Jak na meziplyny?
Re: Jak na meziplyny?
rad bych si to overil, ale bohuzel nemam ford GT40 v garazi
BMW ///M3 competition
Mini Cooper JCW
Mini Cooper JCW
Re: Jak na meziplyny?
ale IMHO jak psal Bond, pri razeni nahoru je to u 99,9% dnesnich aut naprosty nesmysl takto radit
Re: Jak na meziplyny?
Nedávno jsem četl radu jednoho US "drag racera", který při řazení nahoru doporučoval plyn vůbec nepouštět a další rychlost tam nacpat silou (powershifting). Sám to popisoval jako "Rape that bitch"
2.9T RWD
Re: Jak na meziplyny?
jo, na powershifting byl odbornik karelgHondaMan píše:Nedávno jsem četl radu jednoho US "drag racera", který při řazení nahoru doporučoval plyn vůbec nepouštět a další rychlost tam nacpat silou (powershifting). Sám to popisoval jako "Rape that bitch"
BMW ///M3 competition
Mini Cooper JCW
Mini Cooper JCW
Re: Jak na meziplyny?
vijo píše:"medziplyn" smerom hore sa používal pri starých športových (alebo rovno pretekárskych) autách, ktorým nesynchronizovaná prevodovka zabraňovala rýchle preradenie stupňa a otáčky padali kvôli vyladeniu motora, karburátoru. a pod. veľmi rýchlo...
"medziplyn" smerom hore je veľmi dobre počuť v naháňačke vo filme Bullitov prípad
taktiež mám nahraté jedno video z jazdy, kde som takto radil aj podraďoval, keby niekto chcel vidieť...
http://youtu.be/6K7ptKuOcYI?t=3m15s
Jojo, tenhle meziplyn si z toho filmu pamatuju, moc pěknej zvuk
https://www.youtube.com/watch?v=i6iSAwLsApM
Moje kolo s Imprezou
Moje kolo s Imprezou
Re: Jak na meziplyny?
HondaMan: proc by se pri powershiftingu ty kvalty mely cpat silou? Prece se pritom pouziva spojka.
A treba na motorkach se tohle pouziva pomerne casto pri snaze o maximalni akceleraci a jde to tam zcela lehce
A treba na motorkach se tohle pouziva pomerne casto pri snaze o maximalni akceleraci a jde to tam zcela lehce
Re: Jak na meziplyny?
jen při podřazování, tam je to v pohodě
ale při řazení nahoru ne, to by mi bylo auta (tedy hlavně spojky) docela líto. A závody dragsterů nejezdím
ale při řazení nahoru ne, to by mi bylo auta (tedy hlavně spojky) docela líto. A závody dragsterů nejezdím
Re: Jak na meziplyny?
motorky točí mnohem vyšší otáčky a převodovky jsou mnohem menší. Přenášená síla na kolo je pak podstatně menší než v autě, takže je mnohem větší šance plynule zařadit, u motorek se proto spojka moc nepoužívá. Za to u silných aut už je to jiné kafe a byl bych opatrný.... Ale jde to... já sám jsem to už mnohokrát zkoušel, sprinty byly kdysi moje hobby dokud jsem si neodrovnal auto.
Re: Jak na meziplyny?
Plynulost řazení bez spojky u motorek není daná až tak rozměry převodovky, ale jejím těsnějším odstupňováním a menší klikovkou a setrvačníkem které nezpůsobí tak velké rázy. Dále se obvykle těsněji dimenzuje spojka takže může při větším rázu trochu podklouznout, něco pohltí řetěz při svém průhybu ...I tak je ale lepší spojku používat