jsem se nikde nedočetl pro mě dostačujícího vysvětlení, vkládám svůj dotaz. Dohledané články o přednosti na kruhových objezdech se omezují jen na situaci citovanou frází zákona o provozu na pozemních komunikacích.
Dotaz je směřován spíše na řidiče z povolání, řidiče nákladních automobilů, kdy s ohledem na velikost a váhu vozidla musí tuto situaci řešit velmi často, popř. lektory autoškol.
Jedná se mi o řešení přednosti v jízdě na malých kruhových objezdech. Autem jezdím prakticky denně a několikrát jsem se dostal (a určitě ještě dostanu) do níže popsané situace.
Malým kruhovým objezdem je v tomto případě myšleno, že středový kruh kruhového objezdu není širší než celková šířka připojující se komunikace (velmi často se tyto kruhové objezdy objevují tam, kde se pouze do původní křižovatky bez zásadních úprav – rozšíření – okolního prostranství umístí do středu křižovatky kruh z betonových prefabrikátů). Přímá vzdálenost dvou připojujících se komunikací ke kruhovému objezdu není větší než délka (možná délka a půl) průměrného osobního vozidla.
Přijíždím na malý kruhový objezd, který je označen značkou kruhový objezd doplněnou značkou „Dej přednost v jízdě“. Kruhový objezd budu opouštět hned prvním výjezdem.
V prvním případě je kruhový objezd prázdný, tj. bez vozidla jedoucího po kruhovém objezdu, kterému by bylo nutné dát přednost. Začnu najíždět na kruhový objezd a ve stejné chvíli najíždí na kruhový objezd další vozidlo z připojující se komunikace po mé levé straně. Toto vozidlo bude projíždět kruhový objezd přímo. V tuto chvíli nastane následující situace. Já musím z povahy úkonu opuštění (odbočení) na prvním výjezdu snížit rychlost tak, abych kruhový objezd opustil bezpečně (tj. ne po dvou kolech nebo smykem). Vozidlu zleva však na přímý průjezd stačí pouze mírná korekce volantem bez výrazné změny rychlosti. Kvůli malé přímé vzdálenosti mě při plné rychlosti (která je někdy určitě vyšší než povoluje zákon) dojede vozidlo zleva během vteřiny a ozve se klakson, kterým mě upozorňuje na nedání přednosti v jízdě.
V druhém případě začínám najíždět na kruhový objezd v momentě, kdy můj předek míjí vozidlo jedoucí po kruhovém objezdu, kterému jsem dal přednost v jízdě. Toto vozidlo opouští kruhový objezd stejným výjezdem jako já, popř. pokračuje v jízdě na další výjezd. Po vjetí na kruhový objezd mě dojede vozidlo, které najelo ve stejný okamžik z připojující se komunikace po mé levé straně a ozve se klakson.
A teď dotazy:
1. Pokud dojde k tomu, že vozidla vjedou na kruhový objezd současně a dále pokračují výše popsaným způsobem, jakým pravidlem přednosti by se měla řídit? O povinnosti dát přednost vozidlu, které bude najíždět na kruhový objezd, zákon nehovoří.
2.Zákon hovoří od povinnosti dát přednost v jízdě vozidlům jedoucím po kruhovém objezdu. Od jakého okamžiku lze takto uvažovat? Je to v okamžiku, kdy se přední kola vozidla vjíždějícího na kruhový objezd dotýkají povrchu kruhového objezdu? Nebo stačí, aby část půdorysu vozidla přesáhla hranici kruhového objezdu?
Pozn.
Přijde mi přinejmenším podivné, že by zákon bral v potaz řešení jako v nějaké Bangladéši, že rychlejší má právo jet. Ze zavedené povinnosti dávání znamení o změně směru jízdy na kruhových objezdech tedy musíte vždy počítat s tím, že vozidlo po vaší levé ruce bude pokračovat po kruhovém objezdu přímo. Pokud tedy plánuji opustit kruhový objezd prvním výjezdem, měl bych nechat vjet jako první na kruhový objezd vozidlo po své levé ruce?
Příklad extrémní situace: kruhový objezd je kruhem, tzn. pokud budou na kruhový objezd najíždět v jeden okamžik vozidla ze všech připojujících se komunikací, pak asi bude muset někdo začít…
Dotaz je směřován spíše na řidiče z povolání, řidiče nákladních automobilů, kdy s ohledem na velikost a váhu vozidla musí tuto situaci řešit velmi často, popř. lektory autoškol.
Jedná se mi o řešení přednosti v jízdě na malých kruhových objezdech. Autem jezdím prakticky denně a několikrát jsem se dostal (a určitě ještě dostanu) do níže popsané situace.
Malým kruhovým objezdem je v tomto případě myšleno, že středový kruh kruhového objezdu není širší než celková šířka připojující se komunikace (velmi často se tyto kruhové objezdy objevují tam, kde se pouze do původní křižovatky bez zásadních úprav – rozšíření – okolního prostranství umístí do středu křižovatky kruh z betonových prefabrikátů). Přímá vzdálenost dvou připojujících se komunikací ke kruhovému objezdu není větší než délka (možná délka a půl) průměrného osobního vozidla.
Přijíždím na malý kruhový objezd, který je označen značkou kruhový objezd doplněnou značkou „Dej přednost v jízdě“. Kruhový objezd budu opouštět hned prvním výjezdem.
V prvním případě je kruhový objezd prázdný, tj. bez vozidla jedoucího po kruhovém objezdu, kterému by bylo nutné dát přednost. Začnu najíždět na kruhový objezd a ve stejné chvíli najíždí na kruhový objezd další vozidlo z připojující se komunikace po mé levé straně. Toto vozidlo bude projíždět kruhový objezd přímo. V tuto chvíli nastane následující situace. Já musím z povahy úkonu opuštění (odbočení) na prvním výjezdu snížit rychlost tak, abych kruhový objezd opustil bezpečně (tj. ne po dvou kolech nebo smykem). Vozidlu zleva však na přímý průjezd stačí pouze mírná korekce volantem bez výrazné změny rychlosti. Kvůli malé přímé vzdálenosti mě při plné rychlosti (která je někdy určitě vyšší než povoluje zákon) dojede vozidlo zleva během vteřiny a ozve se klakson, kterým mě upozorňuje na nedání přednosti v jízdě.
V druhém případě začínám najíždět na kruhový objezd v momentě, kdy můj předek míjí vozidlo jedoucí po kruhovém objezdu, kterému jsem dal přednost v jízdě. Toto vozidlo opouští kruhový objezd stejným výjezdem jako já, popř. pokračuje v jízdě na další výjezd. Po vjetí na kruhový objezd mě dojede vozidlo, které najelo ve stejný okamžik z připojující se komunikace po mé levé straně a ozve se klakson.
A teď dotazy:
1. Pokud dojde k tomu, že vozidla vjedou na kruhový objezd současně a dále pokračují výše popsaným způsobem, jakým pravidlem přednosti by se měla řídit? O povinnosti dát přednost vozidlu, které bude najíždět na kruhový objezd, zákon nehovoří.
2.Zákon hovoří od povinnosti dát přednost v jízdě vozidlům jedoucím po kruhovém objezdu. Od jakého okamžiku lze takto uvažovat? Je to v okamžiku, kdy se přední kola vozidla vjíždějícího na kruhový objezd dotýkají povrchu kruhového objezdu? Nebo stačí, aby část půdorysu vozidla přesáhla hranici kruhového objezdu?
Pozn.
Přijde mi přinejmenším podivné, že by zákon bral v potaz řešení jako v nějaké Bangladéši, že rychlejší má právo jet. Ze zavedené povinnosti dávání znamení o změně směru jízdy na kruhových objezdech tedy musíte vždy počítat s tím, že vozidlo po vaší levé ruce bude pokračovat po kruhovém objezdu přímo. Pokud tedy plánuji opustit kruhový objezd prvním výjezdem, měl bych nechat vjet jako první na kruhový objezd vozidlo po své levé ruce?
Příklad extrémní situace: kruhový objezd je kruhem, tzn. pokud budou na kruhový objezd najíždět v jeden okamžik vozidla ze všech připojujících se komunikací, pak asi bude muset někdo začít…
Re: Kdo ma prednost?
Vozidlo jedouci po kruhovem objezdu je na nem z povahy veci cele, tzn. ze tam najel prednimi koly stejne nebo o nanosekundu driv a pak da plnej, jen aby si mohl zatroubit znaci, ze dotycny patrne zrovna tvori videomaterial pro svuj kanal na YT kde bude prezentovat, jak nedostal „prednost“ a musel dokonce troubit a jit na brzdy (pote co chvili predtim proslapl plyn az na podlahu).
Jizda po malym kruhaku, kde jsou blizko jednotlive vetve je holt o kompromisech a pokud je kruhak jeste blbe navrzen tak, ze dve blizke vetve nesmeruji na stred ale na kraj, je to hotove nestesti.
Jezdi jak jezdis, obcas si nekdo zatroubi a to je tak cele.
Jizda po malym kruhaku, kde jsou blizko jednotlive vetve je holt o kompromisech a pokud je kruhak jeste blbe navrzen tak, ze dve blizke vetve nesmeruji na stred ale na kraj, je to hotove nestesti.
Jezdi jak jezdis, obcas si nekdo zatroubi a to je tak cele.
„Simplify, then add lightness.“ /Colin Chapman/
- GeneHawkins
- Letec
- Příspěvky: 2165
- Registrován: čtv 09 srp 22:26
Re: Kdo ma prednost?
Nějak nevidím problém. Sám píšeš, že musíš dát přednost vozidlům na kruhovém objezdu. Vozidlo zleva je na objezdu (formulace "celé" nikde není), má přednost. Není v okamžiku najíždění na kruhovém objezdu, nemá přednost. To, že se přiřítí a troubí, samo o sobě nic neznamená.
- Truck Daškam
- Letec
- Příspěvky: 2906
- Registrován: pát 06 lis 22:10
Re: Kdo ma prednost?
To je pořád dokola - dávám přednost vozidlům, co jsou na kruhovém objezdu.
Že se někdo po mojí levé ruce řítí ke kruháči, mě vůbec nemusí zajímat - jo, dotyčného nechám jet, když ho včas vidím a vím, že mi průjezd na kruháči bude trvat dýl a zároven není vysokej provoz....
Že se někdo po mojí levé ruce řítí ke kruháči, mě vůbec nemusí zajímat - jo, dotyčného nechám jet, když ho včas vidím a vím, že mi průjezd na kruháči bude trvat dýl a zároven není vysokej provoz....
Chápeš to?
Re: Kdo ma prednost?
Auto, které najíždí vlevo od tebe na kruh. objezd, není na objezdu a tudíž mu přednost dávat nemusíš.
Pokud jede rychle, protože ví, že má přímý průjezd a ty jedeš pomalu, protože ti trvá týden, než se rozjedeš, formálně mu přednost dávat nemusíš, je ale otázkou, jestli ti vynucování si přednosti stojí za ránu na řidičovy dveře. Dopravní nehoda bude jeho, ránu dostaneš ty.
Aneb jedna věc je mít přednost, druhá věc je přednost dostat (resp. zde jedna věc je nemít povinnost přednost dát, druhá věc nedostat ránu na dveře).
Celé to je o předvídání, odhadu jízdy ostatních a vyhodnocení toho, jestli si přednost vynutit nebo nikoliv.
Pokud jede rychle, protože ví, že má přímý průjezd a ty jedeš pomalu, protože ti trvá týden, než se rozjedeš, formálně mu přednost dávat nemusíš, je ale otázkou, jestli ti vynucování si přednosti stojí za ránu na řidičovy dveře. Dopravní nehoda bude jeho, ránu dostaneš ty.
Aneb jedna věc je mít přednost, druhá věc je přednost dostat (resp. zde jedna věc je nemít povinnost přednost dát, druhá věc nedostat ránu na dveře).
Celé to je o předvídání, odhadu jízdy ostatních a vyhodnocení toho, jestli si přednost vynutit nebo nikoliv.
2024: Audi A5 Sportback S line 45 TFSI, 195kW
2019: VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 176kW
2016: Audi A6 Avant 2.0 TDi, 140kW
2019: VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 176kW
2016: Audi A6 Avant 2.0 TDi, 140kW